- Hirdetés -

Egyre fontosabbak a digitális csatornák – interjú Bánhegyi Zsófiával

|

Rá kell vennünk a Budapestre érkező turistákat, hogy toldják meg az ittlétüket két-három nappal, és merészkedjenek ki a fővárosból. Célunk, hogy a turisztikai ágazat 2019 végére elérje a 16 százalékos GDP-arányt – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

– Fővárosunk a legnépszerűbb európai célpontok közé került az utóbbi években. Továbbra is Budapest – mint elsődleges desztináció – népszerűsítése, erősítése a cél a küldőpiacokon?

 

– A külföldiek számára a legvonzóbb úti cél ma Magyarországon Budapest, ez vitán felül áll. A főváros rendkívüli adottságai révén már ma is kellően ismert, és annak ellenére, hogy 2010–16 között mintegy 57 százalékkal nőtt a budapesti kereskedelmi szálláshelyek külföldi vendégéjszakáinak száma, van további tartalék Budapestben. A TripAdvisor felhasználói szerint Budapesten van a világ legjobb szállodája, a magyar főváros három helyet javítva az előkelő 16. pozíciót foglalja el a világ legnépszerűbb konferenciavárosainak toplistáján. Ezekre az eredményekre lehet építeni, de nem állhatunk meg itt: ahhoz, hogy tovább tudjuk növelni hazánk turisztikai teljesítményét, rá kell vennünk a Budapestre érkező turistákat, hogy toldják meg az ittlétüket két-három nappal, és merészkedjenek ki a városból.

 

– Mit javaslunk nekik, hová menjenek? Mely régiók számíthatnak kiemelt figyelemre a közeljövőben?

 

– Jelenleg három kiemelt turisztikai fejlesztési térség van kijelölve: a Balaton, Sopron–Fertő és Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség. De a térségek kijelölése folytatódik, hiszen még bőven látunk olyan helyeket, ahol ki lehet alakítani azt a desztinációs élménymixet, amely vonzani tudja a külföldi és belföldi turistákat.

 

– Mi áll a Magyar Turisztikai Ügynökség új stratégiájának fókuszában?

 

– A legfontosabb cél a turizmus teljesítményének további fokozása. A hazai turizmus nemzetgazdasági szempontból rendkívül fontos ágazat, közvetett és közvetlen módon a GDP 10 százalékát adja. Jövedelemtermelő képességének növelése érdekében elsősorban a hazánkba látogatók költését, valamint az itt töltött időt kell növelni. Ez az új, desztinációs logikában megvalósuló fejlesztések révén, új attrakciókkal és minőségi szolgáltatásokkal ösztönözhető. Az ágazat fehérítése, illetve az ágazatban elvégzendő béremelés révén tovább javítható az iparág kondíciója. A Magyar Turisztikai Ügynökség stratégiai célja, hogy 2019 végére elérje a 16 százalékos GDP-arányt, és ezzel az osztrák GDP-hozzájárulás szintjére növekedjen az ágazat.

 

– Mik a trendek a hazai turisztikai piacon, milyen évre számíthatunk az idén?

 

– A turisták az utazási döntések meghozatalakor egyre nagyobb figyelmet fordítanak a biztonság kérdésére. Európa nyugati fele ebből a szempontból rendkívül veszélyeztetett, míg Magyarország továbbra is biztonságos úti célnak számít. Ez egy olyan körülmény, amire építhetünk, és ami segíthet abban, hogy tovább javuljanak az ágazat eredményei 2017-ben is. A trendek szempontjából nem újdonság, de egyre nyilvánvalóbb a digitális csatornák szerepe a turisztikai szolgáltatások értékesítésében éppúgy, mint a márkaépítésben. Az idén nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy induló kampányaink, sőt az ősszel bemutatandó új turisztikai országmárka is a digitális szempontokra érzékenyen legyen kialakítva.

 

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Kuti Noémi

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...