Értelmes gazdasági oldalt akarunk, nem politikai üzeneteket közvetíteni – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a hamarosan induló G7.hu főszerkesztője. Kasnyik Márton szerint a Centralban nagyon értenek ahhoz, hogyan lehet a tartalmat eljuttatni a fogyasztókhoz.
– Gondolom, megvan már az ars poetica, és nem akartok egy sokadik VG, Napi Gazdaság vagy esetleg Portfólió.hu lenni. Bár ezek közül többen már nem úgy léteznek, mint fénykorukban. Mi az irány?
– Eddig még nem láttam olyan magyar nyelvű gazdasági újságot, ami ki akart volna törni a szakmának szóló közlönyműfajból. Ez engem mindig nagyon zavart, emlékszem, már évek óta a Napi Gazdaságban dolgoztam, amikor még mindig voltak olyan cikkek az újságban, amelyek olyan zsargonban íródtak, hogy egyszerűen nem értettem őket. A G7.hu víziója nagyjából ez: azok számára is érdekessé tenni a gazdasági témákat, akik eddig erre nem voltak nyitottak. Meg akarjuk mutatni érthetően és érdekesen, hogy milyen értékek és érdekek vannak az elvontnak tűnő folyamatok mögött. Ennek fontos része, hogy rendesen, befogadható nyelvezettel megírt anyagokkal találkozzon az, aki minket olvas.
– A 24.hu tulajdonosa, Varga Zoltán és Reszegi László indítja az új szájtot. Mennyire lesz szoros kapcsolat a 24.hu-val? Ti adjátok nekik is a gazdasági tartalmat?
– Külön cég és külön szerkesztőség vagyunk, de együttműködünk a Central Médiacsoporttal és a 24-gyel is. Ez nekünk azért jó, mert nagyban megkönnyíti a felállást, nem a nulláról indulunk.
– Mekkora stáb kell ahhoz, hogy egy online szerkesztőség kellően gyors és legfőképpen érdekes lehessen? Hány fővel indultok és mi a távlati terv?
– Az indulásnál hatan leszünk, engem és a cégvezető-felelős szerkesztő Szentkirályi Balázst is beleértve, de az év végéig még két újságíró érkezik a G7-hez. Hatékonyan dolgozva nyolc erős ember szerintem már el tud vinni egy olyan kis, tényleg csak a lényeges dolgokra koncentráló újságot, amit mi elképzeltünk.
– Mennyire fontos a látogatószám? A 444-től érkezel, ott kívülálló szemmel nézve nemritkán voltak extrémen bevállalósak a címek. Azt szokták mondani, minden a kattintásról szól, vagy a más jelleg miatt más lesz a taktika is nálatok?
– Nagy átok az online újságírásban, hogy mindent hülye címekkel kell megpörgetni (bár szerintem pont a 444-en nem ez volt a húzóerő). Mi teljesen mást fogunk csinálni, és abban bízunk, hogy az olvasók annak ellenére rátalálnak az értelmes tartalmakra, hogy nem húzzuk csőbe őket mást ígérő címekkel.
– Mekkora hangsúly lesz az erős tényfeltáró tartalmakon? Bevállalós lesz a stáb, vagy inkább kívül maradtok?
– Ezt a munkát nem lehet anélkül csinálni, hogy az ember komolyan venné a hatalom és a pozícióban lévők ellenőrzésének feladatát. Viszont a racionális érvek és a bizonyítható tények talaján fogunk állni, kerüljük a sejtetést.
– Manapság gyakran előfordul, hogy a kormányzat bizonyos sajtótermékeket negligál. E téren hogyan pozicionáljátok majd magatokat?
– Mi jóhiszeműen állunk neki a munkánknak. Korábban sokféle hozzáállással találkoztam az állami szerveknél a készségesen együttműködő és az újságírói kérdésekre egyáltalán nem válaszoló között, remélem, több lesz az előbbiből. Egyébként mi is racionális érvekkel, nem ítélkezve fogjuk elemezni a kormányzati szervek munkáját.
– Nonprofit vállalkozásként indultok. Ez azért elég ritka a mai magyar médiában. Miért jó ez a szerkesztőségnek és a cégnek?
– A tulajdonosok elsősorban társadalmi céllal alapították a G7-et, mert úgy látták, hogy hiányzik egy ilyen tartalmat és értékeket közvetítő gazdasági oldal. Pontosan tudják, hogy ezen a piacon egy ilyen terméknél rövid távon nem lesz nyereséges a működés, ezért ebben a szakaszban nem lett volna indokolt a forprofit felállás.
Simon Krisztián
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.