Idén már második alkalommal adják át a BrandExcellence elismerést, amely az elmúlt egy év legkiválóbb márkaépítési teljesítményét elismerő szakmai díj. A kiválósági díj objektív mérőszámok alapján ismeri el egy-egy brandnél a marketing hozzáadott értékét, valamint az ezzel szorosan összefüggő piaci növekedést. A szakmai zsűri célja az volt, hogy egy objektív és demokratikus elvek mentén működő márkaépítési díjat hozzon létre és adjon át minden évben egy-egy iparági kategóriában. Idén az FMCG, OTC és pénzügyi szektor szereplői közül kerülnek ki a győztes brandek. A díjátadóra október 27-én, a BrandFestivalon kerül sor.
Az október 26-27 között 17. alkalommal megrendezendő BrandFestivalon, hiánypótló díjjal jutalmazzák a tudatosan építkező márkákat.
Az értékelés első lépésként egy több száz FMCG, OTC és pénzügyi szolgáltató márkát tartalmazó listából a GFK 100 fős ismertség-kedveltség mérésből a Brand Excellence kutatócsoport választja ki a szektorok legismertebb és legkedveltebb márkáit. Az FMCG és OTC márkáknál a kutatócsoport figyelembe veszi még az elmúlt két év penetráció, volumen- és a lojalitás változási adatokat is. A végeredménynél a listák TOP 3 márkáinak eredményeit az elmúlt évek marketing teljesítményeivel súlyozza a szakmai zsűri.
A GFK minden esteben az adott iparág ágazati indexeihez viszonyítja a teljesítményt, amely így objektíven összehasonlíthatóvá válik.
Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója, a BrandFestival elnöke: „A BrandExcellence díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem egy szűk körű, szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. A BrandExcellence díj egyre nagyobb rangot vívott ki magának, mivel idén már több kategóriában hirdetünk győztest.”
Dr. László Géza, a Netvestor Kft ügyvezetője: „A márkadíjak, így a Superbrands és a Magyarbrands is, hosszú évek munkájának eredményét díjazzák sok adat, közvéleménykutatás majd zsűriszavazás alapján. A három 360°BrandExcellence és az online BrandExcellence különdíj olyan szakmai díjak, amelyek tovább mennek ennél és az elmúlt egy év kereskedelmi és friss szakmai eredményeit is figyelembe veszik a döntésnél úgy, hogy az egyes kvantitatív és kvalitatív szűrőkön csak a legjobb és legeredményesebb márkák juthatnak tovább. A díjazásnál végig arra törekedtünk a zsűriben, hogy a szubjektív értékelési szempontokat kizárjuk és egy objektív és nyitott értékelési rendszer alapján döntsünk.”
A szakmai zsűri tagjai:
Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület
Oláh Alexandra marketing igazgató, jófogás.hu
Dr. László Géza igazgató, Superbrands Magyarország
Dr. Berkes Péter szakmai igazgató, BrandFestival®
Vágvölgy Mihály managing partner, DeepInsight
A díj átadására október 27-én, a BrandFestival díjátadó gála keretében kerül sor.