Óriási botrányt kavart a közelmúltban az Egyesült Királyságban, hogy ismert márkák és az állami hirdetései is szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg a YouTube-on. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy mennyire változott meg a márkabiztonság megítélése az elmúlt időszakban és mit tehetnek a brandek, ha nem akarják, hogy sérüljön az imázsuk.
Több nagy márka is felfüggesztette a kampányait a Google-nál az Egyesült Királyságban, miután szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg hirdetéseik a cég által működtetett videómegosztó oldalon, a YouTube-on. Óriási vita van abból, hogyan lehet biztosítani, hogy a hirdetések biztonságos környezetben jelenjenek meg – mondta el a BrandManiának Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezető igazgatója.
Bognár Vera, a Havas Media digitális stratégiai igazgatója a műsornak nyilatkozva arra is rámutatott, hogy miért jelent ez hatalmas kihívást: percenként 300 órányi anyag kerül fel a YouTube, ekkora mennyiséget pedig szinte lehetetlen kontrollálni. A Havas Media munkatársa hozzátette, hogy nem arról van szó, hogy a Google felelőtlen, próbálják eltüntetni a szélsőséges tartalmakat, de nehéz folyamatosan ellenőrizni ekkora mennyiségű videót. Az ügynökségek közül elsőként lépett a Havas Media, leállította ügyfeleinek azokat a kampányait amelyeknél volt esély arra, hogy nem megfelelő tartalmak mellett jelennek meg a Google és a YouTube felületein.
„A márkabiztonsággal régóta foglalkoznak ügynökségek, ügyfelek, és médiatulajdonosok, de azt kell látni, hogy ez olyan kérdéskör, ami nincsen ingyen. Ha foglalkozni akarunk vele, valakinek ki kell fizetni. Kettős problémáról van szó, egyrészt a márkák nem szeretnének megjelenni szélsőséges tartalmak mellett, ennek példája Anglia, de nem szeretnének ezek a márkák olyan tartalom mellett sem megjelenni, aminek a kontextusa nem jó számukra” – mondta el a BrandManiának Pajor Attila, a Group M operatív vezetője.
Ökrös Viktória, a Tesco-Global Áruházak közép-európai digitális marketing menedzsere, az edukáció fontosságára hívta fel a figyelmet, elmondása szerint nem csak a magánszemélyek, de még a kkv-k sincsenek tisztában azzal, hogy teljesen automatizált folyamat keretében kerülnek ki hirdetések online felületekre. A márkabiztonság kapcsán a BrandManiában megszólalt még dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója, aki arról beszélt, hogy egy márka szempontjából miért fontos ez a téma.
A BrandMania legújabb adása foglalkozott a látványosan fejlődő turizmussal is, a tavalyi rekordév után ígéretesen indult az idei is. A műsorban megszólalt többek között Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese, Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója és Kecskeméthy Zoltán, az Aria Hotel Budapest general managere.
A BrandMania ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.