- Hirdetés -

Rekordév a Schibstednél

|

A bevétel negyven százalékkal nőtt, az EBITDA veszteség pedig harmadára csökkent tavaly 2016-hoz képest a Jófogásnál – mondta el Palocsay Géza. A Schibsted Classified Media Hungary vezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban nem rejtette véka alá véleményét a Facebook adózásról tett bejelentéséről sem.

– A Schibsted bevétele 2015-höz képest 2016-ban több mint duplájára nőtt, és gyors fejlődés volt tapasztalható a Használtautó.hu-nál is. Folytatódott az ilyen ütemű növekedés 2017-ben is?

– Mind a két fő termékünk rekordévet zárt. A Használtautónál két számjegyű növekedés volt árbevételben. Amit különösen nagy eredménynek tartok, hogy a csapat bővítése mellett sikerült 50 százalék fölé tolni az EBITDA-szintet, és nőtt a látogatottság, valamint a hirdetési adatbázis is. Ráadásul a teljesen megújult Autónavigátor történetében 2017 volt az első év, amikor önálló termékként is pozitív EBITDA-val tudta zárni az esztendőt. A Jófogás esetén ugyan nem dupláztuk az árbevételt, de bőven 40 százalék fölött volt a volt az emelkedés. Míg 2016-ban 70 százaléknál is magasabb volt, addig tavaly már 80 százalék fölé nőtt a felhasználóktól származó árbevétel aránya, ami számomra az egyik legfontosabb KPI. Tavaly májusban volt az első EBITDA-pozitív hónapja a Jófogásnak és ezt további hasonlóan sikeres hónapok követték. Igaz, éves szinten még mindig negatív eredménnyel zártunk, azonban az EBITDA-veszteségünk tavaly a 2016-os harmadára csökkent. Egészen biztos vagyok abban, hogy az idén már a teljes év pozitív lesz ebben a mutatóban.

– A Használtautó.hu megszerzésével egy nagyon erős márka került a portfólióba,

azonban ezen a fronton jelentkezett tavaly egy új rivális, a Jóautók. Hogyan kezeltétek ezt a kihívást?

– Autó kategóriában tavaly februártól élesítettük azokat a csomagokat a partnereknek, amelyek révén a Használtautó.hu-n megjelenő ajánlatok a Jófogáson is láthatók, és ezt a szolgáltatást már több mint 400 partner használja aktívan. De új kiemelési formával, dokumentumfeltöltési lehetőséggel és mobilapplikációval is erősítettük ezeket a szolgáltatásainkat. Az androidos mobilalkalmazásnak például 150 ezer aktív felhasználója van 4,7-es értékelés mellett. Emellett megújítottuk a tartalmi oldalunkat, az Autónavigátort, a Használtautó esetén a mobilos oldalunkat is átalakítottuk, valamint gyorsítottuk a nyitóoldalt. Mindezek hatására több mint 10 százalékkal nőtt az oldal átlagos elérése 2016-hoz képest. A Jóautók.hu-n most nagyjából hatezer hirdetés van, az indulásuk óta. A Használtautónál, ha csak azt a különbséget nézem, hogy 2016 novemberében és a tavaly novemberben feltöltött hirdetések között mekkora a különbség, akkor több mint tízezres számot kapok és a teljes adatbázisunk is 130 ezer körül mozog. Az adatbázisban tapasztalható különbségnél is nagyobb az elérésben megmutatkozó differencia.

– Mindemellett olyan szegmensekre került a fókusz nálatok tavaly, mint az állás- és az ingatlanhirdetések. Ugyanakkor ezeken a területeken komoly riválisok vannak a piacon. Hogyan áll most a verseny?

– A tavalyi év elég speciális volt. Elkezdtük monetizálni az ingatlan kategóriát, februártól vezettük be azokat a csomagokat, amiket kimondottan ingatlanos partnereinknek készítettünk. Ez nagyon sikeres volt, több mint kétezer ingatlanos csomagot értékesítettünk február óta. Ezzel együtt járt a szolgáltatás fejlesztése is. A három fontos vertikum – állás, ingatlan, autó – mindegyikének készült külön nyitóoldal. Változtattunk a szűrési feltételeken is és olyan kiemelési formákat tettünk elérhetővé, amelyek a céges ügyfelek számára egyedi előnyöket jelentenek. Arról sajnos nem tudok beszélni, hogy látogatottságban hogyan állunk legnagyobb ingatlanos riválisunkhoz képest, mivel ők több mint egy éve nem hozzák nyilvánosságra az adataikat, amit mi viszont megosztunk a nyilvánossággal. Biztos vagyok abban, hogy partnerállományban van még mit ledolgozni, de azt, hogy látogatottságban hogyan áll a verseny, nem tudjuk. Állásfronton alapvetően kékgalléros és idénymunkákra vonatkozó ajánlatok jelennek meg nálunk. Több mint 40 ezren használják aktívan az erre a kategóriára fejlesztett mobilalkalmazást és továbbra is az egyik legerősebb árbevételi lábunkat adja ez a kategória. Sem tartalomban, sem forgalomban nem látjuk a jelét annak, hogy a piacon értelmezhető mennyiségű elérésük lenne azoknak, akik szintén elindultak ezen a területen.

– Milyen újításokra készültök az idén?

– Az ingatlanterületen az első fél év vége felé készülünk egy nagy dobásra, de erről egyelőre nem árulhatok el részleteket. Szervezeti oldalon pedig az idén teljesen új struktúrában fog működni a cég. Az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a létszám, és annak érdekében, hogy megtarthassuk a fókuszt az egyes kiemelt kategóriákon, át kell szerveznünk az operatív működést, továbbá a kereskedelmi csapatunkat is ki akarjuk építeni, hogy 2019-ben már minden értékesítést házon belül folytathassunk.

– Mi a véleményed arról, hogy a Facebook bejelentette, ott adózik majd a jövedelmei után, ahol keletkeznek?

– Magánemberként bosszantónak tartom, hogy ez pozitív hír tud lenni. Azért a bejelentésért, amiért ezeket a nagy cégeket most ünneplik, más kisebb vállalatok vezetőit kis túlzással bilincsben vinnék el az adóellenőrök. Ha a bejelentés arról szólna, hogy az adott piacon való megjelenéstől kezdődően, visszamenőleg megfi zetik az adót, akkor ez egy korrektebb történet lenne, de erről ugye szó sincs.

– A Marketing&Media magazin tavalyi Top 25-ös rangsorában a digitális ipar legmeghatározóbb személyiségei között feltűnően sokan voltak az e-kereskedelmi szektor képviselői, és a megjelent elemzések is azt mutatják, hogy nagyon pörög az online értékesítés. A rangsor első helyezettjeként hogy látod, Magyarország mennyire számít érett piacnak, meddig tarthat még ez a gyors fejlődés?

– A hazai e-kereskedelmi szektornak majdnem a születésétől kezdődően nemzetközi szereplőkkel és nemzetközi szakmai színvonalon kellett versenyeznie. Sokkal viharosabb tengeren próbáltak hajózni ezek a cégek, a változásokra jóval dinamikusabban reagálnak, mint a klasszikus médiakiadók. Ennek köszönhető, hogy nagy a térnyerése ennek a szegmensnek az ilyen rangsorokban és ezért maradhat így a következő években. Szerintem érettnek számít a magyar e-kereskedelmi szegmens. Nagyon korlátozott méretű piacon hihetetlenül kompetitív környezetben kell működni. Saját tevékenységünkön is látom ezt. Ha összehasonlítom a termékeink fejlettségi szintjét a nyugati apróhirdetési oldalak szolgáltatásaival és gazdasági eredményével, akkor azt látom, hogy minden forintért sokkal többet kell tennünk, mint nekik.

– Mi jelenti a legnagyobb kihívást az e-kereskedelmi cégek számára?

– Az, hogy hogyan tudsz versenyképes maradni, miközben a növekedés mellett a szervezeted lassul és változik.

Kalocsai Zoltán

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...