Nagyszabású integrált kampányt indított a Telenor, aminek fókuszában a Hipernet, a szolgáltató mobilinternet-hálózata, és a használata által nyújtott élmény áll.
Jó pár év eltelt azóta, hogy a Telenor a hálózatáról reklámkampányban kommunikált, ami természetesen nem azt jelenti, hogy ne történtek volna fejlesztések. Sőt: a Telenor hisz abban, hogy a mobilinternet mindenki számára elérhető kell legyen, ezért folyamatosan jelentős fejlesztéseket hajt végre hálózatán. Legújabb, februárban indult kampányában a kommunikáció középpontjába a száraz technikai adatok helyett ügyfeleit állította, és azt, hogy ők mire használják a Hipernetet. Az ügyfelek központi szerepét fejezi ki a kampány szlogenje is: „Minden lehetsz, a #Hipernet lépést tart veled”.
„Az, hogy egy hálózat működjön, alapvető elvárás. Leginkább az az izgalmas, hogy az ügyfeleink mire, hogyan használják ezt a működő hálózatot, és erről beszélünk igazán szívesen” – mondta Civin Péter, a Telenor márka és marketingkommunikációs igazgatója. „Mi nem mondjuk meg az ügyfeleinknek, hogy mit csináljanak, nem akarjuk rájuk erőltetni a saját gondolatainkat. Csak annyit teszünk, hogy hagyjuk, hogy önmaguk legyenek, és ha valami érdekeset, vicceset találunk, arra együtt csodálkozunk rá. Különösen érdekes, ha valami úgy vált az életünk részévé, hogy már észre sem vesszük. Például mi abban a nagy dolog, ha az összes ismerősünkkel megosztjuk, hogy mit sütöttünk ebédre, vagy az egész világ ott van velünk az uszodában, amikor a gyerek először vízbe ugrik? A Hipernetről meg elég annyit tudni, hogy ez egy nagyon jó kis hálózat, de tényleg.”
„A kampányban a Hello Data tarifacsomagunk kommunikációjával megkezdett új Telenor hangvételt vittük tovább, ahol valós emberek valós élményeit és életútjait mutatjuk meg” – mondta el Cséky Tímea, a kampányért felelős kommunikációs csapat vezetője. „A visszajelzések alapján az embereknek nagyon tetszik, hogy egy márka őszintén beszél velük, ahelyett, hogy varázstükröt tartana eléjük.”
A kampány épp annyira sokoldalú és sokrétű, mint az interneten zajló kommunikáció: hangvétele hol vicces, hol elgondolkodtató, de mindig nagyon igazi. Kiemelt szerepet kap benne három olyan véleményvezér, akik az internet segítségével tudták szenvedélyüket még nagyobb közösséggel megosztani. Suri Domi, a The Bake Shop tulajdonosa és cukrásza, Hordós Márk, a hazai street workout mozgalom úttörője, és Galactic Jackson DJ-producer kitűnő példái annak, hogy az online térben a digitális eszközök segítségével valóban bármik lehetünk.
A hagyományos integrált kampányt biztosító eszközök mixe mellett a kampány második fázisában a Telenor a véleményvezérek segítségével, ügyfeleinek bevonásával szervez különböző eseményeket és social média aktivációkat.
A koncepció a DDB Sofia műhelyében született, míg a kampányötlet lokalizálásáért, kiterjesztéséért az Artificial Group felelt. Az Artificial Group 2018 eleje óta a Telenor lokális ATL ügynöksége, ez az első közös munkájuk a Telenor marketing csapatával.