Nyerte a hetet az RTL Klub és A mi kis falunk továbbra is rendkívül jó nézettséget szállít. Viszont a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest még mindig nagyon lehúzza az estéiket, hétköznap be is érte őket a TV2. Sváby András pedig majdnem toplistás lett.
Minimális változást hozott az elmúlt hét a két legnézettebb kereskedelmi csatorna versenyében. Az RTL Klub ugyanúgy 12,7 százalékos heti közönségarányt produkált, mint egy héttel korábban, a TV2 pedig veszített 1 százalékpontot. Az RTL Klub előnye így 2,4 százalékpontot tett ki.
A 18-49 évesek körében az RTL Klub nyerte a hétfő, a csütörtök, a szombat és a vasárnap estét. A TV2-é volt a kedd, a szerda és a péntek. Ugyanakkor igazából a hétköznap és a hétvége a nagy választóvonal a két csatorna között. A hétköznapok nagyon szorosak, az RTL Klub hétvégén tud jelentősebb előnyt elérni, azon belül is leginkább szombaton.
8. hét / 7. hét / 6. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 12,7% / 12,7% / 13,5%
TV2 – 10,3% / 11,3% / 10,2%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (8. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 19% (19,7%)
Fókusz – 14,5% (a korábbi héten másik műsorsávban volt)
A Fal – 12,9% (14,6%)
Barátok közt – 11,3% (11,4%)
Éjjel-nappal Budapest – 10,7% (11,6%)
TV2
Tények – 14,8% (14,5%)
A Piramis – 15,7% (16,7%)
Áll az alku – 10,3% (11,3%)
Drágám, add az életed – 6,2% (a korábbi héten nem volt)
Az RTL Klub 2,4 százalékpontos heti előnye kapcsán azért érdemes felidézni, hogy egy éve ugyanezen a héten a differencia még 9 százalékpontot tett ki. Akkor az RTL Klub 18,4, a TV2 pedig 9,4 százalékos heti share-t produkált.
Az RTL Klub két műsor miatt vesztette el a korábbi utcahossznyi előnyét: ez a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest. A két sorozat továbbra is csatornaátlag alatt teljesít. Ennél nagyobb baj lehet, hogy nem igazán látszik, miként fognak innen visszakapaszkodni. Mindehhez hozzá kell tenni, hogy a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest egy éve ilyenkor még a csatorna két húzóműsora volt.
Ahogy már korábban írtuk, vagy tartalmi problémák vannak a két produkcióval, vagy a tavaly őszi késői műsorkezdés tett be nekik. A tartalmi probléma ellen szól, hogy nagyon gyorsan gyengült meg a két műsor, ráadásul egyszerre. Amennyiben viszont a késői időpont és a kezdési idők állandó variálása húzta le őket ennyire, akkor az RTL Klub tulajdonképpen saját maga nyírta ki a korábbi két sikerműsorát.
Egy éve ilyenkor a 8. héten az RTL Híradót átlagosan 254 ezer 18-49 éves nézte. Múlt héten az esti hírműsor átlaga 232 ezer volt. Ez mindössze 22 ezres csökkenés, ami simán belefér a fragmentációba.
A Barátok közt esetében egy éve ilyenkor a napi átlag 305 ezer néző volt. Az Éjjel-nappal Budapestnél pedig 281 ezer néző. Múlt héten ugyanez a Barátoknál már csak 178 ezer, az Éjjel-nappalnál 149 ezer nézőt tett ki. Ez előbbinél egy év alatt 42 százalékos, utóbbinál 47 százalékos csökkenés.
Most igazából az RTL Klub szerencséje az, hogy a TV2-n ugyan erős a Piramis, de az Áll az alku már csak átlagos eredményt hoz hétköznap esténként, a hétvégére pedig most nem tartogat semmi extrát a TV2.
Ami viszont nagyon bejött az RTL Klubnak, az A mi kis falunk, valamint az, hogy csütörtökről átköltöztették szombat estére. A vígjáték ismét a legnézettebb heti műsornak bizonyult a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. A kereskedelmi célcsoportnál ez 473 ezres nézőszámot, a teljes lakosságnál pedig 1,01 milliós nézettséget jelent.
S ha már előhozakodtunk az egy évvel ezelőtti adatokkal. Tavaly ilyenkor A mi kis falunk 357 ezer, illetve 885 ezer nézőt vonzott (akkor még csütörtök este). Azaz mindkét célcsoportnál több mint 100 ezer új nézőt szereztek.
A TV2 legnézettebb heti műsora a 18-49 éveseknél a Piramis múlt pénteki adása volt, ami 233 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál a keddi Tények volt a TV2-n a legnépszerűbb: aznap 884 ezres nézettséget értek el.
Érdemes még megemlíteni az ATV-t, azon belül is Sváby András műsorát, a Heti Naplót, ami nem volt messze a Top 10-től. A vasárnap esti műsor a teljes lakosságnál a hét 13. legnézettebbje volt a maga 435 ezres nézőszámával. A 18-49 éveseknél is jóval erősebbnek bizonyultak a szokásosnál: 104 ezren nézték, amivel a műsoros toplista 19. helyén végeztek.
Ezzel egyébként Sváby műsora nézettebb volt, mint a Duna Tv-n a Dal döntője, amire a kereskedelmi célcsoportból 77 ezren, a teljes lakosságból 399 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.