Kizárólag mikroinfluenszerekkel, azaz mindössze néhány ezres követőtáborokkal rendelkező véleményvezérekkel dolgozik az új magyar influenszer ügynökség, a Creatinsta. Az eddig főleg nagykerekkel és gyártókkal dolgozó Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. két fiatal közösségi média szakértővel, Dely Ábrissal és Void Filleddel hozta létre az új ügynökséget.
A recept egyszerű: a mikroinfluenszerek közönsége jóval homogénebb, aktívabb a kapcsolat a követőkkel, ráadásul hitelesebbnek is tartják a követett véleményvezért, így hatékonyabban és célzottabban lehet átadni az üzeneteket.
“A mikroinfluenszerek ereje abban rejlik, hogy homogén a követőtáboruk, ráadásul a közönséget nagyon is érdekli, hogy mit csinál az influenszer. Így az ott megjelenő tartalom gyakorlatilag egy baráti ajánlással ér fel” – magyarázza a Creatinsta egyik alapítója, Dely Ábris, aki 2015 óta foglalkozik komolyabban közösségi média marketinggel. Szerinte – ha például Instagramról beszélünk – 20 ezres követőtábor felett már nem mikroinfluenszerekről van szó, ritka ugyanis, hogy homogén legyen a tábor. Az alatt viszont még nagyobb az esélye annak, hogy egy organikusan felépült, hiteles követőtábor állt össze.
“Az, hogy nagy a követőtábor önmagában még semmit nem jelent” – mondja Dely, hozzátéve azt, hogy ügynökségként nem csak összegyűjtik a mikroinfluenszereket, de segítik is őket. “Figyelünk arra, hogy jó minőségű maradjon a tartalom, olyan, ami érdekli a követőtábort és figyelünk az értékekre, a stílusra és arra, hogy a növekedés természetes maradjon.”
A Creatinsta több mint 130 influenszerrel áll kapcsolatban, közülük több tucattal már le is szerződtek. A kampányok során az influenszer adatbázisukból kiválasztják az adott üzenethez, márkához leginkább passzolókat, így végül egyszerre akár 10-20 olyan véleményvezérnél is futhat a kampány, akik egyenként 3-5 ezres, valódi követőtáborral rendelkeznek. Végeredményben így sokkal stabilabb és nagyobb elérést tudnak hozni, mint a jóval nagyobb követőbázissal rendelkezők – pont az aktív és organikus közösség miatt.
Úgymond “saját” influenszerek felépítésével is foglalkoznak. “Ha valakit érdekel a vlogolás, blogolás, nyugodtan megkereshet minket. Fontos számunkra az, hogy az illetőnek legyen egy víziója és olyan személyisége, ami minket is meggyőz” – mondja a szakember. Szeretnék a közösségi média marketinget “nyugati színvonalra” emelni azért, hogy “lássák a fiatalok azt, hogyha színvonalat és értéket adnak át, azt a közösség meghálálja.”
Az alapító partner, a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. régóta a piacon van már. Több hazai és nemzetközi vállalat kampányán dolgoztak már, ám a szolgáltatásaik között eddig nem szerepelt az influenszermarketing. Jagodics Rita, ügyvezető szerint “annyi információval bombáznak minket nap, mint nap, ami miatt már régen kialakult a bőség zavara. Ezért egyre fontosabbak a véleményvezérek, egyre nő az influenszerek ereje. Ha ugyanis ők ajánalank valamit, az már jelent egyfajta eligazodási pontot. Ez pedig sokszor felgyorsítja a vásárlást, mivel már megvan egy alapvető bizalom a véleményvezér felé.”
A Creatinstánál teljes folyamatokban gondolkodnak. Azaz nem feltétlenül csak az online térre koncentrálnak, hanem a kampányokat kiegészítik eseményekkel és egyéb eszközökkel is.