- Hirdetés -

Budapesten is nyitna automata bankfiókot a Takarék

|

Digitális vonalon is erősít a jelentős arculatváltást megvalósító Takarék Csoport, ha beválik az ügyintéző nélküli fiók, Budapesten is megjelennének vele. Weigert Zsanett, a cég marketingigazgatója az mmonline.hu-nak nyilatkozva beszélt a további digitális terveikről és arról is, miért döntöttek integrált kampány mellett.

– Márciusban arculatváltást hajtott végre a Takarék Csoport, mi indokolta a lépést?

– A múlt év közepén egy átfogó kutatás keretében felmértük, hogy mit gondolnak a fogyasztók a márkaértékeinkről, és bár azt láttuk, hogy mint minden brandnél, itt is van még fejlődési potenciál, de az alapok jók, ismertségben és kedveltségben is megfelelő szinten vagyunk a célcsoportnál. Vannak azonban olyan márkafaktoraink, amiket már csak azért is fel kellett frissítenünk, mert nem csak a márka, de az üzleti stratégiánk is igényelte a változást..

– Milyen lényeges elemek változtak?

– A projekt során az volt az elképzelés, hogy ami jó, azt tartsuk meg, de kicsit poroljuk le, és hozzuk be azokat az új márkaértékeinket, amiket eddig ugyan nem kommunikáltunk, de már léteznek az ügyfeleink fejében. Frissítettük a logót, a színek kicsit változtak, de például maradtunk a kék-narancssárga színvilágnál, illetve az alkalmazott betűtípust is megtartottuk, hiszen így ismerik a Takarékot a fogyasztók és a kutatás alapján szeretik is. Több mint ezer fiókja van a csoportnak, azokban is van/lesz arculati frissítés, igaz ez még nem zárult le teljes körűen. Új arculati kézikönyvet hoztunk létre és a szlogenünk is megújult, most már az „Otthon a pénzügyekben” szlogent használjuk.

– Mennyi ideig tartott a felkészülés az arculatfrissítésre, bevontak-e ügynökséget is a munkába?

– Tavaly nyáron kezdtük el a munkát a már említett márkakutatással, ami nem csak a meglévő takarékszövetkezeti, de az FHB-s ügyfeleket is felmérte. A kutatás után átfogó kreatív tervezési munka kezdődött, amibe bevontuk az Artvertising ügynökséget, és velük alakítottuk ki a brand bookot, valamint az arculatváltást követő kommunikációs kampányokat. Amire különösen oda kellett figyelnünk a tervezés során, hogy a két bank célcsoportja tulajdonképpen a két véglet, míg az FHB urbánus környezetben erősebb, addig a takarékok elsősorban vidéken számítanak igazán népszerűnek. Értelemszerűen mi olyan márkaidentitást szerettünk volna felépíteni, amely mindkét célcsoportnak egyaránt vonzó, az első tapasztalatok azt mutatják, hogy sikerült.

– Említette, hogy készült egy átfogó márkakutatás, milyen kép él a fogyasztókban a Takarék Csoportról?

– A márka ismerete és az iránta való bizalom maximálisan megvan. Alapvetően a bizalom, a helyi értékek védelme és a személyes kapcsolatok magas minősége azok a tényezők, amiket a márka sajátjának tekintenek az emberek és ezekre a jövőben is építenünk kell. Amivel viszont még van dolgunk, az a fiókhálózat nagysága volt. Minden nap több mint 1000 fiókot nyitunk ki, ezzel itthon a legnagyobb fiókhálózattal rendelkező bank vagyunk. Ezt a célcsoport fontos értéknek látja, ugyanakkor azt nem igazán látják, érzik a fogyasztók, hogy mekkora is ez a hálózat.. Azt pedig tudtuk, hogy a digitális innovációk területén fejlődnünk kell még. Erre azonban nem csak márkaoldalról, hanem üzletileg is reagálnunk kell.

– Milyen digitális fejlesztésekről van szó?

– Ez szintén az a terület, ahol mindig lehet újabb és újabb dolgokkal előrukkolni. A mobilapplikációnk már elkészült, és a jövőben folyamatos lesz a fejlesztése ezen szolgáltatásunknak. Megnyitottunk egy úgynevezett Takarék Smart Point nevű fiókot, ezt jelenleg teszteljük, mert nem titkolt célunk, hogy pozitív fogadtatás esetén további fiókok követnek majd. Ez egy ügyintéző nélküli fiók, minden digitalizált benne és egyéb, nem feltétlenül banki szolgáltatással is összekötöttük – mint például csekkbefizetés, csomagfeladás -, így lehetőséget teremtünk az ügyfeleknek, hogy tágabban értelmezzék a pénzügyeket, és ezeket a pénzügyi tevékenységeket egy helyen el tudják intézni. Egyelőre vidéken van egy ilyen fiókunk, de szeretnénk Budapesten is terjeszedni. Emellett természetesen a weboldalunkat és a netbankot is fejlesztjük.

– Milyen kampánnyal támogatják az arculatfrissítést?

– A médiakampány március közepétől indult és fontos szempont volt, hogy teljesen integrált kampány legyen. A tévé ugyan a központi eleme, de megjelentünk a sajtóban, vidéki napilapokban, és bőven használtuk az online csatornákat, social media felületeket és a közterületet is. Tudatosan egy hangos, erős médiakampánnyal készültünk, amivel nagyon jó elérést sikerült produkálni. A márkakampányra rögtön ráépítettünk egy termékkampányt is, a fogyasztóbarát hitelét. Itt már szűkebb volt az eszközpaletta, elsősorban tévét és online felületeket használtunk.

– Az FHB Bank is beolvadt a Takarék Csoportba, ennek kapcsán nagyjából egy hónapja váltott nevet a pénzintézet. Tudom, hogy ez még igen rövid idő a hatások felméréséhez, de mégis mik a tapasztalatok, mennyire ment át a váltás a fogyasztókhoz?

– Pontosítanék, az FHB Bank már a Takarék Csoport része volt 2015 óta. A mostani átnevezés gyakorlatilag egy következő lépése volt a Takarék csoportot érintő integrációs lépéseknek. A visszamérésre vonatkozóan pedig idén is szeretnénk majd újra megcsinálni a fogyasztói méréseket és azokból látjuk majd pontosabban, hogy mennyire tudatosult az emberekben a változás. Az értékesítési számokat természetesen folyamatosan vizsgáljuk, ahogyan a médiaszámokat is elemezzük. Az eddigi tapasztalatok nagyon jók, a médiamixet sikerült úgy összeállítani, hogy gyorsan fel tudtuk építeni segítségével az új arculat ismertségét. Van persze még mit tenni, én magam is azt gondolom, hogy mindig van mit fejleszteni egy márkán. Elindultunk egy úton és bár még sok feladat áll előttünk, de úgy gondoljuk a kezdeti lépések sikeresek voltak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...