- Hirdetés -

RTL Klub, TV2: melyiküket viselte meg jobban a foci VB?

|

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna közül az egyik nézettségét jobban, a másikét kevésbé tépázta meg a világbajnokság.

A labdarúgó-világbajnokság egy hónapja a köztévén kívüli televíziós piac szereplőinek nem nagy öröm. Az amúgy magas nézettséget csak egy-egy vonzó sportközvetítés kapcsán időszakosan elérő M4 Sport ugyanis ilyenkor főműsoridőben és teljes napon is piacvezetővé lép elő, alaposan felborítva a megszokott nézettségi status quót.

Főleg az RTL Klubnak és a TV2-nek okozhat fejtörést ez az időszak, hiszen náluk lehet leginkább látványos a foci miatt elvándorló nézők száma. A szerencséjük az, hogy június vége és július eleje azért kereskedelmi szempontból nem az éves csúcsidőszak, hogy finoman fogalmazzunk. Négy év múlva más lesz a helyzet, hiszen a katari labdarúgó-világbajnokságot november 21. és december 18. között rendezik, ezzel majd alaposan keresztbe verve az őszi tévés szezon végét.

Megnéztük, hogy a sportközvetítések által már részben érintett 24. hét, valamint az elmúlt két hét milyen hatással volt az év többi részében piacvezetőnek számító páros közönségarányára. (Kiemelve jelöltük a VB által már érintett heteket).

26. hét / 25. hét / 24. hét / 23. hét / 22.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 10,2% / 9,9% / 11,8% / 12,3% / 12,3%
TV2 – 5,3% / 5,3% / 6,7% / 10,2% / 11,8%

 

26. hét / 25. hét / 24. hét / 23. hét / 22.hét (heti teljes napos share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 7,7% 7,2% / 8,6% / 9,2% / 8,7%
TV2 – 5,5% / 5,5% / 6,1% / 8,3/ 8,8%

Szemmel látható, hogy mindkét időszakban és mindkét csatornánál hozott némi törést a világbajnokság, de érdemes ezt számszerűsíteni is. A 18-49 éveseknél a három, meccsek által érintett hét főműsoridős share-átlaga az RTL Klub esetében 10,6 százalékot, a TV2-nél 5,7 százalékot tett ki. Ezt összevetve az utolsó focimentes héttel (23. hét), az RTL Klub esetében 1,7 százalékpontos, a TV2-nél 4,5 százalékpontos csökkenést látni. Másképp számolva: az RTL Klubnál a csökkenés 14 százalékos, a TV2-nél pedig 44 százalékos.

A teljes napon részben hasonló, részben más a helyzet. A három focis héten az RTL Klub átlagos közönségaránya 7,8 százalék, ami 1,4 százalékpontos, illetve 15 százalékos csökkenés az utolsó futball nélküli héttel összevetve. Tehát az RTL Klub a főműsoridőben és teljes napon nagyjából hasonló veszteséget szenvedett el.

Teljes napon a TV2 a három hét átlagában 5,7 százalékos közönségarányt produkált, ami 2,2 százalékpontos, illetve 26 százalékos csökkentést jelent a 23. héthez viszonyítva. Magyarán náluk teljes napon nem volt akkora a veszteség, mint főműsoridőben, de minkét időszakban jóval többet buktak, mint az RTL Klub.

Összességében – a címben feltett kérdésre válaszolva – az RTL Klub jött ki eddig jobban a labdarúgó-világbajnokságból, alapvetően nem is vesztettek sokat. Persze ehhez hozzátartozik, hogy az RTL Klub nyári műsorkínálata pár évvel ezelőtt még nem is számított volna nyárinak. A Híradó után három saját gyártást (Fókusz, Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest) tartanak műsoron, ami szerdánként kiegészül egy negyedikkel (Keresem a családom).

Ezzel párhuzamosan viszont a TV2 megpróbálja spórolósan kihúzni a nyári szezont. A Tények után nem adnak új tartalmat. A hegyi doktor – Újra rendel című sorozat ugyan a TV2-n újnak számít, de a Duna Tv-n már régóta fut. A Pénzt vagy éveketből és az Ezek megőrültekből pedig ismétlést sugároznak.

 

Adatok forrása: RTL, r-time / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...