Minél többet kell játszani, ez ugyanis a családi boldogság titka, legalábbis a LEGO kutatása szerint. A felmérésből az is kiderült, hogy a digitális játéktól sem kell rettegni, és a szülők többsége a játékos tanulást az első számú oktatási módszernek tartja.
Ott, ahol egy héten öt, vagy annál is több órát szentelnek a játéknak, tízből kilenc család – a megkérdezettek 88 százaléka – vallotta magát boldognak, míg azok, akik öt óránál kevesebbet fordítanak a játékidőre, csupán 75 százalékban látták magukat boldognak.
A játék amellett, hogy közelebb hozza egymáshoz a családokat, boldogabbá és nyugodtabbá is teszi őket. A LEGO Csoport legújabb tanulmánya szerint azonban a családok 38 százaléka elismeri, hogy komoly gondot jelent mind a gyerekek, mind a felnőttek számára, hogy a mindennapi teendőik közepette időt szakítsanak a játékra. A játékra szánt idő drasztikusan lerövidült, a megkérdezett családok egyharmada (30 százaléka) szán öt óránál kevesebbet a játékra, míg 10 százalékuk két óránál is kevesebbet játszik.
Azonban még akkor is, amikor a családok időt szentelnek a játéknak, a szülők 61 százaléka bevallotta, hogy a figyelmüket gyakran elterelik a munkahelyi gondok, a ház körüli teendők és a mindig kéznél levő okostelefonok. Aggasztó, hogy ötből egy gyerek (17 %) állítja, hogy túl elfoglalt, hogy időt szakítson a játékra, és a megkérdezett gyerekek 81 százaléka azt kívánja, bárcsak többet játszhatna a szülőkkel.
A gyerekek maguk is úttörők az új típusú „könnyed játék” területén, ahol természetesen merülnek el a játékban, amely zökkenőmentesen ötvözi a valós világot a képzelettel és a digitális élményekkel. Számukra ez egyszerűen csak játék.
A tanulmány rávilágít arra, hogy a digitális szintek hozzáadása nem megy a hagyományos, közös játék rovására, hiszen a legtöbb gyermek (81 %) továbbra is szívesebben játszik a szüleivel, mint egyedül, valamint négyből hárman (72 %) inkább játszanak egy szobában a barátaikkal, mint online.
Aggodalmaik ellenére a szülők azonban hajlandóságot mutatnak arra, hogy alkalmazkodjanak gyermekük gondolkodásmódjához, ezt támasztja alá, hogy több mint a megkérdezettek fele (59 %) hisz abban, hogy a technológia képes közelebb hozni a családot, emellett négyből hárman (77 %) gondolják úgy, hogy a digitális játék lehet kreatív.
A játék ereje, amely segíti a gyerekeket a tanulásban, a szülők számára vitathatatlan. Szinte mindenki (95 %) hiszi, hogy a játék elengedhetetlen a gyerekek jóllétéhez, valamint, hogy létfontosságú eszköz a tanulásban. Ötből négyen (82 %) gondolják úgy, hogy azok a gyerekek, akik többet tanulnak, sikeresebbek lesznek jövőbeli tanulmányaik és munkájuk során.”
A szülők a játékos tanulást (76%) szintén az első számú oktatási módszernek tartják, megelőzve a könyvolvasást (67%), az osztálytermi tanítást (55%), a barátokkal történő interakciót (65%), valamint az interneten való böngészést (22%). Ennél is fontosabb, hogy ötből négy (83%) gyerek értett egyet azzal, hogy könnyebben tanul, ha játék is van a dologban.
A felnőttek és a gyerekek egyaránt érzik a közös játék előnyeit. A szülők azt mondják, hogy a játék saját jóllétük (91%) és boldogságuk (72%) szempontjából is jó, továbbá segíti őket, hogy nyugodtabbak legyenek (86%) és közelebb érezzék magukat a gyermekükhöz (64%). Majdnem az összes megkérdezett gyerek azt mondja, a játék boldoggá teszi őket (93%) és segít ellazulni egy hosszú iskolai nap után (87%).