Amerika-szerte a legtöbben úgy vélik, a közösségimédia-oldalak felelőssége, hogy megfékezzék az online zaklatást, a gyűlöletkeltést és a hamis hírek (fake news) terjedését. A megkérdezettek fele pedig úgy gondolja, hogy ez ügyben nem tesznek eleget – derül ki a Huffington Post és a YouGov közös felméréséből.
Az amerikaiak kétharmada szerint a Facebook, a Twitter és a YouTube felelőssége, hogy megakadályozza, hogy a felhasználók másokat zaklassanak. Hatvanöt százalékuk szerint a webhelyek felelősek azért, hogy megakadályozzák az embereket a rasszista tartalmak vagy a gyűlöletkeltés terjesztésében, 59 százalékuk szerint pedig ezen oldalak felelőssége, hogy megakadályozzák az összeesküvés-elméletek, illetve a fake newsok terjedését. A megkérdezettek 48 százaléka szerint ezek a webhelyek jelenleg nem szabályozzák elég szigorúan, hogy mit tehetnek közzé az oldalaikon.
Mindezek a nézetek jelentősen eltérnek a politikai irányvonalak mentén. Azok, akik Hillary Clintonra szavaztak a legutóbbi amerikai elnökválasztáson, több mint kétszer annyian állítják, hogy a közösségi média túl lazán szabályozza az ilyesféle tartalmakat, mint Donald Trump elnök támogatói. Az utóbbi tábora azt állítja, hogy sokszor túl komolyan veszik ezeket a tartalmakat, míg Clinton támogatói szerint inkább az a baj, hogy nem vesszük elég komolyan ennek a jelentőségét.
A felmérés néhány kérdéséből az is kiderül, hogy a nemi különbségek továbbra is fennállnak a két tábor szavazói között. Például a női Clinton-szavazók kétharmada szerint egyértelműen fontosabb, hogy az emberek biztonságban érezzék magukat az interneten, mint hogy biztosítsák nekik a szabad véleménynyilvánítást. A férfi Clinton-szavazók szerint viszont az a fontosabb, hogy az emberek szabadon hangot adhassanak a véleményüknek ezeken az oldalakon. Ám összességében a megkérdezettek 28 százaléka, köztük a Trump-szavazók túlnyomó többsége azt állítja, hogy egyes vélemények kitiltása a közösségi médiából sérti a szólásszabadságot – írta a socialdaily.com.