A jövőben a PR a vállalatvezetésben és a döntéshozatal szintjén is feljebb pozicionálódik – véli a UPC új kommunikációs igazgatója, Medgyessy Gergely.
– Az idén áprilisban nevezték ki a UPC PR-vezetőjének, ahová a Telekomtól érkezett. Milyen kihívásokkal kellett szembenéznie?
– Egy munkahelyváltás egy új környezetben mindig új gondolatokat, célokat és lehetőségeket szül. A távközlési szektorban maradtam, így a változás mellett a kontinuitás is jelen van a munkámban. Ezt a kettőt ötvözöm most egy dinamikus, rugalmas, innovatív, mindig megújulásra kész piaci szereplőnél, a UPC-nél.
– Miben különbözik a két vállalat céges kultúrája? Milyen kommunikációs csatornákat használnak?
– A UPC vállalati kultúráját az élményközpontúság, a közvetlenség, az ügyfélközpontúság, az egyenesség jellemzi, valamint az, hogy mentes a túlzott és merev hierarchiától. Ezeket az értékeket a kommunikációban és az ügyfelek kezelésében is igyekszünk érvényre juttatni. A hagyományos megoldásokon kívül az online és közösségi csatornák szerepe egyértelműen megerősödött. Kommunikációnk többszintű és többcsatornás, más-más célcsoporttal, de azonos stratégia, hang és üzenetek mentén.
– PR-vezetőként mennyire vonják be a vállalat fejlesztéseibe, döntéshozatalaiba?
– A PR területe mindig kiemelt helyen volt a vállalati döntéshozatalban, hiszen a vezetők a cég legismertebb, legtöbbet „beszélő fejei”, így a vállalat reputációja nagyban függ tőlük. A szolgáltató szektorban ez kulcsfontosságú érték. Éppen ezért a PR területe a UPC-nél szerves, támogató része a döntéshozatalnak, a kampányoknak, a termék-, a szolgáltatás- vagy az infrastrukturális fejlesztéseknél.
– Hogyan látja a PR szakma jelenlegi helyzetét? Milyen változásokon ment keresztül?
– Ma a PR nem különálló szigetként működik egy vállalat életében. A kommunikáció területeinek határai – a külső, a belső, a CSR, a sajtó, a közösségi, az online, a marketing – elmosódtak. Ezek a területek egységes masszaként működnek. A kommunikáció holisztikus és egységes megközelítést igényel egy vállalat részéről. Éppen ezért a jövőben ez a terület – meglátásom szerint – egy az ezekre a folyamatokra jól reagáló cégnél mind a vállalatvezetésben, mind a döntéshozatal szintjén feljebb pozicionálódik, ami a UPCnél gyakorlatilag már megtörtént.
– A közösségi média mennyiben alakította át a PR-vezetők feladatait?
– Gyökeresen. Emellett még nem is vagyunk tisztában az összes lehetőséggel, hiszen ezt a világot – elég itt a közösségi és más platformokon keletkező adatok felhasználására vagy a szegmentációra gondolni – mindenki csak most tanulja. A PR terület hagyományos stakeholderei a média, a véleményformálók, véleményvezérek voltak. Ma az ő szerepük megmaradása mellett ehhez hozzáadódott gyakorlatilag mindenki, aki a közösségi médiát használja. Ez más szemléletmódot igényel, érzékenyebb, élesebb szemeket, vájt füleket és jó megérzéseket. Ezeket a „szerveinket” folyamatosan fejlesztenünk kell.
Szilágyi Katalin
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.