Idén az első félévben majdnem negyedével kevesebb termékmegjelenítés fordult elő a tévéműsorokban, mint egy évvel korábban – derül ki a Médiatanács által elfogadott tanulmányból. A műfaj szerinti összesítésben a magazinműsorok vezetnek, az összes ilyen típusú közzététel 66,8 százaléka ezekben történt.
A Médiatanács elfogadta az országos kereskedelmi televíziók 2018 első félévében sugárzott műsorainak termékmegjelenítését vizsgáló tanulmányt. A felmérés az RTL Klub és a TV2 programjaira, a szolgáltatók saját gyártásban készített produkcióira fókuszált. A félév alatt összesen 15 471 termékmegjelenítést azonosítottak, majdnem negyedével kevesebbet, mint 2017 azonos időszakában (19 162). A tendenciát egyfelől magyarázhatja, hogy a vizsgálatba került programok 22 százaléka egyáltalán nem tartalmazott termékmegjelenítést, másfelől nagy számban jelentkeztek a szóban forgó hirdetési módszert kevéssé használó szórakoztató showműsorok.
A legtöbb ilyen típusú hirdetés a TV2 Bezár a Bazár! (1414) című műsorához kapcsolódott, ezt követi az RTL Klubon futó Reggeli (1197) és a Fókusz (1126). A műfaj szerinti összesítésben a magazinműsorok vezetnek: itt összesen 10 343 termék bukkant fel, ami az összes ilyen típusú közzététel 66,8 százaléka. E kategórián belül a szolgáltatómagazinok voltak reklámozási szempontból a legsikeresebbek, 4009 termékmegjelenítéssel. A vizsgált időszakban összesen 2571 féle márkát azonosítottak (RTL Klub: 1610, TV2: 1296). Az év első hat hónapjában a Spar/Interspar (527 eset) szerepelt a leggyakrabban, és ez a márka vezeti a listát az RTL Klubnál is (522 eset). A TV2-nél a Neckermann (275 eset) volt az időszak vezető hirdetője, a márka az összesített listában a második helyet érte el (299 eset).
Amíg a korábbi években a szolgáltatók túlzottan is bebiztosították magukat a termékmegjelenítésre felhívó feliratok használatában, ez a módszer jelenleg kevésbé jellemző; a szolgáltatók egyre következetesebben használják a felhívást, amelyet tényleges termékmegjelenítés követ.