Az LG fel- és letekerhető képernyőjű tévével, a Samsung microLED technológiával ellátott készülékkel érkezett Las Vegasba, az idei CES-re. Érdekesség, hogy mindkét nagy tévégyártó nyitott az Apple felé.
Bár hivatalosan csak ma rajtol a világ egyik legnagyobb technológiai kiállítása, a CES (Consumer Electronics Show) Las Vegasban, a legnagyobb gyártók már be is mutatták, hogy mivel készültek az eseményre. Ahogyan az elmúlt években, úgy idén is meghatározó szerep jutott a televízióknak.
A tévépiac meghatározó szereplői közül a Samsung tartotta meg előbb sajtótájékoztatóját, amiből kiderült, hogy a már korábban bemutatott microLED technológia eljutott arra a szintre, amikor már szélesebb közönség számára is elérhetővé lehet tenni az ezzel gyártott készülékek. A megoldás lényege, hogy minden egyes pixel mögé egy rendkívül apró led kerül. Ezzel kiváltható a háttérvilágítás, ahogyan az OLED technológia esetében is, azonban mivel a microLED-nél nem organikus ledekről van szó, nagyobb fényerőt is el lehet érni.
Egy másik izgalmas lehetőség a modularitás, ami azt jelenti, hogy az élethelyzet változásával – például egy olyan házba vagy lakásba költözésnél, ahol a réginél nagyobb a nappali – rugalmasan lehet változtatni a tévé képernyőjének méretét is. Sőt, nem csak a méretet, de a képarányokat is.
Míg tavaly még csak óriási, 146 hüvelykes modell volt ezzel a technológiával (amit stílszerűen „The Wall”-nak hívtak), addig idén már a lakossági használatra jobban alkalmas, 75 és 84 hüvelykes méretben is kapható lesz a microLED-es Samsung tévé. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor kerülnek majd az üzletekbe a Samsung legújabb technológiával ellátott készülékei, de az biztos, hogy még a kisebb méretűek esetében is igen borsos lesz majd a számla.
Ahogyan erre lehet számítani az LG újabb nagy dobásánál, a fel- és letekerhető tévénél is, ami az év második felétől már elérhető lesz a piacon. A társaság tavaly még csak koncepció szintjén mutatta be, hogyan képzelik a tévézés jövőjét, idén azonban már piacképes eszközzel érkeztek Las Vegasba. A konstrukció lényege, hogy egy hosszúkás téglatest formájú tartóból, ami egyben a hangszóró is, emelkedik ki maga a kijelző. A Singature sorozatba tartozó, 65R9 néven futó, 65 hüvelykes OLED képernyő önmagában nem jelent változást ez eddigiekhez képest, az igazi innovációt a tévé elrejtése jelenti. A gyártó állítása szerint akár 50 ezer feltekercselést is kibír a kijelző, vagyis még naponta többször fel- és letekerés mellett is hosszú évekig bírja a technológia.
Érdekesség, hogy mind a Samsung, mind az LG legújabb tévéi támogatják az Apple AirPlay 2 alkalmazást. A megoldás révén a felhasználók könnyen játszhatnak le videókat és zenéket akár az iTunes-on, akár más alkalmazásokon keresztül, vagy közvetlenül a saját Apple készülékükről.