A meet fő profilja az élményalapú szolgáltatás-tervezés és -fejlesztés, emelett pedig üzleti fókuszú service design képzést is indítanak. Az ügynökség szerint ez a megközelítés egyaránt szólhat a vásárlók megértéséről, egy employer branding stratégia életre keltéséről vagy akár a szervezetre szabott digitális transzformációs modellről is. A meet alapítói vezető ügynökségektől érkeztek.
A meet társalapítói, Ágoston László, Kószó Kamill és Rét Zsófia korábban már dolgoztak együtt a Labstore-ban (Y&R Group), mindhárman a service design hazai úttörői közé tartoznak. A meet velük együtt hat fős csapattal indult el.
Az ügynökség neve utal a küldetésére is, miszerint különböző perspektívák találkozása tesz jól működővé és fenntarthatóvá folyamatokat, szervezeteket, termékeket és szolgáltatásokat. Az alapítók számára egyértelmű, hogy az üzleti fókuszú service design szemléletnek és módszertannak minden cég működésében meg kell jelennie, sőt, gyökeret kell eresztenie.
„Tanácsadó ügynökség, képzési központ és szakmai hub vagyunk. Szolgáltatások hatékonyabbá, szerethetőbbé tételén dolgozunk – együtt azokkal, akiken mindezek sikere múlik” – fogalmaztak a meet alapítói.
Ágoston László szerint ma Magyarországon az ügynökség kifejezés hallatán mindenki ugyanarra gondol. „A meet nagyon más. Csináló típusú tanácsadók vagyunk, akik tudják, hogy nincs kommunikáció önmagában. Élmény van, aminek más interakciókkal együtt természetes része a kommunikáció is. Több perspektíva összefésülésében, aktív partnerségét igénylő üzleti kihívások megoldásában vagyunk társak.”
Rét Zsófia arról beszélt, hogy a szolgáltatói gondolkodásmód megváltoztatásához egymásra kell hangolódni. „Mi az ügyfeleinkre, velük pedig az ő ügyfeleikre hangolódunk, a ráhangolódás alapja pedig az értő figyelem. Nemcsak jobb élményeket okoznak, de sokkal jobb üzleti eredményt is érnek el azok, akik keresik a megértés formáit és lehetőségeit. A transzformációhoz új felfogásban kell gondolkodni, amit nem lehet csak felülről erőltetni egy szervezetben – fontos, hogy alulról is elinduljon a mindset fejlődés.”
Kószó Kamill azt hangsúlyozta, hogy miközben a service design üzleti értéke egyre nyilvánvalóbb, azt sem szabad elfelejteni, hogy ez egy módszertan, ami nem önmagáért való, hanem egy eszköz. „Nem service designt akarunk eladni, hanem folyamatok gördülékennyé tételén, igénykövető szolgáltatások és tudatosabb márkák létrehozásán dolgozunk.„
A meet szolgáltatásai öt területet fednek le: design kutatás, service design, üzleti innováció, szemléletformálás, stratégiaalkotás, köztük olyan klasszikusnak nem nevezhető ügynökségi szolgáltatásokkal, mint a „transzformációs tréner” vagy az „insight-bányászat”. A meet 3 hónapos képzése (LSD – Legyél Service Designer program) februárban indul.
A meet alapítói
Ágoston László és Rét Zsófia (Kepecs Ivánnal együtt) még 2010-ben hívta életre a Kreater Társadalmi Innovációs Ügynökséget, ami – a később elindított Innovatív Generáció programmal együtt – társadalmi vállalkozók és induló vállalkozások megvalósulását segítette.
Pár évvel később – miközben Ágoston László másfél éven át az Isobar service design tanácsadójaként dolgozott – a Kreater csapata a Young & Rubicam shopper marketingre specializálódott ügynökségét, a Labstore-t alakította át service design és UX fókuszúvá. Ekkor kapcsolódott be a munkába Kószó Kamill is, aki erős márkaélmény fókuszt és márkastratégiai szemléletet, tudást vitt a csapatba (korábban a The Pitch digitális startup alapítója és szerkesztője volt, valamint a „we are pure” márka ügynökség kreatív igazgatója). A Labstore egyik legnagyobb ügyfele a Telenor volt, ahol másfél év alatt a transzformációt több szálon is támogatták. A Telenor korábbi vezetőjével Alexandra Reichhal alapították meg a nemzetközi Service Design Network (SDN) hazai szakmai hubját, a Service Design Network Hungaryt is.
Tavaly Ágoston László a DDB-hez igazolt, az ő vezetésével jött létre az ügynökség Digital & Business Transformation üzletága, ami az ügyfeleknek a digitális fejlesztéseken túl a design szemléletre és az adatalapú működésre való átállásban segített. Kószó Kamill 2018. februárban csatlakozott az üzletághoz business design tanácsadóként. Az üzletág az elmúlt évben új service design tanácsadóval, design kutatóval és UX tanácsadóval bővült. Többen közülük csatlakoztak a meethez is.
A meet arculatát a Faraway design csapata tervezte.