A múlt évben 194 milliárd alkalmazást töltöttek le a mobilos felhasználók világszerte, ez 35 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest – derül ki az App Annie „State of Mobile 2019” jelentéséből. A letöltések közel fele a kínai felhasználóknak volt köszönhető.
Az alkalmazásboltokban 101 milliárd dollárt költöttek el a mobilozók, ami 75 százalékos fejlődést jelent az előző jelentésben szereplő értékhez képest. A letöltéseket vizsgálva megdöbbentő, hogy mennyit számít a kínai felhasználók aktivitása. Az App Annie által a múlt év végén kiadott jelentésben még csak az App Store és a Google Play adatai szerepeltek, összesen 113 milliárd app-letöltést prognosztizáltak ezekben az alkalmazásboltokban. A legújabb jelentésben azonban már az egyéb, androidos platformok adatai is szerepelnek. Az összesítés szerint az alkalmazás letöltések 50 százaléka a kínai felhasználóknak köszönhető, míg a bevételek 40 százalékát adják ők.
Érdekes módon, hiába a kínai fogyasztók rendkívüli aktivitása, átlagosan nem ők telepítik a legtöbb appot a mobiljaikra. Az elemzés szerint az esetükben valamivel több mint 50 alkalmazást lehet találni egy átlagos mobilos telefonján. Az Egyesült Államokban, Dél-Koreában, Japánban és Ausztráliában azonban 100-nál is többet.
Az alkalmazásokból származó bevételeket tekintve a Tencent az összesített lista vezetője a NetEase és a King előtt. Ha a játék appokat nem vizsgáljuk, akkor a Netflix ugrik az első helyre a Tindert és a Tencent Video-t megelőzve.