Ma indul útjára a ti:me Agency új generációs ügynökség, amely a kreatív, valamint reklámstratégiai szolgáltatások mellett üzleti tanácsadással is foglalkozik és a 2Republic reklámügynökség átalakulásából jött létre. A három fős boardot, Kollmann Áron ügyvezetőt, Kaufmann Bernadett stratégiai igazgatót és Mátyás Kitti client service directort kérdeztük a bejelentésről.
– Miért pont most alakultok át?
– K.Á.: Itt az idő. A 2Republic 2000-es évek eleji megalakulásunk óta megváltozott a médiatér, a magyar gazdaság meghatározó szereplői és megváltozott a magyar reklámszakma is. Már önmagában ezek a folyamatok köteleznének bennünket az újragondolásra. Márka fókuszú, business development és transzformációs reklámügynökségként határozzuk meg magunkat. A ti:me a hagyományos kreatív ügynökségi modellen túlmutatva mélyebb összefüggéseiben vizsgálja az adott feladatot, segít kitűzni a halványan körülírt üzleti célokat és felméri a non-core business lehetőségeit is. Ehhez biztosítjuk az üzlettervezési, kreatív és kommunikációs feladatok finomra hangolását és hosszútávú kézben tartását. Ilyen stratégiai megközelítés nagy hiánycikk a hazai piacon.
– Hova pozícionáljátok magatokat?
– K.B.: A kreatív ügynökségek és üzleti tanácsadó cégek között vagyunk. Újrapozícionálásunkat az az igény hívta életre, hogy végre nevén nevezzük azt, amivel valójában foglalkozunk. Évekkel ezelőtt kiléptünk a klasszikus kreatív ügynökségi szerepkörből, annak ellenére, hogy a szolgáltatási folyamat végén mindig egy kommunikációs megoldás az output. Az ügyfeleink az elmúlt tíz évben olyan komplex kihívásokkal találták szemben magukat, mint a digitalizáció, a komplexebb végfelhasználói igények, az on-demand szolgáltatások és az online disztribúciós csatornák térnyerése, a diszruptív technológiák, valamint teljesen új kategóriák megjelenése, melyek alapjaiban változtatták meg a fogyasztói szokásokat, ezáltal a cégek és a fogyasztók viszonyát is. Olyan márkáknak dolgoztunk, mint az E.ON, a PPG Trilak, Ooops!, a Bayer Hungária, az Artisjus, a Metropolitan Egyetem, az Allianz, a SMEG, a Chevrolet, az Opel, a Ferrero, a Borsodi. Többségük komplex, gyakran több divízión is átívelő kihívásokat oldott meg, melyeket holisztikusan kezeltünk, így fejlesztettük saját kompetenciáinkat. A lényeg, hogy ne csak rövid távú, felületi kezelést tudjunk biztosítani számukra (mint pl. egy taktikai kampány), hanem olyan üzleti transzformációs megoldásokkal tudjuk őket támogatni, melyek jobb fogyasztói élményekhez vezetnek.
Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert az ügyfeleink értik ezt, és hajlandóak hosszabb távra elkötelezni magukat mellettünk, szeretnek velünk együtt dolgozni. Célunk, hogy mindenki tudja, milyen problémákkal fordulhat hozzánk.
– A ti:me miben különbözik egy klasszikus kreatív ügynökségtől?
– K.B.: A különbség abban rejlik, hogy mi sokkal hamarabb csatlakozunk be a folyamatba, amiben inkább hasonlítunk a consultancy cégekhez. Nem a kommunikációs, hanem az üzleti problémából indulunk ki, és nem félünk hozzányúlni a régi struktúrákhoz, legyen az akár termék- vagy szolgáltatásfejlesztés, értékesítési vagy disztribúciós folyamat. Rengeteg ilyen referenciánk van, ahol a marketingcsapatot egy belső projekt végigvitelében holisztikusan segítettük.
K.Á.: A másik nagy különbség, hogy rájöttünk, az együttműködésünk kulcsa a minőségi idő, amelyet ügyfeleinkre áldozunk.
– Mit jelent ez a név?
– M.K.: Az újrapozícionálást egy komolyabb kutatás, majd egy design sprint workshop előzte meg, melyben egy service design cég volt a segítségünkre. A workshop utolsó fázisában, miután megvolt az üzenet, a név már magáért kiáltott. A legértékesebb dolgot adjuk az ügyfeleknek, az időnket, mert tudjuk, hogy nekik nincs vagy kevés van. Mi segítünk és közösen, olyan növekedési célokat tudunk elérni, amit egy általános kreatív ügynökséggel nem tudnának. A problémafelméréstől kezdve a kreatív megvalósításig velük vagyunk, beszélgetünk, partnerként a közös célért. Mi vagyunk a ti:me, maga az idő.
– Milyen típusú problémákkal fordulhatnak hozzátok az ügyfelek?
– K.B.: Vannak cégek, ahol nagyon komoly belső tervezés folyik, amiben értékes, ha részt veszünk már, így egy nyelvet beszélünk, nem érzi azt a partner, hogy a szolgáltatója értetlenkedik. Ha a stratégiai tanácsadást nézzük, mi olyan cégeknek tudunk segíteni, akik a kommunikációs szektor mindent átható világát már a stratégiai tervezési folyamataikban meg szeretnék jeleníteni. Ez komplexebb, izgalmasabb és hatékonyabb végeredményt ad, mint ha nem vennénk a folyamatban részt.
– Mi a folyamat?
– K.B.: Sok olyan megbízásunk volt már, ahol nemhogy brief nem volt, de magát a problémát is nehéz volt körülírni, azon túl, hogy értékesítést kell növelünk, új sales csatornákon. A megfogalmazást több mélyinterjú és workshop előzte meg, így tud kialakulni egy olyan közös definíció arra, hogy a vállalat, akivel dolgozunk, honnan hova szeretne eljutni. Sok üzleti probléma szektorspecifikus (pl. energetika, FMCG stb.) vagy témaspecifikus (public affairs, HR stb.) ismereteket igényel, ezért széles tanácsadói körrel dolgozunk együtt, és más-más szakértőt dedikálunk az egyes kihívásokra. Ez pont ugyanúgy működik, mint az ügynökségi életben is: minden területnek megvannak a specialistái, mint pl. a UX vagy SEO expertek. A mi hozzáadott értékünk az, hogy a különböző szakértői véleményeket szintetizáljuk és egy testreszabott, személyes megoldást hozunk, mely ötvözi az üzleti, valamint a márkastratégiai és a kommunikációs megoldásokat. A látható eredmény gyakran egy kommunikációs kampány, egy új termék vagy egy új üzleti, sales csatorna de azt komoly belső átalakítások előzik meg az ügyfeleink oldaláról. A fogyasztó minden esetben a pozitív változást érzékeli.
K.Á.: Így lesz egy munkaerőhiánnyal küzdő cégnek sikeres employer branding kampánya, a core termékei mellett új kitörési pontokat jelentő non-core termékfejlesztések, kommunikációs terv helyett a teljes termékdisztribúciós lánc újragondolása, a sales folyamatokat vitalizáló sales tool-rendszer fejlesztés.
– Hogy jutottatok el ehhez a névhez?
– M.K.: Nem szerettünk volna a hasunkra ütni, felsorolni a legmenőbb neveket, készíteni egy szép arculatot, mert az pont azzal megy szembe, amit mi képviselünk; ami mögött 15 év van azt nem lehet egy nap alatt átnevezni. Mivel azt valljuk, hogy az ügyfelek számunkra a legfontosabbak, így elengedhetetlen volt, hogy megkérdezzük őket magukat. Az újrapozícionálás első fázisában egy nagy ügyfélkutatást készítettünk, a különböző ügyfél insightokból szépen körvonalazódott az ügynökségünk erőssége, és egyedisége: mi nem csak kreatív ügynökségként funkcionálunk ügyfeleik életében, hanem marketing ügynökségként is segítjük őket, sokkal több időt szánunk rájuk, mint a versenytársaink, olyanok vagyunk, mint egy meghosszabbítása a marketingosztálynak, „ügynökség and more”. Sokszor sokkal több időt töltünk el a startégiával, ebből jött a van rád időnk üzenet és onnan a név.
– Történt szervezeti átalakulás is?
– M.K.: Stratégiai és kreatív oldalról folyamatosan bővítjük a csapatot, csak pár példát említve a klasszikus accountok mellé igazoltunk egy sales támogatásáért felelős szakembert vagy a kreatív csapatot bővítettük egy termékinnovációs fejlesztéshez egy formatervezővel. Kilépve – a korábbi BTL működéshez még elegendő – lineáris stuktúrából az új profilhoz szükséges szervezeti átépítés történt/történik. Az ügyvezető, Kollmann Áron alatt egy három fős board alakult, Kaufmann Bernadett stratégiai vezető, jómagam a client service csapatért és az új ügyfelek megkereséséért felelek, valamint csatlakozik a csapatunkhoz egy kreatív vezető, akinek kiléte még maradjon titok. Így az ügynökség stratégiai, client service és kreatív részlegét erősítjük kiegészítve egy olyan szakmai holdudvarral, amivel tényleg egyedülálló komplex feltérképezést, problémamegoldást tudunk végezni.
– Mik a tervek a jövőre?
– M.K.: Büszkék szeretnénk lenni arra amit csinálunk az ügyfeleinknek, velük együtt.