Márciusban a teljes lakosságnál, a 18–49 és a 18–59 éveseknél is nyertük a teljes napot, közel 16 éve nem voltunk ennyire erősek – mondja Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, aki beszél a saját és az RTL gyenge pontjairól is. A Marketing&Media magazinnak nyilatkozva elmondta azt is, hogy még mennyi új csatornával jelentkeznek és nem bánták-e meg a Spíler2 elindítását.
– A programkínálat tervezésekor lehet egyszerre célozni a teljes lakosságra, a 18–59 és a 18–49 évesekre, vagy muszáj ezek közül egyet kijelölni fő csapásirányként?
– Alapvetően a stratégiánk tervezésekor az vezérel, hogy portfóliószinten a rendelkezésre álló erőforrásainkból a lehető legjobb eredményt hozzuk ki a 18–59 éves nézők körében. A 18–49-et akkor vizsgáljuk, amikor megszülettek a döntések, mert tudjuk, hogy az RTL Magyarország ebben méri magát, így látunk kell azt is, hogy ott miként teljesítünk. A teljes lakosságot meg azért érdemes figyelni, mert ez mutatja a tévé erejét. Csak a kereskedelmi kategóriára fókuszálni már idejétmúlt megközelítés, leginkább azért sem kifizetődő, mert a televíziók bevételének jelentős része a disztribúciós díjakból származik, és ott nem csak 18–59 vagy 18–49 évesek az előfizetők. Ezért is meglepő, hogy a konkurensünk még hangoztatja is, hogy neki csak a főműsoridő a fontos, ami négy óra a napból, ezzel szemben az emberek 24 órára fizetnek a csatornáikért. Ez a hozzáállás könnyen visszaüthet a következő disztribúciós tárgyalásoknál, amikor a műsorszolgáltatók joggal mondhatják, hogy miért fizetnének, ha a tévé kimondottan csak pár órára koncentrál. De visszatérve a három kategóriára: három éve elindultunk egy úton, és óriási visszaigazolás, hogy az idén márciusban a teljes lakosságnál, 18–49-ben és 18–59-ben is nyertük a teljes napot, ilyen utoljára
2003 augusztusában fordult elő csoportszinten. Ez is azt mutatja, hogy a stratégia, ami mentén haladunk, egyértelműen működik, és a TV2 Csoport olyan sikeres, amilyen régóta nem volt. Egészen pontosan közel 16 éve nem voltunk ennyire erősek.
– Mi szerinted az RTL gyenge pontja?
– Talán azt lehetne említeni, hogy túl sokáig csak az RTL Klubra fókuszált – érthető módon –, és nem történtek érdemi fejlesztések a kábelportfóliójában, ami mindig is alárendelt volt a főcsatorna érdekeinek. Annak ellenére, hogy az Éjjel-nappal Budapest átkerült az RTL II-re stratégiai erősítés céljából, az RTL Magyarország közönségaránya márciusban csökkent. Ehhez persze kellett az is, hogy az RTL Klub új struktúrájában a helyére érkező műsorok nem hozták a korábbi szintet. Mi hasonlót léptünk meg 2016 augusztusában, amikor a Jóban rosszbant áttettük a SuperTV2-re. Akkor ezen még meglepődött a piac, de mi mind a TV2-vel, mind a SuperTV2-vel, valamint csoportszinten is növekedést tudtunk elérni.
– És mi jelenleg a TV2 Csoport gyengéje?
– Nehéz a napi kötődést a nézőkkel kialakítani a TV2-n, hiszen két-három havonta változik a műsorkínálatunk, ami magában hordozza, hogy hol sikeresebb egy produkció, hol kevésbé. Nyilván ez a múltból táplálkozik, hiszen a TV2 Csoport jóval kevesebb pénzből gazdálkodott, mint a konkurense, komoly feladat ezt az évtizedes hátrányt ledolgozni. Mivel nincs fix napi műsor, ezért az új produkciók többe kerülnek, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az év néhány hónapjában ismételni kényszerülünk, míg a versenytársunk ezen időszak alatt is tud építkezni.
– A januárban indult Exatlon Hungary elég jól teljesített. Ebből terveztek a közeljövőben második évadot?
– Az Exatlon egy formabontó formátum, egyfajta bátor kísérlet, amiben az elmúlt egy évben rengeteg munkánk volt, hogy megvalósuljon. Nagyon örülök, hogy a nézők ennyire megszerették, sikerének köszönhetően több RTL-es műsorváltozást is el tudtunk érni, és elmondhatjuk, hogy három RTL-es programmal is méltón versenyez. Ilyen eredmények után természetesen meg kell vizsgálni a folytatást lehetőségét. Korai lenne még arról beszélni, hogy mikor lesz újra képernyőn, de az Exatlon kapcsán bármi megtörténhet.
– A TV2-n korábban feltűnt fikciós heti sorozatok közül melyiknek lesz folytatása?
– A Bogaras szülőknek nem, a többi pedig a jövő zenéje. A fejleményekről idejében tájékoztatjuk a nézőket.
– A Jocky Tv és a Moziverzum elindításával a csatornaoffenzívának vége, vagy még várható újabb televíziók indítása?
– Aki rákap ennek az ízére, az sose áll le. De a viccet félretéve azt gondolom, elég komplex portfóliónk van, ami a nézői igények széles skáláját lefedi. Alapvetően komoly kihívás napi szinten 14 csatornát irányítani, sikeresen működtetni, de dolgozunk még egy-két tematikán, amit, ha úgy adódik, akkor be is vetünk.
– Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján nem bánjátok a Spíler2 elindítását? Nem lennétek előbbre, ha a sportjogokra fordított pénzt inkább saját gyártású tartalmakra költöttétek volna?
– Ezek a kérdések kívülről logikusnak tűnhetnek, de belülről látva a számokat, a bevételi és kiadási oldalon, az összefüggésekkel együtt már más látszik. A Spíler2-nek is nagyon fontos szerepe volt abban, hogy a TV2 Csoport minden kategóriában piacvezetővé váljon, így egyértelműen jól döntöttünk.
– Az év végén szerinted mi lesz ott az idei öt legjobb nézőszámot hozó TV2-s műsor között?
– Az Exatlon Hungary döntőjét egyértelműen odavárom. A jó indulása miatt a Legyen Ön is Milliomos! első adása is benne lesz szerintem. Remélem, hogy az Ázsia expressz új évada, egy show-műsorunk és minimum egy program az őszi struktúrából, amiről még részleteket nem árulnék el.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.