A napokban jelent meg a Nielsen elemzése arról, hogy egyre nehezebb biztosítaniuk a márkáknak a fogyasztói hűséget, azonban a BRAND TESTER Park sikere arra mutat rá, hogy a szóbeszéd marketing mellett a márkatesztelés is segíthet az elköteleződés erősítésében. Az idén közel nyolcezren látogattak ki a reklámtudatosság fontosságát hirdető eseményre.
A tavalyi évben debütáló BRAND TESTER élménypark szervezői a világon elsőként valósítottak meg egy olyan koncepciót, amely a fogyasztókat és a márkákat hivatott közelebb hozni egymáshoz. Az idei eseményen a személyes találkozások és a fiatal generáció inspirálása volt főszerepben, ami tökéletesen illeszkedik a park szellemiségéhez is, amely a márkák és a vásárlók közötti bizalmat építi.
A BRAND TESTER Park erre a napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő infotainment eszközeit alkalmazza, azaz az információt szórakoztató módon adja át az érdeklődőknek. A közel 100 résztvevő márka közül a legkedveltebb stand a Rexona volt, mivel kiállítóként igazán kihasználták a márkatesztelő park lényegét és kreatívan, a látogatók bevonásával mutatták meg, miért különleges a termékük.
„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a márkák és a fogyasztók között kialakuljon egy párbeszéd, hiszen, ahogy mondani szoktam, nem lesz kevesebb reklám a környezetünkben. A reklámozás módja azonban folyamatosan változik, egyre közvetlenebb lesz, így a vásárlóknak és a kommunikációs szakembereknek, márkáknak egyaránt fel kell ismerniük az új játékszabályokat. Ennek a folyamatnak a megértésében tud segíteni a BRAND TESTER Park. Idén a szeszélyes időjárás valószínűleg befolyásolta a látogatási kedvet, azonban nagyon örülünk, hogy a mostani rendezvényen is közel 8000 ember tett a reklámtudatosságáért” – foglalja össze Czagány Alexandra, a BRAND TESTER márkatesztelő park főszervezője.
A reklámtudatossághoz szorosan hozzá kapcsolódik a szóbeszéd marketing felerősödése is, aminek köszönhetően a leglényegesebb első benyomás barátok vagy akár a közösségi médián olvasott ajánlásokon keresztül történik. Ez a jelenség jól mutatja, hogy a fogyasztók bizalmi
alapon hozzák meg döntéseiket egy adott termék megvásárlása kapcsán. Ebben a bizalmi kérdésben továbbra is előkelő helyen szerepel a termék vagy szolgáltatás előzetes kipróbálása, amely szórakoztató és interaktív formában a márkahűség alapköveit fektetheti le.
A márkahűség egyébként egyre kevésbé divat a fogyasztók körében, a Nielsen globális felmérése szerint világszinten csak a megkérdezettek 8 százaléka ragaszkodik egy-egy brandhez. Magyarországon valamivel kedvezőbb a helyzet, nálunk 15 százalékos arány jött ki. A kutatásból az is kiderült, hogy az európai fogyasztók harmada, a magyarok több mint egyötöde szívesen próbál ki új dolgokat, sőt aktívan keresi őket az online és offline termékkínálatban.