A múlt évben naponta fejenként átlagosan 303 percet néztek különböző platformokon videókat a médiafogyasztók, ami minimális bővülést jelent az előző évhez képest. Az IHS Markit elemzése szerint folyamatosan csökken a lineáris tévézés aránya.
A több mint öt órányi egy napra jutó átlagos videónézési időbe a lineáris televíziózást, az igény szerinti filmnézési szolgáltatást kínáló felületeket, az OTT platformokat, illetve a közösségi médiás videózást is beleszámolták az elemzés készítői. A közösségi média jelentőségét mutatja, hogy azt nem számítva 273,7 perc lett volna az átlagos érték, ami jócskán elmarad a 2013-as, 284,3 perces eddigi csúcstól. Abban az évben egyébként még 87 százalék volt a lineáris tévézés részesedése, tavaly azonban már csak 67 százalék.
Az IHS Markit az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és Hollandiában vizsgálta a videónézési szokásokat. A felmérésből az is kiderült, hogy a hosszabbnak számító, több mint 15 perces videók pörgetik fel igazán a nemlineáris fogyasztást, mindössze egy év alatt hat perccel nőtt az átlagos idő, amit egy felhasználó ilyen tartalmak nézésével töltött. Nagy meglepetés persze nincs abban, hogy ez minek köszönhető, a tanulmány is kiemeli, hogy az olyan előfizetős streaming szolgáltatások növekvő népszerűsége játszik ebben szerepet, mint például a Netflix.