- Hirdetés -

Előre spórolunk a nyaralásra

|

Többen üdülnek, és a gyermekek közül is többen jutnak el táborba, mint tavaly – derül ki a Provident saját ügyfélkörében végzett kutatásából. Inkább belföldi úticélt választanak és előre félreteszik a szükséges összeget a vakációzók.

A felmérés arra kereste a választ, hol terveznek nyaralni idén a megkérdezettek, és miként teremtik elő az utazásra szánt összeget.

A kutatásból kiderült, hogy nőtt a rendszeresen nyaralók száma: tavaly a megkérdezettek 60 százaléka jelezte, hogy évente többször, évente vagy párévente eljut nyaralni, míg idén már a kutatásban résztvevők több mint kétharmada (69%) mondhatta ezt el magáról.

A Balaton a Riviéra?

A rendszeresen üdülők több mint fele (51%) idén belföldi úticélt választ kikapcsolódásra. 2016-ban csupán a megkérdezettek 26 százaléka nyaralt itthon, tavaly ez a szám már 46 százalék volt. 2018-hoz képest kevesebben nyilatkozták, hogy idén kimarad a nyaralás. Míg tavaly az általában elutazók 39 százaléka hagyta ki a vakációt, idén csupán a válaszadók 33 százaléka jelezte ezt.

Nyaralás malacperselyből

Amikor arról kérdezték a gyakran üdülőket, hogy a nyaralás költsége mennyiben terheli meg pénztárcájukat, pozitív visszajelzést adtak. 2018-hoz képest a válaszadóknak kisebb arányban jelent gondot a nyaralásra fordított összeg. Korábban 21 százalék adta ezt a választ, míg idén csupán 13 százalék nyilatkozott így. Ezzel párhuzamosan azonban egy másik bíztató tendencia is megfigyelhető: tavalyhoz képest (24%) többen jelezték, hogy a nyaralással járó extra kiadás egyáltalán nem okoz problémát számukra (42%).

A rendszeresen nyaralók több mint fele (52%) pénzügyileg tudatosan készül az utazásra, előre félretesz rá. Többen az idei kikapcsolódást SZÉP kártyás fizetéssel oldják meg, vagy rokonaik, barátaik állják az utazás költségeit.

„A gyakran üdülők állítása szerint idén 5-6 hónap szükséges ahhoz, hogy összegyűjtsék a nyaralásra a pénzt (24%), tavaly a legtöbben 2-3 hónap alatt félretették az utazásra valót (21%). Ebből is látszik, hogy a lakosság előre gondolkodik és felkészül a nagyobb kiadással járó időszakra.” – mondta el Bodó Teodóra, a Provident Pénzügyi Zrt. vállalati és kormányzati kapcsolatok igazgatóságának vezetője.

A nyaralók 22 százaléka 100.000 forint alatt költ, ám eltérés mutatkozik a fiatalok és az idősebbek költekezési szokásai között. Amennyiben a fiatalabb, 40 év alatti korosztályt vizsgáljuk, úgy ők legtöbben inkább 100-200.000 forint között költenek (23%), míg a 41 és 55 év közöttiek legnagyobb arányban (23%) 100.000 forint alatti költésről nyilatkoztak.

A kutatás arra is kitért, hogy milyen arányban költenek a vakációzók a nyaralás összköltségét alkotó tételekre. A válaszok alapján a legtöbb pénzt étkezésre fordítják (5-ös skálán 3,3 pont), ezt követi a szállás (2,9 pont), az utazás és közlekedés megegyező mértékben a belépőjegyekkel (mindkettő 2,7 pont), a speciális felszerelés (2,4 pont) és végül a szuvenír (1,9 pont).

Nyári táborok

A tavalyi évhez képest 14 százalékponttal több, a szülők több mint harmada (34%) mondhatta el, hogy gyermekük nyáron táborba megy. A táborozás költsége a szülőknek jellemzően egyáltalán nem okoz gondot (46%), vagy spórolással ugyan, de belefér a költségvetésükbe (43%). A tudatos szülők aránya mérsékelten nőtt az előző évhez képest, hiszen tavaly 41 százalékuk, idén pedig 44 százalékuk nyilatkozta, hogy előre, részletekben teszi félre a szükséges pénzt. Többen jelezték, hogy gyermekük idén ingyenes iskolai táborba, vagy Erzsébet-táborba látogat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...