A kisvállalkozások 36 százalékánál történt adatsérülés 2019-ben a Kaspersky legújabb felmérése szerint, ez 6 százalékpontos növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest. Annak ellenére, hogy az ilyen incidensek egyre komolyabb problémát okoznak, ezek a társaságok sokszor elhanyagolják a felkészülést és nem teszik meg a szükséges biztonsági intézkedéseket.
Bár az 50 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásoknál történt kiberbiztonsági incidensek ritkán kerülnek az újságok címlapjára, egy kisebb cégnél bekövetkező adatsérülés közvetlen hatással lehet az adott társaság üzletmenetére. Mivel az erőforrásaik gyakorta korlátozottak és az üzleti növekedésre fordítják őket, rendszeresen le kell állítaniuk vagy le kell lassítaniuk a munkafolyamataikat, és minden egyes leállással töltött órával vagy nappal profitvesztést kockáztatnak. Ha az ügyfelek személyes adatai is érintettek, a kisvállalkozás elveszítheti az ő bizalmukat, illetve bírságokra is számíthat, például a GDPR megszegéséért.
Az informatikai biztonsági cég felmérése szerint a vizsgált kisvállalkozások egyharmadánál nincs centralizált kiberbiztonság-menedzsment, és egy adott számítógép védelmének a biztosítása az adott gépet használó alkalmazott felelőssége. Emellett a cégek negyede egyéni felhasználók számára készült termékeket használ a védelemhez, és bár ezek valóban biztosítanak egy alapszintű védelmet, nem rendelkeznek olyan specifikus funkciókkal, amelyek a vállalati biztonsághoz szükségesek. Szervervédelmet vagy centralizált kezelést például kizárólag az üzletspecifikus termékek kínálnak.
A szakértők szerint a megfelelő, kisebb társaságoknak szánt védelmi megoldások beszerzése mellett az alkalmazottak képzése, a jogtiszta szoftverek használata, a rendszeres frissítések és a kulcsfontosságú adatok lemásolása már jelentősen növelhet a biztonságot ebben a vállalati szegmensben.