A Drehertől-Dreherig filozófiára építő és célzottan a fiatal, akár pályakezdő, valamint néhány év munkatapasztalattal rendelkező munkavállalókat megszólító EB kampány keretén belül a sörgyár egy kitalált vlogszereplőt épít fel, akin keresztül megmutatja, hogy milyen munkakörök, feladattípusok, karrierutak és fejlődési lehetőségek vannak a vállalatnál, illetve miért érdemes a Drehert választani munkahelyként.
Az idén a 165. évfordulóját ünneplő Dreher Sörgyárak Drehertől-Dreherig filozófiája egyrészt tisztelgés a sörfőzés hagyománya és a dreheri örökség előtt, másrészt pedig jól mutatja a vállalat elkötelezettségét az iránt, hogy ezeket az értékeket a 21. század innovációival ötvözze.
A „Sörökös” címmel futó munkáltatói márkakampány egy jó példája annak, hogyan lehet a több mint másfél évszados dreheri örökséget formátumban és kommunikációs csatornahasználatban közelebb hozni a fiatal pályakezdőkhöz.
A vlog sorozat főhőse Balu, egy szerethető, a munkaerő piacon magát még nem annyira kiismerő fiatalember, aki az egyetemről kikerülve első komoly munkahelyét keresi. A sorozat követői vele együtt tapasztalhatják meg a szakmai útkeresés kihívásait, vidámabb és tanulságosabb állomásait, majd vele együtt fedezhetik fel a sörgyár által kínált szakmai lehetőségeket. Csatornahasználat szempontjából az employer branding műfajában itthon még aránylag újszerűnek számít, hogy a vlog és az ahhoz köthető tartalmak mind az Insta-n, mind az FB-n és a Youtube-on is futnak. A kísérleti jelleggel, pilot projektként indított vlogot tíz epizódosra tervezi a Dreher, október végéig futnak majd Balu kalandjai.
Az első eredmények nagyon kedvezőek: a célcsoport szereti és követi a Sörökös munkacímű vlogot (az indítást követő héten 55 ezren nézték meg a Youtube-on és közel 15 ezren kattintottak rá a Facebookon) és sikerül átadni az üzeneteket, hogy mi teszi a Sörgyárat különleges, érdekes, szerethető munkahellyé. A vlog sorozat tematikájában a Dreher munkáltatói márkaértékeire (EVP) épül, a fiktív Balu személye ezekkel az értékekkel és izgalmas munkakörökkel találkozik hétről hétre, ezeket mutatja be egyre szélesebb követőtáborának.
„Újdonságában, szokatlanságában, talán kissé meglepő voltában rejlik az új kommunikációs eszköz ereje. Kísérleti terepre merészkedtünk a Sörökössel, de a Dreher nem fél az új munkáltatói márkaeszközök kipróbálásától. Az innováció 165 éve jellemző a cégre, ez alapvető értékünk”– mondta Kreiter Éva, a Dreher Sörgyárak Zrt. HR igazgatója. A szakember rámutat, hogy a Dreher munkáltatói márkaépítése eddig is innovatív eszközökkel zajlott. “Különösen büszkék vagyunk saját fejlesztésű állásbörze platformunkra, a Dreher Inside-ra, amelynek keretében saját munkatársaink segítségével, játékos formában, autentikus környezetben, egy budapesti kocsmában, illetve saját fesztiválunk, a Dreherfeszt keretében mutattuk be milyen lehetőségeket kínál a Dreher Sörgyárak az álláskeresők számára” – hangsúlyozta Kreiter Éva.
A koncepció és a kivitelezés a Dreher employer branding ügynökségéhez, az Impact Works-höz kötődik.