A vállalat székhelyén, Mladá Boleslavban működő nagyteljesítményű számítógép számítási kapacitása jelenleg két petaFLOPS és a jövőben 15 petaFLOPS-ig bővül. Másodpercenként akár kétbilliárd számítási művelet optimalizálja az aerodinamikai szimulációkat, illetve segíti az új biztonsági megoldások kidolgozását és a motorfejlesztést.
Csehország egyik vezető IT-vállalataként a ŠKODA AUTO az ország legnagyobb teljesítményű ipari szuperszámítógépét helyezte üzembe székhelyén, Mladá Boleslavban. Az új computer két petaFLOPS (lebegőpontos műveletek másodpercenként; Floating Point Operations Per Second) számítási kapacitásával másodperc akár kétbilliárd számítási művelettel tesz lehetővé széleskörű aerodinamikai szimulációkat. A ŠKODA AUTO emellett új biztonsági megoldások és jövőbeni motorok fejlesztéséhez is felhasználja az új számítógép számítási kapacitását, amellyel az adatközpontban a jövőben már 15 petaFLOPS is lehetővé válik, vagyis a másodpercenkénti számítási műveletek száma 15 billiárdra bővül. Az autógyártó adatközpontja a lehető legmagasabb fokú adatbiztonságról gondoskodik és átgondolt konstrukciós megoldásai révén az energiahatékonyság következetes és tartós optimalizálásához is hozzájárul.
Klaus Blüm, a ŠKODA IT-vezetője hozzátette: „1969-ben kezdte meg működését a ŠKODA első IBM nagygép-szervere (Mainframe Server), s ma, pontosan ötven évvel később – még ha egészen más dimenziókban is – ismét mércéül szolgálhatunk az IT szakterületén. Új szupercomputerünk két számítógép-klasztert, 1008 csomópontot és 24 192 processzormagot tartalmaz, s összesen két petaFLOPS számítási teljesítményt érhetünk el vele – ami 67 milliárdszorosa a ŠKODA AUTO első mainframe-szerverének.”
A számítási teljesítmény azonban fokozatosan 15 petaFLOPS-ra bővül, ami már 15 billiárd számítási műveletet jelent másodpercenként, mintegy tízszeresére növelve a jelenlegi számítási sebességet. A ŠKODA adatközpontja ezzel a jövőben az extrém kihívást jelentő nagyteljesítményű számítástechnikára (High Performance Computing; HPC) is alkalmassá válik. A vállalat műszaki fejlesztési és gyártási részlegei különböző vizualizációkra, virtuális valóság (Virtual Reality) megjelenítésekre és szimulációkra veszik majd igénybe e kapacitást, például a gyalogosvédelem fejlesztései, az aeroakusztikai és aerodinamikai szimulációk, illetve a motorpaletta korszerűsítéseinek területein.
A jövőben a hálózatba kapcsolt gépkocsik adatait is a számítástechnikai központ tárolja majd, amelyekre a lehető legmagasabb fokú adatbiztonság vonatkozik. Mindemellett a „Zöld jövő Stratégia” („Green Future Strategy”) alapvető elemét képező „Zöld Adat” („Green Data”) koncepció keretében az irodaépületek fűtésében egyebek mellett a számítástechnikai központ hűtéséből származó maradékhőt is felhasználják majd.