Nemzetközi vizuális kommunikációs ügynökségként határozzák meg jövőbeli működési formájukat a Rockstar Photographers alapítói, Buda Lorina és Kálló Péter. Rockstar Studios néven már több összetett márkakommunikációs feladatban vettek részt a csapatukkal a-chilei sivatagtól kezdve a budapeti műtőasztalig. Szándékaik szerint új korszakot hoznak el a branded content műfajában. Is.
A Rockstar Photographerst legtöbben elsősorban a Sziget fesztiválok (VOLT, Balaton Sound, Sziget, Strand) vizuális kommunikációs feladatai révén ismerik. A 20 fős csapat 10 éve készíti az ország legnagyobb fesztiváljainak videóit és fotóit. Felvételeik rendszeresen megjelennek a legnagyobb médiumokban (Index, Origo, 444, 24.hu, HVG stb.), a csapat tagjai pedig egyenként is sikeres, elismert fotósok.
A jövőben azonban egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek az átfogóbb márkakommunikációs projektekre. Egyik első – ahogyan ők fogalmaznak – erődemonstrációjuk az ún. Esernyős ember volt. “Egy szerelemprojektnek indult az egész, de aztán idővel látnunk kellett azt is, hogy egy lényegében önálló életre kelt, népszerű márkát hoztunk létre” – magyarázza a Rockstar Photographers ill. Studios alapítója, hozzátéve azt is, hogy a branddel együtt megszületett egy olyan világ is, amelyben a saját szabályaiknak megfelelően tudtak megjeleníteni másokat is. Az Esernyős ember népszerűségét kihasználta már órát, cipőt forgalmazó cég, sőt, még a fesztiválok is felhasználták a saját kommunikációjukban.
“Először egy fotóprojektnek indult, amivel nyertünk a 34. Sajtófotó Pályázaton, aztán a fesztiválok számára jelentett egy izgalmas vizuális show elemet, és miután kiderült, hogy nagyon jól működik Budapestet, sőt, akár Magyarországot is népszerűsítő eszközként” – mondja Kálló Péter. Így hát az Esernyős ember megjelent videóklipekben, megmászta a debreceni és a budapesti óriáskerekeket, feltűnt a Megyeri hídon és a Duna közepén is. “Hiába lett egyre népszerűbb, mi azért továbbra is egy mélységgel is bíró figuraként tekintettünk rá. Nem csak egy bábról van szó, hanem egy elegáns figuráról, aki már a megjelenésével is sokat mond. Nagyon jól illeszkedik Budapest romantikus, elegáns, századeleji hangulatához.”
Az Esernyős emberrel kapcsolatos megrendelések és projektek során körvonalazódott Buda Lorinában és Kálló Péterben (akik egyébként a magánéletben is egy párt alkotnak), hogy több is rejlik bennük és az egész csapatban. “Összesen húszan vesznek részt a stúdió munkájában. Mindenkinek megvan a saját erőssége, a saját témája, ám együtt egészen új szintre tudunk emelkedni. Észrevettük, hogy Magyarországon nincs, vagy legalábbis nem túl gyakori az erős és igényes vizuális tartalomgyártó. Sőt, tulajdonképpen egyedüli csapat vagyunk, amelyik ilyen összetett formában is képesek vagyunk lefordítani a megrendelők igényeit vizuális nyelvre.”
Úgy látják, hogy bár egyértelműen a kommunikáció, azon belül is a vizuális kommunikáció korát éljük, továbbra is kevesen vannak azok, akik hatékonyan, minőségi módon, relevánsan képesek kommunikálni. “Mivel a csapatunk fotósai, videósai, grafikusai, és a többiek a vizuális tartalomgyártás minden területéről a legjobbak közé tartoznak, ismerik egymást, együtt dolgoznak, így merőben mást tudunk megvalósítani, mintha csak egy-egy kiemelkedő szakember állna rendelkezésünkre.”
A Rockstar Studios eddigi nagyszabású projektjei közé tartozik például az Off Record dokumentumfilm sorozat. Az egyik részben a gyógyíthatatlannak tartott Parkinson-kór tünetetit nagy mértékben enyhítő éber agyműtétet mutatták be. A világ egyik legnagyobb, orvosi eszközöket gyártó svájci vállalatának megrendelésére készült film célja egy korábban csak kevesek által ismert műtéti eljárás bemutatása volt.
A Rockstars Studios terméke az Adatvadászok c. dokumentumfilm, amelyben három klímakutatót mutattak be, akik a világ legmagasabb vulkánján dolgoznak 5800 méteres magasságban, Chilében az Atacama sivatag kietlen vidékén. “Tulajdonképpen beműszerezik a hegyet azért, hogy adatokat nyerjenek a klímaváltozásról” – foglalta össze a kutatók feladatát Kálló Péter.
A fentieknek köszönhetően nyertek el további nagy lélegzetvételű projekteket, így részt vehettek tunéziai országimázs kampány felépítésében is. “Úgy gondolom, hogy ezek a munkák a branded content sajátos formái. Nem túlzás azt állítani, hogy csúcs branded content az, amit létrehozunk” – mondja, hozzátéve azt, hogy “mi ugyanis nem csak márkákat akarunk kommunikálni, nem reklámokat hozunk létre. Sőt, talán azokat pont nem akarunk. Mi inkább abban segítünk, hogy a márka számára fontos értékeket kommunikáljuk úgy és olyan környezetben, amely az adott brand-re nézve előnyös lehet.”
Közeli terveik között szerepel egy szakmai workshop-sorozat elindítása is, amellyel nem kisebb célt szeretnének kitűzni, mint a “vizuális kultúra fejlesztését”. Hamarosan elérhető a Rockstar Studios gyakornoki programja is, amelyben fiatal tehetségeknek szeretnék megkönnyíteni a szakmai közegbe való bejutást illetve előrejutást, illetve egy fotópályázatot is létrehoznak a szakmai minőség fejlesztéséért.
Mégis hogyan van és lesz minderre idejük és energiájuk? “Nagyon egyszerű. Mindezt mi szerelemből csináljuk. Ez a gyerekkori álmunk, a hobbiénk és a hivatásunk. Ez az életünk. Szinte már olyanok vagyunk, mint egy startup. Sőt, ha jobban belegondolok, ha valami, akkor ez tényleg startup!”