Elsőként törte át a 200 milliárd dolláros határt az Amazon, ezzel sorban harmadik éve vezeti a Brand Finance legértékesebb márkákat bemutató listáját. A rangsor második helyén a Google áll, az Apple a harmadik, a médiacégek közül pedig a Disney végzett a legelőkelőbb helyen.
Az Amazon márkaértéke a Brand Finance szakértői szerint 220,79 milliárd dollár, ez majdnem 18 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. A legismertebb online áruház fölényét jól mutatja, hogy a második Google-hoz képest 60, míg az Apple-höz viszonyítva 80 milliárd dolláros az előnye.
A rangsor elejét uralják a technológiai brandek, a TOP10-ben 7 található ebből a körből, az első három mellett a 4. Microsoft, az 5. Samsung, a 7. helyen lévő Facebook és az abszolút elitbe most betörő, a 10. helyet megszerző Huawei.
A tavalyi nyolcadik helyről a hatodikra lépett előre idén a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 80,1 milliárd dollárra nőtt. Az egy évvel ezelőtti listán elfoglalt tizenegyedik hely után idén a nyolcadikra jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci tőkeértéke 67,8 milliárd dollárról 77,5 milliárd dollárra javult. A kilencedik a tavaly még tizennegyedik Ping An kínai pénzügyi szolgáltató, amelynek a márkaértéke 57,6 milliárd dollárról 69 milliárd dollárra emelkedett.
A legnagyobb mértékben a Tesla márkaértéke nőtt, majdnem 65 százalékkal, míg az Instagram 58 százalékos bővülést tudott felmutatni. Érdekes, hogy az e-kereskedelem globális hódítása ellenére a leggyorsabban fejlődő brandek között két, elsősorban a hagyományos értékesítésre fókuszáló kiskereskedelmi lánc is megtalálható, a Lidl és az Aldi.
A Brand Finance listán a médiacégek közül a Disney szerepelt a legjobban, 8 helyet javítva a 17. legértékesebb márka lett, 56,12 milliárd dollárral.