- Hirdetés -

Milliárdokat fektettek be a virtuális startup-piactéren

|

Kétmilliárd forintnyi befektetés érkezett startupokba az április elején elindult első magyar virtuális startup piactéren, az EMVITIS-en, és további 15, előzetesen értékelt és minősített projekt vár befektetőre. Az eddigi kedvezményezettek között egészségügyi, állategészségügyi, egészszégprevenciós, valamint a digitális transzformációt elősegítő vállalkozások és ötletek vannak. A piactérre került startupok júniustól egy virtuális pitching keretében már akár közvetlenül is bemutathatják ötleteiket a legnagyobb hazai tőkealap-kezelőknek és befektetőknek.

Magyarország első virtuális tőkebefektetési showroomja, az április elején elindult EMVITIS a legígéretesebb magyar startupokat köti össze azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek. A digitális felületen kifejezetten olyan projektek mutatkozhatnak be, amelyek a smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak. Azaz, olyan projekteken, amelyek a mostani helyzetben a fennmaradást, később pedig a kilábalást támogatják.

100 startupból 15 már befektetésre vár a piactéren

Az EMVITIS felületén az elmúlt két hónapban már több mint 100 startup regisztrált, akik egy automatizált, mesterségesintelligencia-alapú előszűrést, majd egy szakmai minősítést követően kerülhetnek fel projektjeikkel a piactérre, azaz, a virtuális showroomba. Eddig összesen 15 startup jutott el a showroomig, és jelenleg további öt, már előszűrt projekt vár bebocsátásra.

„Az elmúlt hetekben az első befektetések is megtörténtek: két startup esetében már megkezdődött a befektetési folyamat, további kettő esetében pedig úgynevezett opciós megállapodásról van szó” – mondta el Molnár Ferenc. Az EMVITIS Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy rekordidő, alig két hónap alatt sikerült megközelítőleg kétmilliárd forintnyi befektetést tető alá hozniuk. A befektető az egyik Jeremie-alapokat kezelő hazai tőkealap.

A befektetések egészségügyi és állategészségügyi területre, valamint digitalizációs és web alapú megoldásokat kínáló startupokba érkeznek, amelyek közül az egyik már korábban részesült első körös befektetésben más alapok részéről is. Utóbbi egészen a konkrét beavatkozásig teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését. Az opciózott startupok egyike személyre szabott vitaminkészítmény-adagolással piacra lépő, induló vállalkozás, a másik pedig a piackutatásokat valamint a marketing és értékesítési folyamatot megreformáló mesterségesintelligencia-alapú chatbot rendszer. Az egészségügyi prevenciós fókusz tehát az EMVITIS eredeti céljainak megfelelően szinte valamennyi befektetés esetében jelen van, illeszkedve a Virtuális Egészségközpont programba, amelynek társadalmi hatását már a Szerencsejáték Zrt, mint főtámogató is elismeri és szponzorációjával is erősíti – emelte ki Molnár Ferenc

Indul az elevator pitch: neves tőkebefektetők előtt mutatkozhatnak be a strartupok

Az EMVITIS felületén júniusban elindul a virtuális pitching megoldás is, amelynek segítségével az előminősített startupok közvetlenül – egy a televíziós műsorokból már ismert, rövid, 15 perces prezentáció, úgynevezett „elevator pitch” keretében – mutathatják be magukat a legnagyobb hazai tőkebefektetők képviselőinek. „Nagyon komoly lehetőséget, egyfajta gyorsítósávot jelent ez a startupoknak, mert olyan neves befektetőket és szakembereket sikerült megnyernünk a projektnek, akikhez hosszú hónapokba, vagy évekbe telne eljutni egy-egy induló vállalkozás ötletével” – hangsúlyozta Molnár Ferenc. A háromfős befektetői grémiumban Kornis Gábor, a Finatech Capital Zrt. vezérigazgatója, Siklósi Zoltán, az Invescom Corporate Finance tanácsadó társaság vezérigazgatója és Makra Zsolt, a Singulab Zrt. befektetési igazgatója értékeli majd a startupokat. Egyszerre összesen négy, előzetesen kiválasztott startup vehet részt a virtuális pitchingen, és akár már az első alkalommal egymilliárd forintnyi befektetés találhat gazdára. A virtuális pitchingeken szakmai megfigyelőként részt vesz a Budapesti Értéktőzsde képviselője is.

Az EMVITIS-en már befektetőt talált, vagy befektetői opcióval rendelkező startupok és projektek:

Medicall Magyarország legnagyobb digitális egészségügyi szolgáltatója. Az applikáción és a weblapon keresztül orvosi konzultációk és videókonzultációk bonyolíthatók le. Az ügyfelek és az orvosok összekapcsolása egyszerű, biztonságos. Jelenleg 30 ezer regisztrált felhasználó van a rendszerben, akiket 50 orvosi szakágban közel 700 orvos tud kiszolgálni az év minden napján. Lehetőség van a rendszeren belül orvosi vizsgálati időpontok foglalására is, a Medicall-lal szerződésben álló magánklinikák rendeléseire. A cég szerződésben áll több egészségbiztosítóval, ahol kedvezményes egészségbiztosítási szerződések megkötésére van lehetőség, illetve egyes egészségbiztosítók a konzultációk díját a biztosítás terhére elszámolják.

A VetCall alkalmazás összekötő kapocs a kisállatukért aggódó gazdik és a szakmailag felkészült állatorvosok között. A VetCall applikáción (Android és iOS rendszerekre) az állattartók gyors, szakmailag megalapozott telefonos tanácsadást kérhetnek állatorvosoktól, időpontot foglalhatnak állatorvosi vizsgálatokra, valamint igény és szükség szerint helyszíni vizitre is kihívhatják az orvost.

A Vitamino mobilapplikáció-alapú vitamin kalkulátor, amely a fizikai aktivitás, élettani állapot, életkor, egészségügyi állapot, stressz faktor, táplálkozási szokások alapján kiszámolja a felhasználó számára szükséges vitamin igényt. A felhasználó a testre szabott, számára ideális – akár szezonálisan változó – összetételű vitaminadagot előfizetéses formában megrendelheti az applikáción belül.

A Value on Board olyan automatizált, chat alapú marketing technológiai megoldásokat takar, amelyek a piac megértésétől kezdve a marketing és sales kommunikáció kialakításán át az érdeklődők automatizált megszerzéséig segíti felhasználókat – multinacionális cégeket, kkv-kat vagy marketing ügynökségeket. Value on Board piackutatási megoldása, egy chat alapú eszköz, amely automatizáltan készít kérdőíveket, melyeket azonnal ki is értékel a felhasználó számára. Eseti vagy folyamatos kutatási kampányokra alkalmazva támogatja a marketing és értékesítési folyamatokat valamint a termék vagy szolgáltatás fejlődését. A Valuebot pedig egy weboldalakba integrálható intuitív chatbot, melyhez nincs szükség technológiai vagy programozói tudásra. Egyszerűsíti és hatékonyabbá teszi a kommunikációt a cégek és ügyfeleik között: felméri a weboldalra látogatók érdeklődési szintjét és a neki megfelelő tartalomra irányítja az oldalon, így garantálva a maximális konverziós lehetőséget.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...