A világ legnagyobb márkáinak akár közel harmada is úgy dönthet, hogy megszünteti vagy csökkenti a hirdetéseit a közösségi média felületeken a WFA friss felmérése szerint, tiltakozásul az ezeken a platformokon megjelenő rasszizmus és gyűlöletbeszéd ellen.
A World Federation of Advertisers (WFA) felméréséből kiderült, hogy egyelőre a legnagyobb hirdető közé tartozó cégek mindössze 5 százalék hozott olyan döntést, hogy csökkenti, vagy átmenetileg felfüggeszti a közösségi médiás reklámot, azonban további 26 százaléknál tervben van hasonló lépés a közeljövőben.
A legtöbb megkérdezett – a válaszadók 41 százaléka még nem döntött a kérdésben -, 17 százalék jelezte, hogy valószínűtlen, hogy bármilyen változás legyen a közösségi médiás hirdetési aktivitásában, 12 százalék pedig egyértelműen kijelentette, hogy nem változtatnak az eddigi gyakorlaton.
A #StopHateForProfit mozgalom keretében már több száz cég, márka, intézmény vállalta, hogy átmenetileg felfüggeszti a Facebookon és a céghez tartozó egyéb platformokon – például az Instagramon – a hirdetési aktivitását. A kezdeményezés szervezőinek célja, hogy kikényszerítsék, a világ legnépszerűbb közösségi média felülete határozottabban és hatékonyabban lépjen fel a rasszizmus, a gyűlöletbeszéd és egyéb kártékony tartalmak ellen.
Ahogyan arról korábban az mmonline.hu is beszámolt, olyan nagy brandek is csatlakoztak, mint az Unilever, a Coca-Cola, a Honda, de az elmúlt napokban az Adidas, a Ford, a Colgate-Palmolive, a Viber és a Reebok is felbukkant a kezdeményezés támogatói között.
A Facebook számára kezd egyre kényelmetlenebbé válni a helyzet, a társaság ezért úgy döntött, hogy külső szakértő bevonásával indít vizsgálatot, annak felmérésére, hogy megfelelően kezeli-e, illetve eltávolítja-e a gyűlöletbeszédet tartalmazó tartalmakat.