- Hirdetés -

Online workshopot tartott az NMHH

|

Mintegy százhúsz szakember gyűlt össze virtuálisan a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság meghívására, hogy tapasztalataival, véleményével hozzájáruljon az NMHH következő fél évtizedre szóló rádióspektrum-stratégiájának megalapozásához.

Mivel az NMHH jelenlegi stratégiája a 2016–2020-os időszakot fogja át, szükségessé vált a 2021–2025-ös intervallumra szóló dokumentum előkészítése. Ennek része volt szeptember 3-án a Gellért szállóba meghirdetett workshop is. Bár kezdetben személyesen tartotta volna meg az eseményt a hatóság, a fokozódó járványhelyzet miatt végül az online megoldást kellett választani. A hatóság hónapok óta gyűjtötte a hazai és nemzetközi piaci szereplők, a felhasználók, a szolgáltatók, a gyártók és az intézmények szakmai véleményeit, vonatkozó dokumentumait a stratégiához, elvégre a hazai infokommunikációs piac fejlődése, támogatása, valamint új technológiák és szolgáltatások bevezetésének lehetővé tétele kiemelt feladata az NMHH-nak.

Az eseményt Aranyosné dr. Börcs Janka, az NMHH főigazgatója nyitotta meg, majd Vári Péter főigazgató-helyettes és Ulelay Emília, a Frekvencia- és Azonosítógazdálkodási Főosztály osztályvezető-helyettese gondolatébresztő felvezető előadásai után elkezdődött a műhelymunka. NMHH-s szakmai moderátorok segítségével öt témakörben tíz kiscsoportban zajlottak beszélgetések, illetve előadások.

A szakmai rendezvény egyik fontos feladata volt, hogy áttekintse és rendezze a formálódó stratégiai célokat. Először a jelenlegi stratégia céljait és azok megvalósulását vizsgálták meg közösen. A növekvő mobil szélessávú igények kielégítése, a földfelszíni audiovizuális műsorterjesztés és a digitalizációhoz való alkalmazkodás, valamint a nem polgári célú rádiótávközlés értékeinek megtartása mind a stratégiai célok közé tartoznak. Ezekhez a korszerű, innovatív technológiák korai bevezetésének támogatása, valamint a hatékony, magas színvonalú gazdálkodás biztosítása szükséges egy rugalmas, nyitott intézményrendszer kialakítása mellett, amely ki tudja elégíteni a különféle igényeket.

Az előző stratégia része volt, hogy a növekvő mobil szélessávú igények kielégítéséhez újabb 160 MHz szükséges, amivel legalább kilencvenkilenc százalékos beltéri lefedettség valósítható meg vezeték nélküli internetszolgáltatás céljára. A programhoz tartozik az 5G ösztönzése is: 2025 második félévéig a vasutakon, közutakon, településeken, turisztikai helyszíneken, valamint az úgynevezett vertikumokon – mint az egészségügy, ipari parkok és felsőoktatás – is elérhetővé kell tenni a technológiát.

A hatékony működés elkerülhetetlen velejárója az átfogó jogi keret, amely az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex implementációjával valósul meg még ebben a stratégiai időszakban, de hatását a következőben fejti majd ki. Magyarország az unióban az elsők között ültette át az év végén hatályba lépő EU-s irányelvet július közepén.

Az NMHH háromszáz oldalt meghaladó tanulmányon alapuló spektrumstratégája nemzetközi együttműködést is megkövetel, és – többek között – egybeesik a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) 2020–2023-as stratégiai tervével, a Postai és Távközlési Igazgatások Európai Értekezletének (CEPT) 5G-s menetrendjével, valamint az Európai Unió 5G cselekvési tervével és Európai Digitális Stratégiájával is. Itthon a kormány Nemzeti Infokommunikációs Stratégiája, a Digitális Nemzeti Fejlesztési Program és a Digitális Jólét Program rendelkezései is egybevágnak a jelenlegi és a tervezett stratégiával. Jelenleg nemzetközi színtéren formálódnak számos, az ágazatra hatást gyakorló programok, cselekvési tervek, intézkedések, eljárások, ezek pedig mind számottevő tényezők a stratégia megvalósításában – ilyen szempontok például a klímavédelem, a kiberbiztonság, valamint az 5G egészségre gyakorolt hatása.

A workshopon a virtuális asztaltársaságok párhuzamosan vitathatták meg egy órán keresztül témáikat, majd a szóvivők egymás után, tíz-tíz percben közvetítették üzenetüket a stratégiaalkotók felé. A fő témák a felhasználói és szolgáltatói igények, társadalmi-gazdasági vonatkozások; a spektrumhoz való hozzáférés, új spektrumhasználati esetek, piaci verseny; a hatékony frekvenciahasználat, frekvenciagazdálkodás és szabályozás; a spektrumstratégiához kapcsolódó elvárások és várakozások; valamint a technológiai trendek és kihívások voltak. A vélemények nagyban segítik a stratégiaalkotásban a súlyok alakítását, a részcélok véglegesítését.

Stratégiai terveit a hatóság 2025-ig valósítaná meg, összhangban a kormányzati célkitűzésekkel, kihasználva a szabályozási környezet adta lehetőségeket. A cél a legnagyobb társadalmi és gazdasági haszon elérése a legkorszerűbb digitalizációs eszközök alkalmazásával, rugalmasan, aktívan és proaktívan részt véve a nemzetközi együttműködésben. Az NMHH felé megfogalmazott egyik fontos üzenet volt, hogy a stratégiát véglegesítése előtt az érdekeltek szeretnék véleményezni: erre az év hátralevő részében lesz lehetőség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...