- Hirdetés -

A fikciós sorozatokkal nem bír a Covid – Interjú Kolosi Péterrel

|

Nagyon jól döntöttünk, hogy a járványhelyzet miatt előbb befejeztük a tavaszi szezont és előrehoztuk a nyári szünetet – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese. A szakember elmondta, hogy miért rendeltek újabb évadokat az Apatigrisből, A Tanárból, a Mellékhatásból, viszont a Bátrak földjénél miért nem gondolkodnak második szériában.

– Programigazgatóként a 2008 őszén kezdődő válságot volt nehezebb kezelni, vagy az idei, koronavírus miatt előállt krízis okoz számodra több fejtörést?
– A 2008-as válság kezdete nagyon emlékezetes volt, mert éppen Argentínában voltam a Celeb vagyok, ments ki innen forgatásán, ahol semmit nem lehetett észrevenni persze a válságból… Az egy pénzügyi válság volt, ami számos feladattal járt, de még a legsürgetőbbeket is volt időnk megtervezni. Ezzel szemben most tavasszal gyakorlatilag azonnal lényeges döntéseket kellett hozni, elég csak arra gondolni, hogy több forgatás is szinte azonnal leállt. Az egész vállalat működését egyik napról a másikra kellett átállítani az otthoni munkavégzés azonnal bevezetésével, amit sikeresen megoldottunk és azóta is így működünk, kivéve a műsorkészítést. Mindeközben a reklámpiacon is azonnal érezhető volt a leállás. Ez a komplex helyzet egész tavaszi és nyári tervezést megnehezítette és mind a mai napig sok bizonytalanságot jelent. Mindennek van nyilván egy gazdaságra gyakorolt hatása is, aminek a mértékét még nem is látjuk. Összességében azt mondanám, hogy a mostani azért nehezebb helyzetet jelent, mint a 2008-as.

– Az RTL Klub tavaszi szezonja gyakorlatilag áprilisban véget ért a járvány miatt. Ezen a téren van, amit most másképp csinálnál, vagy ez volt a lehető legjobb döntés az adott helyzetben?
– Lehet, hogy meglepőnek hangzik, de pont ugyanígy csinálnék mindent. Mi magunk között is azt mondtuk, hogy előrehoztuk a nyári szünetet és szerintem ezt nagyon jól tettük. Nézettségi szempontból is jó lépés volt, hogy A Konyhafőnököt megtartottuk az őszi előszezonra: 18 százalékos közönségarányt hozott, amely a korábbi két évad átlagánál is magasabb, de ha a reklámpiaci dinamikát figyeljük akkor is erősebb kereslet mutatkozott ebben a későbbi időszakban. Később kezdődött a Drága örökösök a korábban tervezettnél, de azt is tudni kell, hogy az eredeti időpontban talán el sem tudtuk volna indítani, hiszen annak is leállt egy időre a forgatása.

– Egy ilyen döntésnek nincs meg az a veszélye, hogy a „lazábbra vett” hónapokban a nézők egy része más csatornákra vándorol és őket már nehéz visszahozni?
– Dehogynem, fel is kell, hogy merüljön. Csakhogy ez egy természetes mozgás, ezekben az időszakokban a második generációs csatornák nézettsége mindig megnő. Csak míg a tavalyi évben a második generációs csatornáink növekedése 0.8 százalékpontos volt a nyári szezonban a tavaszi hónapokhoz képest, addig az idei évben ez 1,4 százalékpontot tett ki. És itt most minden kábelcsatornánk növekedni tudott. A legnagyobb mértékben a Film+ és a Cool, amelyek 5,2 illetve 3,7 százalékot hoztak ezekben a hónapokban főműsoridőben. Azaz a nézők jelentős része az RTL Klub helyett más RTL csatornát nézett, de például nagyot erősödött az Éjjel-Nappal Budapest is, nyáron 4 százalék felett hozott. Aztán augusztusban remekül indult A Konyhafőnök, nézők pedig szeptemberre vissza is jöttek szépen az RTL Klubra: a 16,9 százalékos havi átlag prime közönségarány csak egy alkalommal – 2019 novemberében – fordult elő az azt megelőző közel két évben.

– A tervezett műsorok terén nálatok két áldozatot szedett a koronavírus, hiszen idén elmaradt a Survivor és az X-Faktor. Utóbbi esetében nagyon sokáig lebegtettétek a műsor indulását. Mi volt az az utolsó időpont, amíg még el lehetett volna kezdeni a forgatást?
– Úgy emlékszem, hogy egy júniusi dátumot tűztünk ki. Azt beszéltük meg, hogy ha addig nem tudjuk elkezdeni a munkát, akkor idén nem lesz X-Faktor. Természetesen ez egy nehéz döntés volt hiszen tudjuk, hogy sokat várták már hogy elinduljanak a meghallgatások, de nekik jó hírem van mivel jövőre tervezzük az X-Faktort, így a tehetségeknek nem kell már sokáig várniuk, hogy az X-Faktor zsűrije elé kerüljenek.

– Az őszi struktúrában mi pótolja az X-Faktort?
– Egyértelműen az Álarcos énekes.

– Az Álarcos énekesből lett volna idén második évad, ha nincs a járvány?
– Az ősz az X-Faktorról szólt volna, de az Álarcos énekest a nézők tavasszal nagyon megszerették és egyből a legnézettebb műsorok közé került, Az Álarcos énekes április 12-i adása vezeti az idei nézettségi toplistát, közel 1,5 millió nézővel, de a Top 10-ben 6 helyet is elfoglal. Így nem kellett sokat gondolkoznunk, hogy mivel töltsük meg a hétvégéket, és a döntés jónak bizonyult, hiszen most is a legnézettebb műsor.

– A Mellékhatás című sorozatból rendeltetek második évadot. Jól érzem azt, hogy a nézettségi eredményei alapján azért ez nem volt egyértelmű döntés?
– Teljesen egyértelmű volt a döntés számunkra. A Mellékhatásnak nem az volt a feladata, hogy nézettségben azt hozza, mint A mi kis falunk, vagy akár A Tanár. Tudtuk, hogy mit lehet elvárni a Mellékhatástól és ezt teljesítette is, sőt, ma már nincs értelme úgy értékelni egy sorozat nézettségét, hogy nem vesszük figyelembe a digitális adatokat. Így pedig a Mellékhatást abszolút sikernek mondhatjuk. A sorozatnak egyébként nagyon jó visszhangja volt, kialakult egy nagyon erős nézői tábora, ami nyilván a témának is köszönhető. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan várják a második évadot, amin már dolgoznak az alkotók.

– Az Apatigris első évadából és A Tanár harmadik évadából egy-egy részt adtatok le tavasszal, de mégis berendeltetek mindkettőből egy újabb évadot. Ezzel most nem vállaltatok nagyobb kockázatot a megszokottnál?
– Nyilván ez a döntés kicsit rizikósabb, de nem teljesen vakon rendeltük be az évadokat. Az Apatigris első epizódja 26.9 százalékos közönségarányt hozott. Az RTL-es műsorok közül ezt idén csak az Álarcos Énekes, A mi kis falunk és a Fókusz-Ki van a maszk mögött különböző adásai előzik a listán. Valamint szépen teljesítettek a további epizódok az RTL Most+-on is ahol a nézők már az egész szezont láthatták a tavaszi időszakban, az Apatigris különösen erős volt ezen a platformon. A digitális nézettségi adatokat is számításba vettük a döntés során, és ez az első ilyen sorozat rendelésünk, amelyet ennyire meghatároztak a digitális adatok.

– Az évet a Bátrak földjével indítottátok. A Drága örökösök nézettségi szintjét ugyan nem hozta, de látszott azért a növekvő tendencia és például a Barátok köztnél több nézőt vonzott. A Bátrak földjénél viszont nem hallani folytatásról. Sokkal többet vártatok ettől a sorozattól?
– Egy meglehetősen kemény ellenféllel, az Exatlonnal szemben ment a Bátrak földje, ehhez képest nagyon tisztességes nézettséget hozott. Nem vártunk tőle többet. Ebből a sorozatból azonban eredetileg is egy évadot terveztünk. Ezt a műsor producere, Kalamár Tamás is mindig hangsúlyozta. Más kérdés, hogy ha kiugróan magas nézettséget hoz, akkor mit lépünk, de szerintem abban az esetben sem tudtam volna meggyőzni Tamást a folytatásról.

– A már bejelentett Keresztanyu című sorozat, illetve a korábban említett új sorozatévadokon felül van még talonban új fikciós sorozatotok a közeljövőre nézve?
– Az RTL Magyarország öt éve tudatos stratégiai tartalmi döntést hozott amikor elkezdett a magyar fikcióba fektetni, ennek az eredményei mára már eléggé kézzelfoghatók, hiszen nincs még egy olyan csatornacsalád, ahol ilyen magas lenne a magyar fikció aránya. Így teljesen természetesen párhuzamosan több, teljesen új fikciós sorozat előkészítése zajlik jelenleg is, de ezekről még túl korai lenne bármit is mondani. Ráadásul bőven tartogat újdonságot a közeljövőre a Keresztanyu. Mint az talán ma már köztudott, karácsonykor véget ér a Drága örökösök. A Keresztanyu ötlete ugyanazoké a horvát szerzőké, mint a Drága örökösöké, showrunnere pedig szintén ugyanúgy Hámori Barbara. Horvátországban is a Drága örökösöket követte a sorozat, és a nézettsége még az elődét is felülmúlta. A Keresztanyu az előbb elmondottak miatt ugyanis a Drága örökösök „utódjának” is nevezhető, de közben ez egy teljesen új történet. Nagyon örülök annak, hogy Molnár Piroskát láthatjuk majd a sorozat címszerepében, és biztos vagyok abban, hogy a Keresztanyu is hamar a magyar nézők kedvencévé válik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...