Kilenc marketing feladat, ami sok kisvállalkozásnak segített átvészelni a koronavírus első hullámát és amivel egy nehéz helyzetbe került cég segíthet magán.
Vállalkozások tízezrei kerültek nehéz vagy éppen kilátástalan helyzetbe a koronavírus miatt elrendelt új korlátozások hatására. Ilyenkor sokan vagyunk hajlamosak lefagyni, letargiába esni, könnyen úrrá lesz az emberen a kilátástalanság, a „világvége” hangulat.
„Bármilyen kétségbejtőnek tűnik a helyzet, a szinte soha nem vagyunk tehetetlenek, mindig tehetünk valamit, amivel javíthatunk az esélyeken. Az első sokk után ezeken a feladatokon el lehet kezdeni dolgozni” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakérő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
1. Nem szégyen irányt váltatni!
Ez a legfontosabb! Ha az a tevékenység, amiből eddig megéltél, ellehetetlenült, senki nem fogja rossz néven venni, ha belefogsz valami teljesen másba. Sőt, ha eddig jó szolgáltatást nyújtottál, a vevők bíznak benned, örömmel fogadnak majd új termékeket is. Kiváltképp, ha őszintén elmondod miért kényszerültél a váltásra.
2. Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció!
A vevőid tudni akarják mi lesz veled! A munkatársak pedig, hogy mi lesz velük, a munkájukkal, hogy mit kell tenniük. Posztolj, küldj e-mailt, sms-t, hogy hogyan hat a vállalkozásra a rendelkezés, és hogy holnaptól hogyan tudod kiszolgálni az ügyfeleket. Akkor is kommunikálj, ha nem változik semmi!
3. Digitalizáció
A Marketing Commando májusi kutatása rávilágított, hogy az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist. Ha eddig nem voltál fent online, akkor közösségi profilok, honlap készítés, online rendelés start!
4. Építs listát
Ha nagy a baj, addig is, amíg a céged nem tudja kiszolgálni az ügyfeleket, vagy csak korlátozottan, addig is építheted az email listádat, a közösségi követőbázisodat, hogy amikor jön a nyitás, több potens vevőt érhess el.
5. Fejlesztés
A krízisből az innováció a legjobb kiút. Ne ülj ölbe tett kézzel, dolgozhatsz új termékek és szolgáltatások kifejlesztésén, hatékonyság javításán, digitalizáción, marketingen.
6. Tedd rendbe a marketing anyagaidat
Újítsd meg a weboldalad. Írj meg egy több részes ajánlatküldés utáni email sorozatot. Elemezd a marketing gépezetedet és tedd olajozottabbá.
7. Kezdj el videózni!
A videó nagyon hatékony eszköz. Márkaépítéstől az értékesítésig mindenre használható. Élő videó, story videók, rövid, hosszú, álló, fekvő, mindegy, csak kattints a felvétel gombra! Ha általános iskolai tanítónénik könnyedén meg tudtak tanulni online videózni, akkor neked is menni fog.
8. A vevő, az vevő!
A régi vevőid lesznek az elsők, akiket mozgósítani tudsz. Ha van most ajánlatod, nekik küldd ki először.
9. Fejleszd magad!
Kényszerpihenő? Az első sokk és letargia után jöhet a tanulás: üzleti könyvek, online képzések, hogy amíg körülöttünk egy csomó cég bezár, leáll és elhagyja magát, Te karácsonyra egy erősebb, okosabb, szebb állapotban várd a vevőket. Tudod, a tudás versenyelőny.
„Nagyon együtt érzek azokkal, akiket drasztikusan érint a korlátozás. Tudom milyen nehéz, hiszen egy vállalkozónak nem csak a család miatt kell aggódnia, hanem a cég, a munkatársak, az alvállalkozók miatt is. Ez nagy felelősség, ami sokszor félelmetes. Ebben a helyzetben gyakori a „vezető magányossága” érzés. Minél kisebb a cég, a magányosság érzése annál nagyobb. A vállalkozói közösségek és csoportok azonban megoldást nyújthatnak. Lehetőséget adnak a tapasztalatcserére, segítséget nyújtanak a problémamegoldásban, inspirálnak. Érdemes üzleti ilyen csoportokat keresni és csatlakozni valamelyikhez” – tanácsolja Wolf Gábor.