- Hirdetés -

2020-ban a TV2 volt a legnézettebb csatorna, a csatornacsaládok versenyét pedig a TV2 Csoport nyerte (x)

|

2020 sikeres év volt a TV2 számára, hiszen teljes napon mind a három kiemelt korcsoportban – 18-59, 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is – a TV2 csatornát választotta a legtöbb néző, így megelőzte fő konkurensét, az RTL Klubot. Az éves átlagokat tekintve a 18-59 és a 18-49 évesek esetében is 2001 óta a 2020-as év volt az első, amikor a TV2-nek sikerült felülkerekednie a legnagyobb riválisán, és így az ország legnézettebb csatornájává vált. (x)

A küzdelem szoros volt a két fő kereskedelmi csatorna között, de végül a TV2 a 18-59 évesek körében 0,2 százalékponttal tudott több nézőt megnyerni magának, mivel átlagosan 9,2 százalékos nézői részesedést ért el az RTL Klub 9,0 százalékával szemben (teljes nap). A fiatalabb korcsoportban még szorosabb volt a küzdelem, átlagosan a 18-49 éves nézők 9,0 százaléka választotta a TV2-t, míg az RTL Klubot 8,9 százalék*.

A portfólió zászlóshajója nagyban hozzájárult a csoportgyőzelemhez, hiszen 2020 teljes év átlag nézői részesedését tekintve a TV2 Csoport csatornáit választotta a legtöbb néző mind a három fő korcsoportban – a 18-59 éves nézők 23,6 százaléka, a 18-49 évesek 22,7 százaléka és a 4 éves vagy annál idősebb nézők 24,6 százaléka. A csoport ezekkel az eredményekkel magasan felülmúlta fő konkurensét, az RTL Magyarországot (teljes napon).

Számos sikerműsor járult hozzá ezekhez az eredményekhez. Már az év elején jól indított a TV2 csatorna, hiszen a 2019-ben indult Mintaapák 2020-ban is sok nézőt nyert meg magának. A tavasz nagy sikere volt a január 1-én elstartoló Exatlon Hungary 2. évada, amely a 109 epizóddal átlagosan a 18-59 éves nézők 14,0 százalékát, a 18-49 éves nézők 15,4 százalékát nyerte meg magának, így többen választották esti szórakozásként, mint az RTL Klub azonos idősávját (13,4%; 12,8%). De a 2020 az Exatlon Hungary-vel is zárult, hiszen december 28-án elstartolt a 3. évad. A műsor jól indított, az első része 438 ezres nézettséget ért el a 18-59 éves körében, amivel a korcsoportban a nap legnézettebb műsora lett**. Még jobb eredményeket ért el a fiatalabb korosztályban, hiszen amellett, hogy a 18-49 éves körében is a nap legnézettebb műsora volt, a korcsoport nézőinek 19,2 százaléka választotta, jóval többen, mint az RTL Klub azonos idősávját**. Az évad további három epizódja is hasonlóan kiemelkedő eredményt ért el, és átlagosan mind a két korcsoportban magasabb közönségarányt tudhatott magáénak, mint az RTL Klub azonos idősávja.

Tavasszal, a hétköznapok mellett hétvégén is számos izgalmas műsorral találkozhattak a nézők, hiszen február 16-tól vasárnaponként volt látható a Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada, amely hét epizóddal a 18-59 évesek és a teljes lakosság körében is az átlag nézői részesedést tekintve nyerte az idősávját. Ősszel visszatért a műsor a 2. évaddal, és november 22-től vasárnaponként együtt izgulhattunk, hogy kit is rejt a maszk.

Ráfordulva az őszre, mind a két fő kereskedelmi csatorna a legjobb műsoraival jelentkezett, így nagyon kiélezett volt a verseny a nézők figyelméért. A TV2 először a hétvégét erősítette meg jelentősen, hiszen augusztus 30-tól vasárnap esténként megérkezett a Sztárban Sztár. Mindamellett, hogy a 18-59 évesek körében az évad átlag nézői részesedésben felülmúlta fő riválisának azonos idősávját, a szeptembertől novemberig tartó őszi időszakban a Sztárban Sztár lett a második legnézettebb műsor a november 8-i adásával***.

A szombatok is erősödtek, hiszen októberben megérkezett a Dancing with the Stars – Mindenki táncol. A tíz részes táncos show minden epizódja a 18-49 évesek körében az adott nap legnézettebb műsora lett, és a sugárzott részek átlagát tekintve 17,6 százalékos nézői részesedést ért el, amivel pedig 7,8 százalékponttal múlta felül az RTL Klub azonos idősávját (9,8%). A 18-59 éveseknél még nagyobb volt a különbség, 8,9 százalékpont (18,3% vs. 9,4%).

Az ősz nemcsak a hétvégék, hanem a hétköznapok megerősödéséről is szólt. November 15-én vasárnap nagy sikerrel indult a Farm VIP, és a hétköznapi epizódok is magas közönségarányt értek el az erős konkurens tartalommal szemben. A huszonegy epizód átlagosan a 18-59 éves nézők 15,0 százalékát, a 18-49 évesek 14,7 százalékát nyerte meg magának.

A TV2 csatorna nemcsak az Exatlon Hungary sikerének köszönheti az év végi eredményeinek erősödését, hanem a december 27-én dupla epizóddal debütáló Doktor Balatonnak is, ami 2020-ban átlagosan 18,2 százalékos közönségarányt ért el a 18-59 évesek körében, így 8,7 százalékponttal felülmúlta az RTL Klub azonos idősávját (9,5%).

Ezeknek a műsoroknak is köszönhetően, októbertől decemberig egyre kiélezettebbé vált a verseny a két fő kereskedelmi csatorna között, egyre jobban közeledett a TV2 és az RTL Klub teljesítménye egymáshoz, míg végül decemberben a TV2 csatorna mind a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) legyőzte fő riválisát (Teljes nap).

A sikerhez hozzájárultak a hírműsorok is, amelyek jó eredménnyel zárták a 2020-as évet. A 4 éves vagy annál idősebbek körében az este 18:00 órakor kezdődő Tényeket átlagosan a nézők 21,4 százaléka, az azt követő Tények Pluszt pedig átlagosan a nézők 16,6 százaléka választotta, amivel mind a két műsor megnyerte idősávját az RTL Klubbal szemben. A hétköznap reggeli Mokka és a Mokkacino sikere is töretlen volt 2020-ban, hiszen a Mokka átlagosan 2020-ban a 18-59 éves nézők 14,5 százalékát, a Mokkacino pedig 8,8 százalékát nyerte meg magának, ezekkel magasan felülmúlva az RTL Klub azonos idősávját.

A siker a kábelportfólióba tartozó csatornák esetében is kimagasló, hiszen 2020-ban átlagosan a TV2 Csoport kábelcsatornái összesen magasabb nézői részesedést értek el a kiemelt korcsoportokban (A18-59, A18-49, A4+), mint az RTL Klub kábelportfoliója (Teljes nap). A TV2 kábelcsatorni közül a legjobban a Mozi+ (3,9% SHR), a Prime (2,7% SHR) és a Super TV2 (2,6% SHR) teljesített. A TV2 Csoport legújabb filmcsatornája, a 2019. február 17-én indult Moziverzum, 2020-ban erősödött a 2019-es eredményéhez képest, hiszen tavaly már 1,2 százalékos átlag nézői részesedést tudott elérni a 18-59 éves korcsoportban. (x)

 

*2020.01.01-12.31. időszakra vonatkozó átlag SHR%, All Day, Célcsoport: A18-59, A18-49

**Toplista: A Nielsen által program szinten mért csatornák összes 10 percnél hosszabb műsora, AMR szerint, 18-59 és 18-49 évesek 2020.12.28.

***Toplista: A Nielsen által program szinten mért csatornák összes 10 percnél hosszabb műsora, AMR szerint, 18-59 és 18-49 évesek; 2020.09.01-11.30.

Live + As live adatok

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...