- Hirdetés -

2021-ben is őrzi piacvezető pozícióját a TV2 (x)

|

A TV2 erősen indította az évet: januárban az RTL Klubbal szemben a legnagyobb előnyt az egész napot vizsgálva a teljes lakosság körében sikerült elérni, mivel a TV2 csatornát átlagosan a 4 éves vagy annál idősebb nézők 11,6%-a választotta, addig az RTL Klubot 3,5 százalékponttal kevesebben, 8,1%, de a másik két fontos célcsoportban is a TV2 lett a piacvezető az év első hónapjában. A január hétköznap esti főműsoridős (18:00-22:59) nézettségi versenye is kiemelkedő eredményeket hozott, hiszen átlag nézői részesedést tekintve vitathatatlanul a TV2 nyert mindhárom kiemelt korcsoportban. TV2 31 estéből 18-at nyert meg a 18-49 évesek körében (Főműsoridő: 18:00-22:59). (x)

A TV2 Csoport erősen indított 2021-ben, így januárban a csatornák versenyében a TV2 lett a legnézettebb csatorna mind a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+).* A győzelem megkérdőjelezhetetlen, hiszen a teljes napot tekintve a 18-59 évesek körében a TV2 9,4 százalékos nézői részesedést tudhatott magáénak, míg fő konkurense, az RTL Klub 1,1 százalékponttal lemaradva, 8,3 százalékot ért el. A 18-49 évesek körében is hasonlóan alakult a verseny: az első helyen végzett TV2 csatorna a nézők 9,6 százalékát nyerte meg magának, míg az RTL Klub csupán 8,0 százalékot zsebelhetett be. Januárban csoportszinten az átlag nézői részesedést tekintve a teljes napon a 18-59 éves nézők 23,7 százaléka, a 18-49 éves nézők 23,3 százaléka választotta a TV2 Csoport valamelyik csatornáját, míg az RTL Magyarország portfóliójának nézői részesedése mind a két korcsoport esetén csupán 20,9 százalék volt.

Januárban a TV2 hétköznap esti főműsoridős (18:00-22:59) győzelme is vitathatatlan a három kiemelt korcsoportban, hiszen átlagosan a 18-59 éves nézők 13,9 százaléka, a 18-49 éves nézők 14,5 százaléka és a 4 éves vagy annál idősebb nézők 16,1 százaléka a TV2-t választotta, szemben az RTL Klubot azonos sorrendben 13,7 százalék, 13,0 százalék és 13,4 százalék.

Persze a sikerhez minőségi és szórakoztató tartalomra is szükség volt, amellyel már 2020 végén megismerkedhettek a nézők, és a jó fogadtatást egy sikeres január követte. December utolsó hetén kirobbanó sikerrel debütált a TV2 új napi sorozata, a Doktor Balaton, amely januárban a stabil nézői bázisnak köszönhetően napról napra hozta a tőle elvárt nézői részesedését. Így az egész hónap átlagát tekintve – nem sokkal lemaradva a fő konkurens csatorna azonos idősávjától – a 18-59 éves nézők 13,6 százalékát, a 18-49 éves nézők 13,2 százalékát ültette le naponta a képernyők elé.

A december végi premier után a januári hétköznap estéken az Exatlon Hungary harmadik évada lett az idősávja legnézettebb műsora, és az átlag közönségarányt tekintve is magasan nyert, hiszen a 18-59 éves nézők 14,7 százaléka, míg a 18-49 éves nézők 16,2 százaléka választotta a sport reality-t esti szórakozásként. Ezzel az eredménnyel a TV2 műsora messze felülmúlta mind a két korcsoportban az RTL Klub azonos idősávját, ami azonos sorrendben csupán 11,4 és 10,8 százalékos közönségarányt jelentett. A műsor erőssége a fiatalokban rejlik, hiszen azon túl, hogy átlagosan majdnem minden negyedik 4 és 17 év közötti néző, azaz a korcsoport 23,7 százaléka az Exatlon mellett tette le a voksát, a 18-59-es korcsoportban erősen domináló 18-29 évesek körében 19,1 százalékos közönségarányt, és a 30-39 évesek körében pedig 18,7 százalékos közönségarányt ért el.

Januárban még a hétvége tekintetében is tartogatott izgalmakat a TV2 csatorna, mivel a 2020. november 22-től vasárnap esténként műsorra kerülő Nicsak, ki vagyok – A Rejtélyek színpada című showműsor a végéhez ért. A döntő 2021. január 10-én közel 1 milliós nézettséget ért el a teljes lakosság esetén (918 ezer), és emellett magas, 17,6 százalékos közönségarányt hozott a 18-59 éves nézők körében, ezzel pedig 7,8 százalékponttal felülmúlva az RTL Klub csatorna azonos idősávját (9,8%) ebben a korcsoportban.

A TV2 hétköznap reggeli műsorai is jól indították az évet, januárban átlagosan kétszer annyi 18-59 éves néző választotta a Mokkát és a Mokkacinot, mint az RTL Klub azonos idősávját. A Mokka 14,4 százalékos közönségarányt, a Mokkacino pedig 9,2 százalékos közönségarányt ért el, míg a konkurens csatorna idősávja ebben a sorrendben 7,0 és 3,7 százalékos részesedéshez jutott csupán. Sokan választották az esti hírműsorokat is: januárban átlagosan a Tényeket a 18-59 éves nézők 14,3 százaléka, a Tények Pluszt pedig 11,5 százaléka választotta. (x)

*2021.01.01-01.31. időszakra vonatkozó átlag SHR%, Teljes nap, Célcsoportok: A18-59, A18-49, A4+

Live + As live adatok

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...