- Hirdetés -

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

|

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk a Signature CEO nyertes Bánhegyi Zsófiától, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatójától és a Signature 40 díjazott Besznyák Györgytől.

- Nemrégiben egy olyan álláspont alakult ki a marketingszakmán belül, ami szerint a szakterületek veszíteni látszanak a korábbi hangsúlyos szerepükből, emiatt alapvetően fontossá vált egy egyfajta újrapozicionálás. Mit gondolnak erről?

- Bánhegyi Zsófia: Én nem értek azzal egyet, hogy globálisan a marketing veszítene a szerepéből. Pont azt látjuk az elmúlt évek során, hogy nő a marketing ún. end-to-end szerepe egy vállalat folyamataiban. A kutatástól kezdve a termékfejlesztésen keresztül egészen az értékesítésig és a visszamérésekig azt látni, hogy a marketing egyre nagyobb befolyással bír a döntéshozatalban világszerte. Talán Magyarországon ez még kevésbé van így, de érezni az előrelépést. A Szerencsejáték Zrt.-nél egyértelműen tetten érhető ez a folyamat, hiszen tevékenységünk olyan hatással van az árbevételre és a felelős megközelítésre, amely már „üzleti” területté tesz minket, nem kizárólag támogató területté. Szoros együttműködésben halad előre a kereskedelmi és marketing terület, és hozza is az eredményeket.

- Milyennek ítélik meg a pandémia alatti kommunikációs tevékenységüket?

- Besznyák György: Én úgy gondolom, hogy mindenképpen jól sikerült. Tekintettel arra, hogy a járvány miatti kormányzati intézkedések hatására kevesebben látogatták a lottózókat, rögtön ráfordultunk arra, hogy a digitális csatornákat helyezzük előtérbe. Ennek érdekében a szokásostól rövidebb időn belül sikerült egy olyan reklámkampányt előkészítenünk és megvalósítanunk, ami az eredmények alapján is azt mutatta, hogy sikeresen kezeltük a pandémiás időszakot. A játékosokat egyre nagyobb arányban vettük rá arra, hogy az elektronikus csatornáinkat is használják. Természetesen a pandémia után, a lottózói forgalom visszaépülésével és növekedése mellett az egyik legfontosabb célunk, hogy a játékosokat ezeken a csatornákon is megtartsuk.

- Bánhegyi Zsófia: Egyébként mindezt megelőzően a Szerencsejáték Zrt.-ben soha nem volt dedikált digitális lottózási kampány, az értékesítési csatorna organikusan fejlődött az elmúlt évtizedben. 2020 májusában indult el az első ilyen kampányunk a pandémia hatására. Három hét alatt fejlesztettük le, aminek eredményeképpen az idősebb korosztály is átváltott a digitális felületekre – ahelyett, hogy személyesen lementek volna a lottózóba. Ezzel pedig a felelősség kérdését is érintettük: a lottózói hálózat végig nyitva tartott, de mi tudatosan nem tereltünk oda játékosokat. Úgyszólván az első Covid-hullám alatt a saját, árbevételi céljainkat felülírta ez a megközelítésünk. Az online felületekre tereltünk a kommunikációnkban, hogy segítsük játékosainkat abban, hogy a biztonságosabb digitális játékmódot válasszák akkor, amikor vakcina még nem állt rendelkezésre. A kampány hatására 2020-ban ezzel 60%-kal nőtt például a digitális lottózás aránya, és ez a szint azóta is stabilizálódott.

 

Fotón balról jobbra: Bánhegyi Zsófia, Besznyák György, Vaszary Ádám

 

- Milyen szerepet szánnak 2023-ban a marketingnek – tekintve a jelenlegi kihívásokat, gazdasági helyzetet?

- Bánhegyi Zsófia: Egy nagyon izgalmas időszakot élünk, ugyanis a teljesen monopol időszak véget ér a Szerencsejáték Zrt. piacán. Január elsejétől liberalizálttá vált az online sportfogadás-szervezés, így legális versenytársakkal nézhetünk szembe a jövőben, amely a marketingaktvitásunkra is kihat. Akár beléphetnek nagy szereplők is nemcsak a fogadás, hanem egyben a hirdetési területen is megjelenve. Azt szoktam mondani a kollégáknak, hogy olyan szemléletet kell felvennünk a kreatívfejlesztés, hirdetési formák használata terén, hogy az eddigi egyedüli szerepünket követően itt akár a másik oldalon egy nyugat-európai, feketeöves digitális szakértőcsapattal nézünk szembe a mindennapokban. A rendkívül kompetitív magyar telekommunikációs szektorból érkeztem a Szerencsejáték Zrt-hez, így ez a kihívás személy szerint is kifejezetten motivál. A teljes csapatommal közel egy éve készülünk erre a váltásra.

- Mit gondolnak, a vállalatukra lehet azt mondani, hogy innovatív?

- Bánhegyi Zsófia: A nemzeti lottótársaság tevékenységéből adódik, hogy a digitalizáció minden területen áthatja az üzleti folyamatait, egyben a sikeres jövőképünket is jelenti. Ma már bevételeink 25%-a érkezik online, de a digitális transzformáció támogatja a lottózói játékosélményt is. A marketing, hirdetési területén használt megoldásainkban véleményem szerint utolértük a globális szereplőket ezen a területen 4 év alatt, és egyre több olyan digitális projektet hajtunk végre pl. applikáció- és webfejlesztés területén, amely komoly árbevételi hatással bír. Az előttünk álló időszakban érkező új fejlesztéseink alapjaiban fogják megváltoztatni a játékélményt, például vonzóbbá tesszük a digitális lottózást a fiatal felnőtt generáció számára is. Játékosaink egy teljesen más Szerencsejáték Zrt.-t látnak majd, mint láttak 10 éve.

- Milyennek látják a vállalat marketingfolyamatainak hazai és külföldi teljesítményét?

- Bánhegyi Zsófia: Monopol nagyvállalatként nehéz egyelőre a hazai iparági összehasonlítás. Külföldön azt látjuk a nemzeti lottótársaságok között, hogy a Szerencsejáték Zrt. az egyik leginnovatívabb tevékenységet viszi a marketing területen, rendszeresen adunk elő a témában európai szakkonferenciákon. 2022-ben az Eurojackpot megújító kampányunknál volt lehetőségünk 17 másik országgal összehasonlítani az eredményünket, mivel minden résztvevő vállalat saját fejlesztésű kampánnyal támogatta a közös nemzetközi játékot. Összehasonlításképpen 20 százalékponttal magasabb árbevétel növekedést értünk el a kampány alatt, mint az európai átlag. Ugyanakkor én úgy látom, hogy a magyar marketingszakma elismertségben nem tart ott, ahol a helye lenne. Gyakran előfordul, hogy a marketingvezetők kevésbé vannak egyelőre jelen a felső döntéshozatalban, illetve adott cég menedzsmentjében. Annak ellenére, hogy az üzleti eredményekre gyakorolt hatásuk stratégiai szintű és egyre erősödik.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...