77 gyermek álmát váltották valóra

Minden gyermek álma számít, a jövő történetei pedig ezekből születnek. Idén 77 álom valóra váltásában segített a Világszép Alapítvány, a küldetésben pedig a Porsche Centrum Budapest volt a partnere. Az eredmény: közös alkotás 24 kortárs művésszel, a végén pedig kiállítás a Ludwig Múzeumban. Árvay Péter, a Porsche Centrum Budapest marketingvezetője osztotta meg velünk, miért tartja szakmailag és személyesen is fontosnak, hogy a Porsche a Világszép Alapítvány főtámogatója lett.

- Évek óta karoltok fel különféle művészeti-kulturális projekteket. Milyen szervezeti kihívásokkal találkoztatok, mire eljutottatok odáig, hogy ez a működésetek alapvető része legyen?

- Szerencsés helyzetben vagyunk a Porsche magyar leányvállalataként, és én szintén kiváltságos vagyok marketingvezetőként, mert a kultúratámogatási javaslatokkal mindig nyitott fülekre találok. Így volt ez a Képzőművészeti Egyetemmel közös Porsche Classic Art pályázat, a Porsche Classic Presents: Evolution of perfection zenei projekt és a Youngart- METU- Porsche képzőművészeti kampány esetében is. Soha nem volt kérdés, hogy egy olyan autóipari vállalat, amelynek saját tervezőirodája van, folyamatosan támogatja a formatervező mérnökök tehetségének kibontakoztatását, és az egyes modellekre is képzőművészeti alkotásokként tekint, hátszele lesz más képzőművészeti, kulturális projekteknek is. Ráadásul egy magyar formatervezőnk, Varga Péter is Stuttgartban dolgozik, külső dizájnért felelős igazgatói pozícióban, az ő irányításával nyerik el a Porsche modellek a külső formatervüket.

- Mit jelent a Porsche számára a Világszép Alapítvánnyal való együttműködés, miért ezt a szervezetet és a korTárs Kapcsolódások projektet karoltátok fel?

- A Porsche alapításától kezdve azt tűzte maga elé célul, hogy a művészi kivitelezést ötvözze a kimagasló teljesítménnyel. A folyamatos fejlődésre való törekvés tökéletes összhangban van a Világszépe Alapítvány célkitűzéseivel is. Az együttműködéssel kettős célunk volt. Egyrészt az, hogy a művészet által gazdagítsuk fantáziájukat, kibontakoztassuk tehetségüket és örömet szerezzünk a számukra. Másfelől azt is fontosnak éreztük, hogy valódi lehetőségeket és pozitív jövőképet, akár konkrét karrierutakat mutassunk nekik. Ezt írja le egyébként a „Driven by Dreams” mottónk is: hiszünk abban, hogy mindenkiben ott él az a vele született tehetség, csak meg kell találni és kibontakoztatni.

- Hogyan zajlott az együttműködés?

- Felkaroltuk a Világszép korTárs Kapcsolódásokat: együttműködésünk keretében lehetővé tettük, hogy a kortárs művészek és a gyermekek találkozzanak és alkossanak egymással, ebből kiállítás szülessen, kiállításalbum készüljön és PR videók valósuljanak meg, rendelkezésre álljon a projekt megvalósításhoz szükséges budget. 24 elismert kortárs magyar alkotó és 77 állami gondoskodásban élő vagy onnan kikerült, 2 és 25 év közötti gyerek és fiatal felnőtt alkotott együtt a projekt során. A közös élményekből létrejött kiállítás már meg is nyitott, október 12-ig látogatható a Ludwig Múzeumban. Emellett az együttműködés első szakaszában egy meglepetéssel is készültünk a gyermekeknek: karácsony előtt tesztvezetéssel látogattunk el hozzájuk, hogy testközelből láthassák a vizuálisan számukra is érdekes, színes, gyors autókat.

- Melyik volt a kedvenc pillanatod a projekt során?

- Kettő is volt: az, amikor a tesztvezetés napján láttam a gyerekek arcát felcsillanni és az, amikor beléptem a kiállítótérbe és tudatosult bennem, hogy ez valóban jóval több annál, amit a CSR kifejezés le tud írni. Megható volt végigsétálni a termeken és elolvasni az elkészült műalkotások címét, történetét.

- Miért érzitek úgy, hogy a gyermekek ügye a legfontosabb?

- A gyermekek jelentik a jövőt, ezért felelősséggel tartozunk értük. Ha választanunk kell, hogy milyen ügyek mellé állunk, ezek mindig elsőbbséget fognak élvezni. A Porsche Centrum Budapest munkatársai mindvégig aktívan érdeklődtek a projekt iránt, lelkesítette őket a hátrányos helyzetű gyermekek felkarolása, a kulturális együttműködés. Nagyon várták a kiállítás megnyitását is. Érzékenyítésük a szociális ügyek iránt, kultúrafogyasztásuk ösztönzése egyébként nemcsak régi, de hosszú távú célunk is.

- Személyes kapcsolódásod is van a képzőművészethez, ez milyen élményeket, ad számodra és mit tudsz ebből beemelni a szakmai munkádba?

- Szabadidőmben én magam is festek, ezért az alkotás központi szerepet játszik az életemben, segít a kreatív töltődésben. Az alkotás az egyik legjobb eszköz arra, hogy kiszakadjunk a hétköznapokból és motivációt, inspirációt nyerjünk. Pontosan ezért tartom fontosnak, hogy a gyermekek is egy inspiráló közegben alkothassanak, tanulhassanak és fejlődhessenek.

- Mi lesz a Porsche következő művészeti projektje?

- Remélem, mihamarabb elmesélhetem nektek egy következő beszélgetés alkalmával. Az biztos, hogy a következőkben is tervezünk együttműködni művészeti szereplővel, szereplőkkel.