Egy nő egyszerre anya, karrierépítő, barátnő, feleség – sok szerepben kell helytállnia az életben, de mindenekelőtt önmagának kell megfelelnie. Ezt feszegeti a Glamour legújabb, őszi kampánya, amelynek márka- és kreatív stratégiáját, valamint audiovizuális anyagait a 100 fős Republic Group készíti. A kampányról, a nőképről és a női magazinok jövőjéről beszélgettünk az integrált reklámügynökség stratégájával, Fási Katával, valamint Márton Szabolcs kreatívigazgatóval.
Ma már egy olyan világban élünk, ahol a divattal kapcsolatos tájékozódáshoz a digitális és a social felületek térnyerése miatt a fogyasztóknak már nincs szükségük print divatmagazinra. Ebben a tekintetben megkerülhetetlen, hogy egy nyomtatott magazin más úton is el tudjon érni a fogyasztóhoz. „A márka hosszú távú sikerességét nagyban meghatározza, hogy tud-e mélyebben, releváns értéket képviselve kapcsolódni az olvasóihoz” – mondja Fási Kata, a Republic Group stratégája. A Glamour fókuszában eddig a divat állt, Az életed a kifutód üzenettel. Az idők változnak, a Glamour pedig felismerte, hogy ennél tovább, mélyebbre kell menni. A magazin mindig kiállt a nőként való érvényesülés témái mellett, hiszen mind tartalmában, mind számos aktivitásában eddig is nagy hangsúlyt fektetett a nők támogatására. A kampánnyal ezt a gondolatot szerették volna még erősebben a márkához kapcsolni.
A nőiesség jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt 1-2 évtizedben. „Korábban a médiában ábrázolt női alak nagyon behatárolt volt, és főként a férfi sztereotípiák mentén képződött le. Most viszont egyre erősebben megjelentek különböző alternatív hangok, amelyek összhangban vannak azzal, hogy sok nő van olyan pozícióban, ahol érvényt tud adni a véleményének” – fejti ki Fási Kata stratéga. Véleménye szerint ez a nőtípus sok területen kell helytálljon az életben, de ő is ember, neki is lehet rossz napja, lehet más megjelenése, mint amit a társadalom elvár tőle.
Ebből a szempontból a Glamour élenjáró, mert be meri mutatni ezt az újfajta nőtípust, és meri támogatni a magyar nőket abban, hogy vállalják fel önmagukat. „Le kell bontani azt az évszázados sztereotípiát, hogy különbség van férfi és nő között. Mindkét nemnek ugyanazok a jogaik” – mutat rá Márton Szabolcs, a Republic Group kreatívigazgatója.
Körülbelül 6-7 évvel ezelőtt elindult egy olyan trend a tengerentúlról és Nyugat-Európából, hogy egyre gyakrabban találkozunk női hősökkel, példaképekkel a filmekben, a közéletben és a politikában. „A kampányunk, így az imázsfilm üzenete az volt, hogy a 21. század a nőké. Meggyőződésünk, hogy eljött az az idő, amikor fel kell azt vállalni: a világ egy olyan korszakba lépett, amikor a női energiára, erőre, meglátásokra, megközelítésre legalább annyira szükség van, mint a férfi megközelítésekre” – hívja fel a figyelmet a kreatívigazgató. „A koncepció, amely a kampányban megjelenik, arra épül, hogy egy nőnek nagyon sokféle szerepnek kell megfelelnie az életben. Azt akartuk megmutatni a reklámfilmmel, hogy a női karakter nagyon sok elemből áll össze, de a nap végén, amikor összegezzük, akkor önmaga kell legyen” – fejti ki.
A magazin üzenete a hölgyek felé, hogy méltán büszkék lehetnek magukra, hiszen sok szerepben képesek helytállni. „Szeretnénk több önbizalmat adni a nőknek, és elhozni nekik azokat a tartalmakat, amelyekkel megérezhetik, hogy milyen erősek” – egészítette ki a gondolatait Márton Szabolcs. Magyarországon a Glamour élenjáró a sokoldalú, alkotó, tudatos fogyasztói döntéseket hozó és megjelenésére is igényes nők bemutatásában. A Republic Group új márkaépítési modellje pont abban segít, hogy olyan brandeket hozzunk létre, amelyek fontos szerepet töltenek be a fogyasztó életében. Azt gondoljuk, hogy a Glamour úgy tud igazán erős kapcsolatot kialakítani a fogyasztókkal, ha értéket ad számukra – ez az érték pedig a nők önbizalmának, önbecsülésének erősítése, amire különösen nagy szükség van Magyarországon. Ez a kiállás az, amivel a Glamour igazán ki tud tűnni itthon, ez az a plusz, amivel a divat mellett, ami továbbra is központi értéke a márkának, többet tud adni a mai nőknek.
Szilágyi Katalin