• Marketing
  • Média
  • Biznisz
  • Előfizetés
  • Podcast
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
Keresés
MMOnline
MMOnline
Hírlevél
Nyitólap Web A biztonságunkért újított a Google
  • Web

A biztonságunkért újított a Google

2019. február 8.

Újabb biztonságtechnológiai megoldást fejlesztett a Google, a Chrome böngésző bővítményeként működő Password Checkupot, ami jelentősen növeli online fiókjaink védelmét. Használata során azonnal figyelmeztetést kapunk, ha olyan jelszót használnánk, ami már egyszer hekkerek kezébe került. A másik friss Google újítást, a fiókokon átívelő védelmet (Cross Account Protection) pedig arra tervezték, hogy figyelmeztető jeleket küldjön és fogadjon kompromittálódott jelszavak használata esetén. Így, ha egy internetes fiókba betörnek, amihez Google-bejelentkezést használ tulajdonosa, a támadónak nem sok esélye lesz az érintett személy további fiókjaiba is bejutni.

A Google folyamatosan fejleszti biztonságtechnológiai megoldásait és adatvédelmi eszközeit, annak érdekében, hogy mindenki nagyobb biztonságban tudhassa magát az interneten. A legújabb Chrome bővítmény, a Password Checkup ráadásul nem csak akkor nyújt hatékony védelmet adatainknak, ha Google alkalmazásokat és felületet használunk, hanem bármely más internetes oldalon is.

A bővítmény használata rendkívül egyszerű: nyissuk meg a Chrome-ot a számítógépünkön, majd a Google-fiókunkba való bejelentkezés után, töltsük le a Password Checkup bővítményt. Ezt követően kattintsunk a jobb felső sarokban található ‘Továbbiak’ menüpontra, keressük meg a bővítményt és kapcsoljuk be. Innentől kezdve értesítést kapunk, ha bejelentkezéskor olyan felhasználónevet és jelszót adunk meg internetes online fiókjainkba, amelyek egy, a Google által ismert adatvédelmi incidens miatt már nem biztonságosak. Ilyen esetben a Google kérni fogja, hogy módosítsuk jelszavunkat, hogy fiókunk újra biztonságossá váljon. A telepítést érdemes az okostelefonunkon, illetve bármilyen más csatlakoztatott eszközünkön elvégezni.

Az adatok többszöri titkosításon mennek keresztül, így a fiókazonosító adatokra (felhasználónév és jelszó) senki, a Google sem lát rá.

Más applikációkba való belépéshez Google-bejelentkezésünket használni számos előnnyel jár: gyors, biztonságos, illetve nem kell több különféle jelszót létrehoznunk és megjegyeznünk. Ugyanakkor, ha a Google-fiókunk belépési adatai illetéktelenekhez jutottak, akkor adataink ezeken az oldalakon / applikációkban is veszélybe kerülhettek. A Google másik újítása, a több piaci szereplővel közösen fejlesztett fiókokon átívelő védelem (Cross Account Protection) erre biztosít megoldást, ugyanis a háttérben értesítést küld az incidensről más alkalmazás fejlesztőinek, akik megtehetik a szükséges óvintézkedéseket, mint például a felhasználó kiléptetése.

  • Címkék
  • biztonság
  • Cross Account Protection
  • Google
  • Password Checkup
Facebook
Email
    Előző cikkÚjabb változás a Ferlingnél
    Következő cikkHiánypótlás jön a rádiós pályázatokon
    MMONLINE

    Kapcsolódó cikkekMORE FROM AUTHOR

    A digitális presztízs lesz az új társadalmi rang

    Extra tippek a legújabb netes csalások felismerésére

    Megérkezett az InStyle új digitális kiadványa

    a radiocafén
    Korábbi adások

    A rovat támogatói:

    Még több podcast

    Legolvasottabb

    Újabb segítség a K&H Bank ügyfeleinek

    Biznisz 2025. október 22.
    A bankolás mellett mostantól autópálya-matricát is vásárolhatnak a felhasználók Kate-tel, a K&H hangalapú digitális pénzügyi asszisztensével. Az új funkció úgy épül fel, hogy akkor is végigvezesse az ügyfelet a vásárlási folyamaton, ha a felhasználó...

    Ilyet még nem láttunk: különleges horrorfilm érkezik a mozikba

    Média 2025. október 22.
    A Jó kutya címszereplője a rendező saját kutyája, aki hűségesen próbálja megvédeni filmbéli gazdáját egy gonosz entitástól, mindezt pedig a kutyus szemszögéből látjuk. A film 2026. január 15-én kerül a hazai mozikba, az ADS...

    Mára vásárlóképes közönség is a TikTokon van

    Marketing 2025. október 22.
    Míg néhány éve még a statikus képek uralták a közösségi médiát, mára egyértelműen a rövid, álló formátumú (short-form) videók vették át a vezető szerepet a digitális marketingben. Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynökségének szakértői...

    Élénkül a kereslet az építőiparban

    Kutatás 2025. október 22.
    A Mapei Kft. harmadik negyedéves adatai igazolták a nyári várakozásokat: a vállalat 14,4 százalékkal növelte belföldi forgalmát az előző évhez képest, így szeptember végére 29,0 milliárd forintos árbevételt ért el. A vállalat szerint a...

    Autóvásárlás – akár 800 ezret is spórolhatunk

    Kutatás 2025. október 22.
    A 3-5 millió forintos ársávban továbbra is a Škoda Octavia, valamint a Volkswagen Golf és Passat uralják az érdeklődést a magyar használtautó-piacon - derül ki a Használtautó.hu legfrissebb, októberi toplistájából. A money.hu számításai szerint...

    Digital Center

    Támogatják az AI-t a cégek, de nem képzik a dolgozóikat

    Digital Center 2025. október 22.
    Miközben a magyar cégek 70 százaléka támogatja a mesterséges intelligencia munkába integrálását, a dolgozók 66 százaléka semmilyen képzésben nem részesült – állapítja meg Török Balázs marketingtanácsadó 2025-ös felmérése. A kutatás szerint a technológiahasználat ösztönzése...

    Így tarthatod biztonságban az online életedet

    Digital Center 2025. október 21.
    Az internethasználók biztonsága már hosszú évek óta kiemelt fontosságú téma. Napjainkban azonban az adatvédelem és a digitális technológiák biztonságos használata még nagyobb jelentőséget kapott. Mobilbanki és online szolgáltatások jelszavai, telefonszámok, közösségi média- és üzenetküldő...

    AI-projektben a Kifli.hu

    Digital Center 2025. október 20.
    A Kifli.hu anyavállalata, a Rohlik-csoport informatikai cége, a Veloq bemutatta a világ legfejlettebb, mesterséges intelligencián alapuló, online élelmiszer-kiskereskedelmi központját Bécsben. A bejelentés egy globális együttműködés kezdetét is jelenti a német AutoStore-ral, az intelligens rendelés-feldolgozás...

    Rekordokat döntő csúcsmobilt mutatott be a Honor

    Digital Center 2025. október 19.
    A Honor első önfejlesztő mesterséges intelligencia alapú okostelefon szériájában mutatkozik be a YOYO ügynök legújabb generációja – a valódi áttörést jelentő AI kameratechnológiával és iparág előtt járó teljesítménnyel. A termékcsalád élén a Honor Magic8...

    Robottelefonnal rukkolt elő a Honor

    Digital Center 2025. október 17.
    A Honor a Magic8 széria termékbevezető pekingi rendezvényén hivatalosan bejelentette legújabb innovációját: egy izgalmas, új robottelefon-formátum érkezését. Ez a bejelentés fontos mérföldkövet jelent a vállalat év elején elindított HONOR ALPHA TERVÉBEN, amelynek célja, hogy...

    Hírlevél
    feliratkozás

    Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.

      Marketing

      • Brand
      • BTL
      • CSR
      • PR
      • Reklám
      • Sportbiznisz
      • Országmárka

      Média

      • Print
      • Web
      • Mobil
      • Karrier
      • Bulvár
      • Out of home
      • Szabályozás
      • Tv/Rádió

      Biznisz

      • Digital Center
      • Biznisz
      • Állás
      • SzuperZöld
      • Data

      Információk

      • Marketing & Média magazin
      • Előfizetés
      • Médiaajánlat
      • Podcast
      • Kapcsolat
      Facebook

      © 2021 MMOnline • Minden jog fenntartva!

      ImpresszumAdatvédelmi nyilatkozat