A Brexit körüli bizonytalanságok egyelőre nem éreztetik hatásukat az Egyesült Királyság hirdetési piacán, egy friss jelentés szerint a harmadik negyedévben 5 százalék feletti növekedést produkált a szektor. A digitális reklámköltés volt a fejlődés igazi motorja, a mobilos hirdetésekben jóval 20 százalék fölötti volt a növekedés.
Tavaly a harmadik negyedévben 5,6 milliárd fontos volt az Egyesült Királyság reklámpiaca, ez az egy évvel korábbihoz képest 5,1 százalékos bővülést jelent – derül ki az Advertising Association/WARC Expenditure Report jelentésből. Ez az eredmény 2015 óta a legjobb harmadik negyedéves teljesítmény és egyben ez volt sorban a 21. negyedév, amikor éves összevetésben nőni tudott a brit reklámpiac. A július-szeptemberi időszak eredményei alapján tarthatónak tűnik a korábban a teljes évre várt, 6 százalékos bővülés, ami azt jelentené, hogy 23,5 milliárd fontot költenek el a hirdetők a szigetországban.
A növekedés motorja a digitális reklám volt, azon belül is kiemelkedő teljesítményt nyújtott a mobil platform, ami a harmadik negyedévben 23,6 százalékos fejlődést produkált az egy évvel korábbihoz képest. Az elemzés szerint a teljes tavalyi év 13,4 százalékos növekedést hozhatott a digitális hirdetési szegmensben, idén pedig további 9,8 százalékos előrelépésre számítanak a szakemberek.
Az idei évre az Egyesült Királyság reklámpiacán 4,6 százalékos bővülést prognosztizálnak a jelentés készítői, azonban a végső adatokat jelentős mértékben befolyásolja majd, hogy milyen formában valósul meg a Brexit. Ezek a számok egy EU-val történő megegyezés esetére vonatkoznak, amennyiben ez nem jön össze, jóval kisebb is lehet a fejlődés mértéke.