Miért fontos, hogy egy digitálisan érett vállalkozás is tovább fejlődjön? A Telekom és a Cápák közöttben feltűnt Redmenta csapatának együttműködése megmutatja a választ. A szolgáltató a kkv-k digitális fejlődését célzó Telekom Alakíts nagyot! kezdeményezésének keretében a céget tovább digitalizálta, hogy a további digitális megoldásoknak köszönhetően az AI-alapú online oktatási platformot működtető cég még jövőálóbbá váljon a piacon.
Az RTL-en futó Cápák között című üzleti showműsorban azokat a vállalkozásokat ismerte el a Telekom Digitálisan Tettrekész Díjjal, amelyek tevékenységük során nagyot alakítottak a digitalizáció segítségével. Az évad végén, ebben az évben is gazdára talált a Digitálisan Tettrekész Fődíj is, amellyel a Telekom az online oktatási platformot működtető Redmentát ismerte el. A Redmeneta platformjának segítségével a pedagógusok interaktív feladatsorokat, dolgozatokat, projekt feladatokat tudnak összeállítani, a diákok pedig ezen a felületen oldhatják meg azokat. A cég már jelenleg is digitális alapon működő vállalkozás, de most a Telekom segítségével még tovább lépett ezen az úton.
„A digitalizáció a mi értelmezésünk szerint nemcsak egy projekt, hanem egy folyamat és a vállalkozási stratégia része: a digitális fejlődés, előrelépés soha nem ér véget. Ahogy egy vállalkozás fejlődik és ahogy újra és újra újabb kihívások előtt áll, mindig újabb digitális lépcsőfokok megtétele válhat szükségessé az előrelépéshez. A Redmenta példája jól mutatja, hogy a digitalizációnak sosincs vége, hiszen a digitáisan érett vállalkozások számára is van továbblépési lehetőség, bármilyen iparágban is tevékenykedjenek.”– mondta Nyiri Mária, a Telekom kkv szegmens kommunikációs vezetője.
A Telekom és a Redmenta az együttműködés keretében elsőként feltérképezték, hogy a digitalizáció mely lépcsőfokán áll jelenleg a vállalkozás, milyen kihívások állnak a vállalkozás előtt, amelyekre a digitális továbbfejlődés nyújthat megoldást. Négy fejlődési irányt azonosítottak:
Ugyan a Redmenta nagy gondot fordított az IT biztonságra, eddig nem rendelkezett egységes védelmi megoldással, hiszen minden kolléga, munkatárs a saját gépén dolgozott a céges adatokkal, különféle biztonsági védelemmel. Ugyanakkor, ahogy arra a Telekom szakértői is rámutattak, a cég egyik legnagyobb értéke az adatvagyona, melynek átfogó védelme alapvető üzleti érdek. Mindez most egységesítésre került. A CTRL menedzselt végpontvédelem révén egy olyan biztonsági szolgáltatás került bevezetésre, ami teljeskörű forgalmi, internetes, vírusvédelmet nyújt az eszközökön, ráadásul a Telekom által menedzselt szolgáltatásként, ami azt jelenti, hogy a Telekom gondoskodik a biztonságos munkáról, attól függetlenül, hogy a dolgozó a saját vagy a Redmenta-eszközén dolgozik.
A vállalkozás eddig egy központi számot használt elérhetőségként, a híváselosztás esetlegesen, eseti alapon történt, ráadásul több kolléga kezelt egy hívószámot. A hívásokat mostantól ügyfélbarát módon tudják fogadni a híváskezelő rendszer segítségével, a munkabeosztástól függően, automatizált megoldással. Ennek köszönhetően gyorsan, kényelmesen és hatékonyan kezelhetők az ügyfelek és partnerek kérései.
A fejlesztői laptop, valamint tablet pedig segítenek a platform tökéletesítésében, az oldal tesztelésében, amelyeket nemcsak az irodai környezetben használ majd a vállalkozás, hanem bemutatókon, konferenciákon, kiállításokon is.
Végül, de nem utolsó sorban, mivel minden digitalizáció alapja a megbízható és gyors internet, a jövőben új, gigaerős nettel dolgozhat a Redmenta csapata. Az Üzleti Okoswifi pedig biztosítja, hogy akár konyhában is hasítson a net, ne csak az irodában.
„A technológiai fejlődés számunkra is új lehetőségeket kínál. Számos digitális megoldást és eszközt használtunk eddig is, de fontos tudatosítani magunkban, hogy a digitális fejlődés soha nem áll meg” – hangsúlyozta Visy Zoltán és Mérő Bálint a Redmenta tulajdonosai, alapítói.