- Hirdetés -

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

|

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a magyar piac közötti különbségekről, a kiadó jelentős szervezeti átalakulásáról, valamint elárulta azt is, hogy mi volt a legkellemesebb meglepetése a cégnél.

- Július elején érkeztél a Central Médiacsoporthoz, az azóta eltelt közel öt hónapban mi volt a legmeghatározóbb élményed, milyennek találod a kiadót?

- Nos, a legkellemesebb meglepetés számomra az volt, hogy a vállalat közép- és felső vezetői szintjén milyen könnyen átálltak az angolra miattam. A prezentációk, a jelentések, a megbeszélések angolul zajlanak, sőt a belső kommunikáció nagy része is kétnyelvű, az e-maileket magyarul és angolul is írják. Ez azért fontos, mert egyre több nemzetközi tudást szeretnénk behozni a vállalathoz. Nem számítottam arra, hogy ez ilyen gyorsan és zökkenőmentesen megy majd. A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik.

- Az érkezésed bejelentésekor is hangsúlyoztátok, hogy a digitalizációban előrébb tartó cseh piacon szerzett tapasztalataid jól jönnek majd Magyarországon. Véleményed szerint mik a legfontosabb különbségek a cseh és a magyar digitális piac között, miben tartanak jóval előrébb Csehországban?

- Nem akarom azt mondani, hogy a magyar piac kevésbé fejlett, inkább úgy fogalmaznék, hogy másképp fejlődött. Ahogyan én látom, a fő különbség abban van, hogy Magyarországon sokkal nagyobb a Facebooktól való függőség. Ez abban a pillanatban vált problémává, amikor a közösségi oldal csökkentette a forgalomterelést a kiadók oldalai felé. További jelentős eltérés, hogy a cseh piacot torzítja a Seznam.cz óriási szerepe, amely egyszerre media house, értékesítési hálózat és forgalmi szolgáltató az egész piac számára. Az is fontos tényező, hogy Magyarországon a digitális hirdetési piacon jelentősen nagyobb a hagyományos értékesítési kapcsolatok – közvetlen ügyfelekkel és médiaügynökségekkel való együttműködések – részesedése, ami stabilitást biztosít az itteni piac számára. Érdemes ugyanakkor azt is megjegyezni, hogy a cseh piacon a programmatic hirdetések szegmens lényegesen fejlettebb, és egy ilyen környezetben a forgalmi és hirdetési technológiák egyre fontosabbá válnak. Mi most azon dolgozunk, hogy ezt a tudást a Centralnál is bevezessük. Összességében azt lehet mondani, hogy a cseh piac sokkal inkább forgalomorientált mind technológiai, mind tartalmi szempontból.

- A teljes print- és online tartalomgyártást, valamint a termékfejlesztést is felügyeled a Central Médiacsoportnál. Hogyan látod, mik az erősségeitek és miben kell még sokat fejlődni?

- Cégünk domináns hazai piaci pozíciója olyan gazdasági stabilitást tesz lehetővé, amelynek a bázisán a kiadó el tud indulni a növekedés irányába. Nagyszerű printüzletággal büszkélkedhetünk, ami nagyon nyereséges, és amire fényes jövő vár rá az elkövetkező években. Erős márkáink, hűséges olvasóink és jó értékesítési kapcsolataink vannak, ezen már nem nagyon van mit javítani. A digitális területen a hír- és a női szegmensben számottevő a jelenlétünk. Három fő területen kezdtük el a fejlesztéseket: a forgalom növelése, a hirdetési lehetőségek monetizációja, valamint az előfizetéses üzleti modell bevezetése. A jövőben is bővítjük a digitális elérésünket, építve a printmárkáinkra, emellett továbbra is a minőségi és hiteles tartalom előállítására összpontosítunk.

- November elején komoly átszervezést jelentettetek be, három új divízió jött létre. Miért volt lényeges ez a lépés, és mit vártok tőle?

- Először is fontos kiemelni, hogy minden szervezeti változtatás, amelyet végrehajtottunk, a Financial Times Strategies csapatával való együttműködésen alapult. A világ kiadóinak legjobb gyakorlatait követjük, miközben a helyi igényekhez igazítjuk azokat. A hosszú távú cél olyan új üzleti modellek bevezetése, amelyek nem csak a hagyományos hirdetési bevételeken alapulnak. Ez a stratégiai gondolkodás vezetett ahhoz, hogy nagyobb hangsúlyt fektettünk a tartalomgyártással foglalkozó kreatív ügynökségünkre, a Central Contentre, a nemzetközi tudásmegosztásra vagy például a 24 Extra elindítására. A kiadó erőfeszítéseinek köszönhetően a vállalat ma már az összes V4-országban is jelen van. A Central Médiacsoport részesedést szerzett a lengyel Gremi Mediában, tulajdonrésze van a szlovák Refresher magazinban, ami jelen van Csehországban is – és amelyet szintén sikeresen bevezetett a magyar piacra –, emellett több ismert magyar márka regionális debütálásáról folytatunk tárgyalásokat. Az új struktúrától közvetlenebb tudás- és információcserét, valamint a termékek hatékonyabb támogatását várjuk az elemzői, a termék-, a mesterségesintelligencia- és a SEO-csapat által.

- Milyen lehetőségeket kínál ez az átalakítás üzleti szempontból? Felgyorsul, esetleg hatékonyabb lesz az új szolgáltatások, termékek bevezetése?

- A szervezetfejlesztés jelenlegi szakasza az egységek elkülönülésének felszámolását jelenti, elősegítve a rugalmasabb és hatékonyabb együttműködést a részlegek között. Most nem tervezzük új termékek bevezetését, kivéve az egy hónapja indult 24 Extrát. A technológiák és a tartalom fejlesztésére összpontosítunk, ami a forgalom emelkedéséhez vezet. Annak a titkát már korábban megfejtettük, hogy miként lehet a növekvő elérésünket pénzre váltani, a mostani lépéseinktől pedig az üzletmenet javulását várjuk.

- Az online reklámpiacból a nagy globális szereplők itthon is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki. Hogyan lehet velük felvenni a versenyt?

- Nem harcolni kell ellenük, hanem felhasználni, amit tudunk. Arra kell törekedni, hogy relevánsabbak legyünk a helyi felhasználók és ügyfelek számára, ugyanis ez az, amiben a globális szereplők nem jók.

- A jelenlegi magyarországi médiahelyzetben mire érdemes fókuszálnia a Central Médiacsoportnak?

- Növelni a forgalmunkat, a bevételeket és a jövedelmezőséget, hogy megőrizzük a függetlenségünket. Hosszú távon a magyar digitális piac első számú szereplőjévé kívánunk válni. Emellett folytatjuk terjeszkedésünket más piacokon is, hogy regionális szinten is jelentős szereplővé váljunk.

- Ha egy év múlva beszélgetünk, milyen eredményekkel lennél elégedett?

- Akkor leszek elégedett, ha azt hallom a nagyszerű csapattól, amellyel itt, a Centralban dolgozunk, hogy „nehéz volt, de sikerült új dolgokat tanulnunk, fejlődtünk, sikerrel jártunk”.

 

Kalocsai Zoltán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...