- Hirdetés -

A csodás influencer-lét és ami mögötte van

|

A magyar fiatalok csaknem fele influencer akar lenni, derült ki egy nemrégen készült felmérésből. Nem csoda, hiszen a közösségi médiában úgy látszik, hogy ez a véleményvezér szerep csodálatos: menő termékek ajándékba, akár nagyobb összegek is a promotálásért, meghívások celeb-eseményekre, like-ok és rajongói üzenetek tömegesen. A szeptember 13-i influencer Fesztivál kapcsán körbejártuk, hogy hogyan lesz valakiből influencer, és melyek az ő tippjeik a hasonló szerepre vágyók számára.

Az influencermarketing, azaz hogy cégek, márkák olyan emberekkel népszerűsítik a terméküket, akik révén vagy nagy számú vagy épp kisebb, de tökéletesen illeszkedő célcsoporthoz érhetnek el – hirletelen robban be. Ma már szinte minden vállalat él ezzel az eszközzel, épp ezért nehéz etéren egyedit mutatni. Az egyediséghez viszont nagyon fontos a megfelelő influencerekkel való együttműködés.

Na de hogyan találja meg egy cég a maga véleményvezérét, egyáltalán kit tekintünk annak, és ő hogyan lett az? Spoiler: utóbbira nincs egy adott recept, nincs ötpontos „Ezt tedd!” lista. De lentebb három influencer segítségével azért megpróbáltunk betekintést adni a véleményvezér karrier mibenlétébe.

A Coca-Cola Magyarország szinte mind a 13 márkájánál dolgozik influencerekkel, az influencer Fesztiválon pedig a prémiumkategóriás vizével, a GLACÉAU Smartwaterrel és az azt képviselő influencerekkel jelenik meg.

A Smartwater márkanagykövete, Annoni (Debreczeni) Zita tíz éve szinte teljesen felhagyott a modellkedéssel, azóta diplomás fotósként dolgozik, 2015-ben StudioZ néven nyitotta meg saját stúdióját. „Gyakran viccesen szoktam mondogatni, hogy én már akkor influencer voltam, amikor még nem is létezett rá ez a kifejezés. Én egy ismert ember vagyok, akit követnek a social media felületein azok, akik szeretnek és már az Instagram megjelenése előtt voltak a Facebookon együttműködéseim. Egy mai influencernek ahhoz, hogy nagy követőtábora legyen és szeressék az emberek, nagyon szép képeket kell készítenie, kreatívnak kell lennie és óriási felelőséggel kell posztolnia és építenie social media felületeit” – mondta Zita.

Annoni Zita csak olyan együttműködést vállal el, ahol valóban hisz az adott márkában vagy mert maga is rendszeresen használja és jó a megítélése róla, ezáltal tud azonosulni vele, vagy pedig amiatt, hogy kipróbált egy kevésbé ismert márkát, megtetszett neki, és így szívügyének tekinti, hogy segítsen annak ismertebbé tetelében, sőt akár együtt építsék fel, pozicionálják.

A GLACÉAU Smartwater új, H2OMG szlogenű kampányához Zitával egy izgalmas, vidám fotósorozat is készült. “Régen vállaltam már modell munkát, így nagyon örültem ennek a felkérésnek. Jó érzés volt, hogy a fotózáson most nem a kamera másik oldalán, hanem én állhattam a középpontban. Az igazi magyar Jennifer Anistonnak éreztem magam. Ráadásul nagy Agymenők rajongó lévén nagyon vicces volt úgy a fényképezőgép előtt állnom, hogy mindig az jutott eszemben, hányszor láttam én a Smartwatert a sorozatban.”

A vízmárka a nagykövete mellett két másik influencerrel is dolgozik. Ők fordított utat jártak be, mint Zita: a szakmájukban már sok mindent elértek, de nem számítottak hírességnek, inkább kisebb körben voltak ismertek – míg aztán a social media tartalmaik érdekessége, különlegessége révén egyre népszerűbbekké, példaképekké váltak – azaz influencerek/véleményvezérek lettek.

Pusztai Olivér blogger, Youtuber, LMBTQ-aktivista. Öt évvel ezelőtt hagyta abba a televíziózást, ekkor kezdett blogolni az Index szárnyai alatt. A modellkedés mellett mindig szeretett volna a divattal foglalkozni. Így született meg egy olyan blog ötlete, ami itthon unikális, segít az emberekben feloldani a divattól való szorongást, de tippeket is ad ahhoz, hogy hogyan lehet stílusosan felöltözni. „Nagyon relatív, mit jelent sikeresnek lenni, főleg az én helyzetemben, amikor egy kisebbség nagykövete, aktivistája vagyok, és emellett influencer is. Talán a legfontosabb, hogy úgy legyél példakép, hogy ember maradjál, és olyan értékeket közvetíts, ami alapján te is éled az életed.”

Holdampf Linda stylist számára az influencerkedés teljesen váratlanul jött. „Nem volt benne tudatosság. Egyszerűen csak tettem a dolgom és ez tetszett másoknak. De ahogy belecsöppentem, egyből éreztem, hogy mekkora felelősséggel jár.” Számára ez nem csak szép képekről, reklámról szól, hanem sokkal inkább arról, hogy hiteles tudjon maradni. Ennek része az is, hogy meg meri mutatni a saját gyengeségeit is, sőt, az önirónia sem áll messze tőle.

A két influencer tanácsai az influencerségre vágyóknak:

Olivér: „Találd meg a saját stílusod, legyél önazonos! Olyan, aki úgy közvetít értéket, úgy csomagolja be a mondanivalóját, hogy az nem egy megveszekedett reklámszpot. Teljesen mindegy, hogy az atommaghasadásról posztolsz vagy a szőrös hernyók szaporodásáról, ha azt úgy tudod tálalni a közönségnek, hogy az izgalmas; és ha a stílusod és minden olyan érték, amit közölni szeretnél, harmóniában van.”

Linda: „Számomra akkor lehet hiteles valaki, ha a szakmájában már letett valamit – akár több dolgot is – az asztalra. Amíg ez nincs meg, addig nagyon nincs miről beszélni. Szorgalmas, kitartó ember vagyok, igyekszem mindent szívből csinálni – ezt tanácsolom azoknak is, akik jó és hiteles influencerek szeretnének lenni.”

A fentiek alapján az influencerség konklúziója nagyjából tehát: stílus és kreativitás, szorgalom és kitartás, egyedi megközelítés. A kulcsszó viszont egyértelműen a hitelesség: bár a közösségi média közel sem a valóság, szinte bármi lehetsz benne, aminek látszani akarsz – de sikeres influencer mégiscsak az lesz, aki önazonosan, következetesen, saját magát adva közvetíti az üzeneteit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...