- Hirdetés -

A digitális jövő felé száguld az autóipar

|

Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra. Az SAP minden ilyen fronton támogatja a cégek törekvéseit, legyen az a gyártás, a fejlesztés, a kereskedelem, illetve az üzemeltetés és a karbantartás. Így történik ez például a Škoda Auto, a BMW vagy a Mercedes-Benz esetében is.

A Volkswagen Group a ONE Log nevű projekt keretében racionalizálja logisztikai folyamatait, és egységes, szabványosított és harmonizált rendszerré alakítja át. A résztvevő márkák, azaz a Volkswagen Passenger Cars, a Volkswagen Commercial Vehicles, az Audi, illetve a Škoda Auto logisztikai és informatikai részlegeinek munkatársai szorosan együttműködnek a Volkswagen Group Logistics irányítása alatt. A projekt megvalósítása Németországon kívül 2023 elején a Škoda vrchlabí-i üzemében kezdődött; a többi csehországi telephely fokozatosan követi majd ezt a példát. A projektet az elmúlt 25 év legnagyobb rendszerváltásának is nevezik a Škodánál. A fő hangsúly a sebességváltó-összeszerelősor automatikus tervezésén és az anyagbeszerzési és készletszint-felügyeleti folyamatok hatékonyságának növelésén van.

Az új, szabványosított SAP-megoldás a meglévő rendszerek széles skáláját váltja fel. A vállalat így következetesen kihasználhatja a digitalizációt és a központosítást a költségmegtakarítás, illetve a rugalmasabb, hatékonyabb termelés és logisztika érdekében. Az SAP S/4 HANA platform jól helyettesíti a logisztika területén jelenleg alkalmazott hagyományos rendszereket. A meglévő részfolyamatok összevonásával csökken a logisztikai informatika kapcsolódási pontjainak száma, miközben az adatok elérhetősége is javul. A ONE Log emellett lehetőséget nyújt a legújabb üzleti intelligencia eszközök felhasználására is a teljes ellátási lánc adatelemzéséhez.

A BMW is a felhőbe költözött

Fontos tanulságokkal szolgálhat az iparág számára a BMW Group digitális átalakulási útja is, amelyen szintén az SAP-val halad végig. A két cég több mint 30 éve partner. A BMW tavaly digitális átalakulási útjának új szakaszába lépett, amikor Oxfordban található iFactory gyárában az SAP S/4HANA segítségével digitalizált felhőarchitektúrára váltott. Az autóipari üzemek folyamatainak digitalizálására vonatkozó első tervezet közös megalkotása az első lépés a digitalizált felhőarchitektúra létrehozása felé a hálózatba kapcsolt gyárak számára. A megoldás leegyszerűsíti és egyesíti a gyárak IT-rendszereit az alkatrész-logisztika, a pénzügyek és a vámkövetelmények teljesítése terén. Ezzel a BMW az egész autóiparban a folyamatok hatékonyságának új szintjét teremtheti meg.

A járműfejlesztés során a szűk keresztmetszetek és a tesztelési késedelmek megelőzése érdekében kulcsfontosságú a pontos kereslettervezés, illetve az ellátási láncra vonatkozó adatok. Az egyes projektek igényeinek jobb előrejelzése és tervezése érdekében a BMW Group az SAP üzleti technológiai platformját választotta egy központi adattárház létrehozásához. Az SAP Analytics Clouddal kombinálva a cég immár átfogó funkciókkal rendelkezik a tervezéshez és a jelentéstételhez.

Partnerségben a Mercedes-Benzzel – az SAP digitálisan kezeli elektromos járműflottáját

Az elektromos járművek (EV-k) átalakítják a mobilitás élményét a vállalati flottakezelésben. Remek példa erre a Mercedes-Benz és az SAP közötti régi partnerség, ahol a vállalatok egyszerre ügyfelek és beszállítók egymás számára. A Mercedes-Benz az SAP megoldásait használja az omnicsatornás vásárlási élmény digitalizálására, az SAP pedig az első ügyfél, aki saját technológiáját alkalmazza a vállalat járműparkjának kezelésére Németországban. A flottakezelési program a vállalatok hasonló üzleti filozófiáján és termékmenetrendjén alapul.

A Mercedes-Benz elkötelezte magát amellett, hogy B2B üzletágát teljesen digitálisra állítja át, és azt tervezi, hogy 2025-re az új autók negyedét online értékesíti majd. Emellett vállalása szerint 2038-ra szén-dioxid-semlegessé válik. A vállalat az SAP Commerce Cloudot választotta küldetésének támogatására. Ez egy jövőbiztos kereskedelmi portfóliót hoz létre, amelyet úgy terveztek, hogy megbízhatóan működtesse a vállalat digitális stratégiáját, beleértve a különböző piacokon egységesített kínálatot is. Emellett egyszerűsíti a folyamatokat és csökkenti a piacra kerülési időt.

Egy SAP-alkalmazott szemszögéből nézve a vállalati EV megrendelése nem is lehetne egyszerűbb. Az időigényes kézi keresés és az autókereskedővel való folyamatos egyeztetések helyett a dolgozók az SAP Ariba megoldások irányított vásárlási funkcióját használhatják, és közvetlenül a Mercedes-Benz online katalógusából rendelhetik meg a kívánt elektromos járművet. Az SAP előre beállított irányelvein belül kiválaszthatják például az autó típusát, kiviteli modelljét, színét és felszereltségi csomagjait. Ezzel sok időt lehet megtakarítani, a munkavállalónak pedig személyre szabott élményt nyújtanak. Az SAP flottájában lévő autók egyik kísérleti programjában az SAP Digital Vehicle Suit által létrehozott digitális iker automatikusan rögzít minden adatot, például nyomon követi a megtett kilométereket. A sofőröknek így nem kell ezt minden feltöltéskor kézzel beírniuk, az SAP pedig felhasználhatja az adatokat a flotta menedzsmentjéhez. A sofőröket figyelmeztethetik, ha a járműnek töltésre van szüksége, és abban is segítenek, ezt hol tegyék meg. A visszajelzések alapján gyorsan tudnak cselekedni, fejlesztéseket és új ajánlatokat bevezetni. Az SAP flottakezelő csapata figyelheti a karbonlábnyomot a zöld energia felhasználása, a futásteljesítmény és az úton lévő járművek száma alapján, és ezzel támogatja a vállalat globális fenntarthatósági kötelezettségvállalásait.

“Az autóipar nemcsak Európa egyik kulcsfontosságú iparága, hanem a fejlettség mércéje és folyamatosan megújuló innovációk színtere is. Ezért nem csupán autóipari gyártói és beszállítói partnereinknek, hanem az ipar minden területén működő ügyfelünk felé is fontos referencia, hogy az SAP milyen szerteágazó módon támogatja az ellátási láncok folyamatainak digitalizációját” – hangsúlyozta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...