- Hirdetés -

A digitalizáció lehet a fennmarad kulcsa a cégeknél

|

Lendületet adott a vírusjárvány a vállalatok digitalizációjának, az IBM kutatása szerint ugyanis a vállalatvezetők 60 százaléka felgyorsította a technológiai újításokat a pandémia következtében. Mára a digitalizáció alapfeltétellé vált: nem az a kérdés, hogy digitalizálunk-e, hanem az, hogy hogyan és mennyit, hiszen az eddiginél több és rövid idő alatt megvalósuló fejlesztésre van szükség – hangzott el a K&H családi vállalatok klubon. A K&H szakértője és a digitalizációs szakemberek szerint a hatékony változáshoz az infrastruktúra átalakítására és rugalmas cégstratégiára van szükség.

Jelentős hatással van a pandémia a vállalatok technológiai fejlődésére. Az IBM legfrissebb, idén szeptemberben készült nemzetközi tanulmánya szerint tízből hatan felgyorsították a digitális transzformációt a koronavírus-járvány következtében. „A digitalizáció már harminc éve zajlik. Ami azonban eddig egy, a versenyképesség szempontjából hatékonyságnövelő tényező volt, az mostanra alapfeltétellé vált, ezért aki nem fordít kiemelt figyelmet a folyamatok digitalizálására, az a fennmaradását kockáztatja” – mondta el a K&H családi vállalatok klubon Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője. Vityi Péter, a Kürt Akadémia ügyvezető igazgatója szerint a járvány hatása három kulcs trendet gyorsított fel a digitalizációs átalakulás során, amelyet szem előtt kell tartani.

Digitális vállalatok”

A vállalatoknak nemcsak bizonyos területekre kell fókuszálniuk, hanem minden tevékenységében meg kell jelennie a digitalizációnak. Az online jelenlét ugyanis nem csupán a fogyasztók elérése szempontjából lesz egyre fontosabb, a munkafolyamatokban is nagy hangsúlyt kell, hogy kapjon.

Átalakuló infrastruktúra

A hazai cégek jelentős része sikeresen állt át a home office-ra a karantén alatt. A távoli munkavégzés biztosítása azonban kockázatos is lehet a megnövekedett számú kibertámadások következtében, ezért fokozott figyelmet kell fordítani a biztonságra a jövőben. Ahhoz továbbá, hogy az infrastruktúra a megváltozott körülményekhez hosszú távon is tudjon igazodni, elengedhetetlenné válik a szervezet tanulási képessége. Az online működés egyik jelentős késleltető tényezője a munkavállalók oktatása lehet, akiknek rövid idő alatt kell elsajátítani az ilyen eszközök, például a különböző felhőszolgáltatások használatát.

Rugalmas cégstratégia

A cégeknek koránt sincs annyi idejük a környezethez igazodni, mint korábban, tehát fel kell gyorsítani a fejlesztéseket és ehhez szükséges a cégek meglévő üzleti stratégiájának is a felülvizsgálata, érdemes áttekinteni, van-e olyan terület ahol változtatni kell a rugalmasabb működés érdekében.

A legfontosabb digitalizációs területek

„Ma már egy vállalat minden tevékenységét digitális alapokra kell helyezni, nem mindegy azonban, hogy mindez milyen sorrendben történik. Azok a cégek, akik még nem kezdtek el változtatni, elsőként a belső működésüket és a vevői kapcsolataikat kell, hogy az online térbe helyezzék, hiszen ezek a területek mára a versenyben maradás feltételeit jelenthetik. A belső folyamatok esetében főleg a támogató funkciók – például a pénzügyi rendszerek – technológiai fejlesztése kulcsfontosságú, mivel gyorsabbá és hatékonnyá teszi a működést. A vevői kapcsolatok digitalizálására pedig azért kell hangsúlyt fektetni, mert jelenleg online felületeken érjük el biztosan és biztonságosan a fogyasztókat. Csupán mindezek után következhet az, hogy az üzleti modellünket és a termékek bizonyos funkcióit megújítsuk” – mondta el Vityi Péter.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...