
Az egészségtudatosság az ősz központi témája a Groupama Biztosítónál. A Pink October keretében megvalósuló számos aktivitásuk révén az elsősorban nőket érintő mellrák elleni küzdelemé lett a főszerep, majd novemberben már a férfiegészség megőrzése került fókuszba. A biztosítótársaság a vele régóta partnerségben lévő OTP Bank-PICK Szeged kézilabdacsapattal csatlakozott a Movember felhívásához, és a „Maradj játékban” kampánnyal hívja fel a szűrések, a megelőzés fontosságára a figyelmet.
A sport mobilizáló erejével és a közösségek aktivizálásával valósítja meg őszi CSR kampányát a Groupama Biztosító.
Cseréld a kifogásokat szűrésre és figyelj magadra!
November 20-án hazánk egyik legmeghatározóbb férfi kézilabdacsapata, az OTP Bank-PICK Szeged Bajnokok Ligája-mérkőzésén debütált a nagyközönség előtt a „Maradj játékban! Cseréld a kifogásokat szűrésre és figyelj magadra!” elnevezésű program. A Movember Mozgalomhoz való csatlakozás szimbólumának számító bajuszok növesztése vagy igazítása azonban már korábban elkezdődött a csapatnál.
A cél, hogy felhívják a figyelmet a megelőzés fontosságára, illetve arra, hogy mennyire fontos minden ezzel kapcsolatos félelmet félretenni és szakember segítségét kérni, akár testi, akár lelki okai vannak egy betegségnek. A kampány egyfajta bátorítás szeretne lenni annak érdekében, hogy a szűrővizsgálatokon való részvétel épüljön be az emberek éves rutinjába. Ezek az aktivitások is, ahogy a Movember egésze, különösen a prosztata- és hererák, valamint a mentális betegségek megelőzésére és időben történő kezelésére kívánják felhíni a figyelmet. Ha a szurkolók, hozzátartozóik, ismerőseik azt látják, hogy a példaképek, a játékosok, a másik szurkoló számára ez teljesen természetes, sokkal könnyebben hagyják maguk mögött minden ezzel kapcsolatos gátlásukat.
„Társaságunk életében nagyon fontos szerepet játszik a sporttal való kapcsolódási pontok felfedezése. Partnereinkkel folyamatosan arra törekszünk, hogy a hagyományos együttműködéseken túl, össztársadalmilag is hasznos tartalommal töltsük meg a kínálkozó lehetőségeket. Ahogy a Groupama Arénával pár hete a hölgyeket érintő megelőzővizsgálatok fontosságára hívtuk fel a figyelmet a Pink October jegyében, most férfitársaink egészségének megőrzése kapcsán tesszük ugyanezt. Ennek tökéletes alkalmat adott a Szeged kézilabdameccse, illetve az a partnerség, amit a csapat vezetői, játékosai és remélhetőleg szurkolói adnak ehhez” – foglalta össze Koháry András, a Groupama Biztosító kommunikációs és PR igazgatója.
Az OTP Bank-PICK Szeged játékosai hazai és nemzetközi szinten is elismert példaképek, sokan követik őket a különböző platformokon, és remélhetőleg sokan hallgatnak is rájuk. Ráadásul a Movember színe a kék, ami egyben a csapat egyik színe is, még a becenevük is: Kékek.
A játékosok már napokkal a meccs előtt bejelentkeztek beharangozó videóikkal, és a mérkőzés felvezetésében (cikkek, nyilatkozatok) is nagy hangsúlyt kapott a kampány. A meccsnapon a játékosok az erre az alkalomra tervezett mezben melegítettek be, de az egész szurkolói zóna, sőt egy bajuszkamera is a figyelemfelhívás szolgálatába állt. Az egész programot csak emlékezetesebbé tette, hogy a Szeged nagy fölénnyel, 35-20 arányban győzte le csoportellenfelét, az északmacedón HC Eurofarm Pelistert.
A következő hetekben folytatódnak az aktivitások a social media térben, és edukációs tartalmakkal, nyereményjátékkal, valamint egy izgalmas aftermovie-val lehet még találkozni, melyek mind azt az üzenetet viszik tovább, hogy Maradj játékban!
2325 kilométer a mellrák elleni küzdelemért
A biztosítótársaság előzőleg, már szeptember végétől rózsaszínre váltott a Pink October jegyében meghirdetett, többhetes, több platformon megvalósuló kampánya során. A társaság munkatársai és a Groupama Aréna szurkolói futással gyűjtöttek kilométereket, hogy azokat a vállalat ezt követően adománnyá váltsa, és így támogassák az Egészség Hídja Összefogás az Egészségért, a Mellrák Ellen Egyesületet. A program során egyébként 2325 kilométert futottak le a résztvevők, ami a Budapest-Párizs útnak felel meg, oda-vissza légvonalban.
Az ügy melletti kiállás nemzetközi szinten is fontos a társaságnak, a hazai Groupama a francia anyavállalat meghívására, futókörének női tagjaival részt vett a párizsi La Parisienne futóversenyen is, amely a nőkre, a sportra, az egészségre és a jóllétre összpontosít. A résztvevők számára ez a kihívás egyben személyes ügy is volt, hiszen családi vagy baráti körben is találkoztak már a mellrákkal, teljesítményük így nemcsak a sportról, hanem kiállásról és összetartozásról is szólt.










