- Hirdetés -

A fiatalok harmada alig tud valamit a pénzügyekről

|

A fiatalok 57 százalékának van valamilyen banki kapcsolata. Minél magasabb szintű iskolába jár a gyerek, annál valószínűbb, hogy vannak ismeretei a pénzügyekkel kapcsolatban – derül ki a K&H fiatalok pénzügyi tudatosságával kapcsolatban készített kutatásából.

A K&H a 14-18 éves korosztály körében végzett kutatást annak érdekében, hogy megismerje: mennyire tudatosak a pénzügyekkel kapcsolatban, illetve mennyire jól gazdálkodnak a rendelkezésükre álló pénzzel. Mire költenek, hogyan takarékoskodnak és mennyire tájékozottak a pénzügyi termékekről.

A kutatásból kiderül, hogy a fiatalok 57 százalékának van banki kapcsolata. Minél idősebbek, annál inkább nyitnak bankszámlát és ebbe az irányba vezeti őket az önállósodás is, hiszen például ösztöndíjukat bankszámlájukra kapják meg. A bankot, ahol megnyitják első folyószámlájukat, általában ajánlás hatására választják ki, leginkább azt a pénzintézetet, ahol a szülők vezetik a bankszámlájukat.

Mivel a fiatalok 43 százalékának még mindig nincs saját bankszámlája, fontos volt megérteni, hogy ennek mi lehet az oka. A kutatásból az derült ki, hogy a korosztályba tartozó fiatalok úgy érzik: erre még nincs szükségük. A megtakarítás nagyságrendje és az elérhető kamatok miatt nem is gondolják, hogy megérné bankba tenni a pénzüket.

 

Korral jön meg a tudás

A pénzügyi tudatossággal kapcsolatos kérdések összegzéséből kiderül, hogy a korosztály nagyobb része, 57 százaléka még nem rendelkezik kellő ismerettel a pénzügyekről. Az egyes pénzügyi területekkel kapcsolatos tájékozottság alapján négy szegmensbe lehet sorolni a 14-18 éveseket: a jól vagy nagyon jól tájékozottak csoportjába azok tartoznak, akik az átlagnál nagyobb mértékben vannak tisztában a pénzügy fogalmával, érdeklődnek a téma iránt, proaktívan keresik az ezzel kapcsolatos híreket és szoktak másokkal beszélgetni a pénzügyekről, azaz fontos számukra, hogy tájékozottak legyenek a témában. Ebbe a csoportba minden ötödik fiatal sorolható. Körükben sokan vannak, akiknek már van banki kapcsolatuk, megtakarításuk, és jobban ismerik a banki termékeket is.

 

A második csoportba az érdeklődő halogatók tartoznak, mert bár ők is érdeklődést mutatnak a pénzügyek, banki termékek iránt, de még kevesen cselekedtek: szerintük ráérnek ezzel, ha majd dolgozni kezdenek. Ők a fiatalok közel negyedét teszik ki.

Szintén közel negyedük az előzőek ellentétes csoportjába tartozik: egyáltalán nem érdeklődnek (még) sem a pénzügyek, sem a banki termékek iránt. Végül pedig a 14-18 évesek harmada az úgynevezett tévelygők vagy tájékozatlanok, akik szeretnének ugyan több ismerettel rendelkezni, de még nem tudják, hogyan fogjanak hozzá.

Minél idősebb, illetve minél magasabb szintű iskolába jár a gyerek, annál valószínűbb, hogy vannak ismeretei a pénzügyekkel kapcsolatban. „A 18 évesek már reálisabban értékelik magukat, és pontosabban látják, hogy mit nem tudnak, vagy mit is kellene jobban ismerniük” – teszi hozzá Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

 

Pénzügyi tudatosság nélkül nem megy

Az önállósodáshoz nélkülözhetetlen, hogy a fiatal felnőttek tisztában legyenek pénzügyi helyzetükkel, felelős döntéseket hozzanak a pénz elköltéséről, a megtakarítási lehetőségekről. A pénzügyi kifejezések jelentése, az elérhető banki termékek ismerete nélkülözhetetlen a sikeres és gondtalan élethez, egyben meg is növeli a fiatalok mozgásterét. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő 14 éve nagy sikerrel zajlik. A verseny és az arra épülő tudásanyag segíti a pénzügyi tudatosság kialakítását az iskolások 3. osztályától kezdve a 11. osztályosokig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...