A Fókusz mindenkit megvert

Még a Drága örökösöknél is jobb nézettséget ért el a Fókusz. A TV2-n tovább emelkedett az Exatlon nézettsége. A Duna Tv-t pedig Borbás Marcsi viszi a hátán.

Múlt héten minimális elmozdulás történt a két legnézettebb csatorna nézettségi versenyében. Az RTL Klub százalékra ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban, a TV2 pedig egy kicsit – 0,2 százalékpontnyit – erősödött. A 18-49 évesek körében minden estét megnyert az RTL Klub, viszont sokszor a sarkukban volt a TV2. Például hétfőn és kedden csak 0,5 százalékponttal ért el náluk jobb közönségarányt az RTL Klub.

Pusztán a hétköznapokat nézve az RTL Klub 15 százalékos, a TV2 13,5 százalékos share-t produkált. Ez azt jelenti, hogy a két csatorna között hétfőtől péntekig kisebb (1,5 százalékpont) volt a differencia, mint az egész heti adatoknál (2,2 százalékpont).

5. hét / 4. hét / 3. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 14% / 14% / 14,3%
TV2 – 11,8% / 11,6% / 11,1%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (5. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 20,6% (19,3%)
Fókusz – 21,2% (19,1%)
Drága örökösök – 19,3% (19,5%)
Barátok közt – 13% (13,8%)
Éjjel-nappal Budapest – 11,6% (12,7%)

TV2
Tények – 14% (14,6%)
Exatlon Hungary – 17,3% (16,3%)
Legyen Ön is Milliomos – 8,4% (8,1%)

A 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsora a Fókusz múlt csütörtöki adása volt (347 ezer néző), a teljes lakosságos toplistán pedig a szerdai adás a második legnézettebbnek (934 ezer) bizonyult. A Fókusz 21,2 százalékos heti átlaga is kiugróan jó eredménynek számít. Az Éjjel-nappal Budapest RTLII-re költöztetésével a jövőben talán megússza a Fókusz, hogy a Híradó előtti török szappanoperás sávba száműzzék, ha épp nincs elég hely a főműsoridőben.

Az év eleje óta a nézettségi toplistát vezető Drága örökösök című sorozat a múlt héten a 18-49 éveseknél a második, a teljes lakosságnál a harmadik lett. Bár még mindig elég jó nézettséget és közönségarányt hoz a műsor, de továbbra is látszik egy csökkenő trend az eredményeikben. Két hete az átlagos nézőszámuk a 18-49 éveseknél 306 ezer, múlt héten 297 ezer volt.

Ezzel párhuzamosan a TV2-n az Exatlon Hungary erősödni tudott. A heti közönségarányuk 1 százalékpontot emelkedett, az átlagos nézőszámuk pedig 252 ezerről 263 ezerre nőtt. A Legyen Ön is Milliomos közönségaránya múlt héten már nem csökkent tovább, megállt a kicsivel 8 százalék feletti szinten. Viszont ez bőven alatta marad a TV2 csatornaátlagának.

Szombat este az RTL Klubon futó A Tanár javított a korábbi héthez képest. A 18-49-es nézőszámuk 247 ezerről 282 ezerre nőtt, a teljes lakosságnál mért nézettségük pedig 656 ezerről 684 ezerre emelkedett.

Ami az RTL Klubnak a Fókusz, a TV2-nek pedig az Exatlon, az a Duna Tv-nek Borbás Marcsi. A csatorna, sőt a komplett köztévé két legnézettebb műsora ugyanis a szombati Gasztroangyal (354 ezer néző) és a vasárnapi Borbás Marcsi szakácskönyve (319 ezer néző) volt. A 18-49 éveseknél sem teljesített rosszul a két műsor – már persze a Duna Tv többi produkciójához mérten – a Gasztroangyal 50 ezres nézettséget és 4,6 százalékos közönségarányt produkált a kereskedelmi célcsoportnál. A Borbás Marcsi szakácskönyvénél ugyanez 42 ezer néző és 3,2 százalékos közönségarány volt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.