
A csatornák szintjén viszont továbbra is a TV2 áll az élen, valamint csoportszinten is vezet a TV2 Csoport. A korábbiaknál szorosabban alakult a nézettségi verseny az RTL és a TV2 között.
A 30. hetet a TV2 nyerte minden fontos célcsoportnál. Ezen belül a 18-59 évesekné főműsoridőben is, de a korábbi hetinél kisebb, 0,6 százalékpont előnnyel. Napi szinten nézve az adatokat, mindegyik este kicsi volt a különbség a TV2 és az RTL között. A péntek estét az RTL nyerte, hétfőn döntetlen eredmény született, miután mindkét csatorna 9 százalékos közönségarányt ért el, a hét többi estéje pedig a TV2-é volt.
Csoportszinten a TV2 Csoport végzett az élen. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben 0,7 százalékpont előnnyel (TV2 Csoport: 22,6%, RTL Magyarország: 21,9 százalék). A legnagyobb differencia teljes napon, a teljes lakosságnál volt, ezen a téren 8,9 százalékpontot tett ki a TV2 Csoport előnye (TV2 Csoport: 24,2%, RTL Magyarország: 15,3%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 30. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 | 9,4 | 12,9 |
RTL | 8,8 | 9,5 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 30. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 | 8,1 | 10,8 |
RTL | 5 | 5,3 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 Csoport | 22,8 | 24,2 |
RTL Magyarország | 17,0 | 15,3 |
MTVA | 7,2 | 10,8 |
AMC Networks | 5,8 | 5,1 |
Network4 | 3,7 | 5,8 |
Antenna Entertainment Group | 3,0 | 2,2 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,3 |
Paramount Global | 2,3 | 1,8 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,8% / 19,6% (16,7% / 20,7%)
Tények Plusz – 11,1% / 13,3% (11,1% / 13,5%)
Szerencsekerék – 8,8% / 13,6% (11,2% / 16%)
Zsákbamacska – 6% / 7,8% (6,9% / 9,4%)
RTL
Híradó – 15,6% / 19% (15,4% / 19,2%)
Fókusz – 9,6% / 9,4% (10,2% / 9,6%)
The Floor – 9,2% / 9,3% (9,5% / 8,9%)
A mi kis falunk – 6% / 6,9% (6,9% / 7%)
Szoros volt a küzdelem a két esti hírműsor között, de a heti átlagok terén a Tények ért el magasabb közönségarányt, a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is. A Szerencsekerék esetében csökkenést látni a korábbi héthez viszonyítva, aminek a magyarázata az lehet, hogy ismétléseket kezdtek adni a vetélkedőből. A 18-59 éveseknél így ha kicsivel is, de eléjük került a The Floor, ami amúgy szintén ismétlés. A teljes lakosságnál azért továbbra is jobban szerepelt a Szerencsekerék, de ott is látni némi csökkenést.
Így a nyári holtszezonban még a vasárnap esték szoktak érdekesen alakulni. A 18-59 éveseknél a Házon kívül kicsivel jobban szerepelt, mint a Napló (11,5% vs. 11,2%). A teljes lakosságnál pedig a Napló ért el magasabb share-t (15% vs. 14,1%). A Legyen Ön is Milliomos ugyan nyert az Ugrás egyik ismétlő adásával szemben (9,9% vs. 6,5%), de azért ez a 9,9 százalékos közönségarány nem volt valami erős eredmény. Egy hete még a Legyen Ön is Milliomos volt a hét legnézettebb műsora.
Mi volt múlt héten a legnézettebb, ha nem a TV2 vetélkedője? A 18-59 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam 234 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó vonzotta a legtöbb, 603 ezer nézőt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 234 244 | 18,0 |
HÍRADÓ | RTL | 231 059 | 16,1 |
TÉNYEK | TV2 | 205 813 | 18,7 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 184 100 | 11,5 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | TV2 | 183 610 | 9,9 |
NAPLÓ | TV2 | 179 013 | 11,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 156 828 | 10,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 151 194 | 12,5 |
THE FLOOR | RTL | 140 904 | 9,8 |
FÉRFI VÍZILABDA MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 132 367 | 15,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 602 802 | 19,3 |
TÉNYEK | TV2 | 559 136 | 21,5 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | TV2 | 553 819 | 14,6 |
NAPLÓ | TV2 | 514 173 | 15,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 481 366 | 14,1 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 480 954 | 14,6 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 435 950 | 16,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 410 996 | 14,6 |
FÉKTELEN SZÍV | TV2 | 377 606 | 16,8 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 362 841 | 17,8 |
Heszler Róbert
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás