A nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is a technológiai márkák a legerősebbek, legalábbis ez derül ki a VMLY&R Hungary Brandasset Valuator (BAV) 2019-es eredményeiből. A magyar márkák közül a Pick került be az első tízbe.
A kutatás során egy márka erőssége az egyediség, relevancia, megbecsültség és ismertség dimenziók mentén rajzolódott ki, de az eredményekből ezen felül a márkák imázs attribútumairól illetve a fogyasztók márkahasználati szokásairól is pontosabb képet kaphatunk. A nemzetközi multik mellett az ismert magyar brandeket, internetes portálokat is vizsgálták.
2014 után ismét a Google bizonyult a legerősebb márkának, de más technológiai brandek is képviseltetik magukat a toplistán. Második helyen ugyanis a Samsung végzett, a magyar márkákat pedig a Pick képviselte a dobogó harmadik fokán. Az élbolyban a tech-brandek mellett autógyártók, valamint sportszergyártók szerepeltek, elvétve jelentek csak meg a népszerű FMCG márkák, mint a korábbi első helyezett Coca Cola, vagy a Milka.
„Egyértelműen látszik, hogy ahhoz, hogy egy márka percepciója erős legyen, nem szükséges már markáns TV-jelenlét, sőt a magyar lakosság körében legerősebbnek ítélt márkák között jócskán akadnak olyanok is, akiknek egyáltalán nincs TV-s hirdetésük, tehát a TV megkerülhetetlensége már egyáltalán nem igaz. 2019-ben hazánkban is a digitális térben domináns márkák taroltak – ahogy más országokban is. A BAV-ból nem csak az lászik, mit gondolnak a magyarok egy-egy márkáról, de az is, hogy hogyan viszonyulunk a nemzetközi trendekhez” – emelte ki Jókai Klára, a VMLY&R Group stratégiai igazgatója.
A VMLY&R 1993 óta készíti a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban. A kétévente megismételt kutatás 10. alkalommal került lekérdezésre Magyarországon. A felmérés 2400 fős országos reprezentatív mintán, közel 700 márka megítélését vizsgálja hazánkban, az adatfelvételt a GfK végezte.
A BAV TOP10 listája
1. Google
2. Samsung
3. Pick
4. YouTube
5. Microsoft
6. Facebook
7. Coca-Cola
8. Adidas
9. Mercedes-Benz
10. Milka