
Elégedettek a legnagyobb médiacégek vezetői a mérlegbeszámolóik alapján adott évértékelőikben. Az is látszik, hogy komoly lépéseket tesznek a stabilitás megőrzése és a további fejlődés érdekében. Megállni ugyanis nem lehet. Sőt, akár még hipergyorsulás is jöhet. Kérdés, ki milyen utat választ majd.
Sikerült stabil nyereséget elérnünk
Vaszily Miklós, TV2 Csoport, elnök-vezérigazgató
Kiemelkedő nézettség
A 2023-as év után 2024-ben is megőriztük a piacvezető pozíciónkat főműsoridőben és teljes napon csatorna- és csoportszinten is. Az árbevételünk elérte az 56 milliárd forintot, az adózott eredményünk meghaladta a 2 milliárdot. A jelentős tartalomgyártási aktivitás mellett is sikerült stabil nyereséget elérnünk, miközben tovább csökkentettük a hitelállományunkat. Saját gyártású műsoraink, különösen az IKO-val közösen készített produkciók kiemelkedő nézettséget hoztak, így a tartalmi stratégiánk eredményesnek bizonyult.
Az első hely megtartása a cél
A TV2 Csoport számára az idei év biztatóan indult, de a második negyedévben érezhetően megtorpant a reklámpiac, ennek következtében az első fél év stagnálást hozott. Az árrésstop, a lakosság óvatossága és több ágazat visszafogottsága érezhetően csökkenti a hirdetői aktivitást.
Visszaesést nem tapasztalunk, de érdemi bővülés sem volt. Bízunk abban, hogy a szeptember–decemberi időszak már növekedést hoz, és túlteljesíti a 2024-es második fél évet. Stratégiai célunk a lineáris piacon az első hely megtartása, a digitális és streamingfelületünk fejlesztése, illetve az adatvezérelt megoldásaink bővítése.
Új korszak kezdődik
Vidus Gabriella, RTL Magyarország, CEO
A stratégiai transzformáció éve volt
A tavalyi a digitális növekedés és a stratégiai transzformáció éve volt az RTL Magyarországnál. A konszolidált árbevételünk 138 millió euróra emelkedett, amit a streaming, a hirdetési és a terjesztési területek fejlődése hajtott. Az EBITA eredményt a tartalomgyártásba, a technológiába és a digitális fejlesztésekbe történt tudatos, hosszú távú beruházások magyarázzák. Tovább bővült az RTL+ kínálata, elindult a platformon a Bajnokok Ligája közvetítése, és a One Magyarországgal kötött integrált terjesztési együttműködés is lehetővé tette, hogy az RTL+ egyre több előfizetőhöz, új célcsoportokhoz is eljusson.
Célzott, adatvezérelt ajánlatokkal reagálunk
Az idén a streaming még hangsúlyosabb szerepet kap, hiszen a piac konszolidációja, az előfizetői döntések tudatosabbá válása, valamint a hirdetői elvárások gyors fejlődése új válaszokat kíván. Ezekre célzott, adatvezérelt ajánlatokkal reagálunk, legyen szó tartalmi személyre szabásról vagy olyan innovatív reklámformátumokról, mint az ASVOD-csomagunk vagy a CTV. Emellett az MI térnyerése is kulcsfontosságú: az idén több területen is célunk, hogy a mesterséges intelligencia segítse többek között a tartalomajánlást, az értékesítési folyamatokat és a szerkesztőségi munkát, mindezt úgy, hogy év végére már pénzügyi szempontból is kimutatható eredményeket hozzon. Egy új korszak kezdődik, amit nemcsak követni, hanem alakítani is akarunk.
Rekordok éve
Jamniczky Tímea, JCDecaux, CEO
Egyre többen fordulnak az outdoor felé
Tavaly rekordárbevételt és rekordprofitot értünk el. Azt tapasztaltuk, hogy egyre több olyan reklámozó fordul aktívabban az outdoor felé, amely korábban jellemzően tévéreklámokkal kommunikált.
Fejlődés és stabilitás
A digitális portfóliónk minőségi bővítésén dolgozunk, valamint azon, hogy egyre több ügyfél ismerje fel az innovatív, digitális és élményalapú megoldásokban rejlő lehetőségeket. Ebben látjuk a fejlődés és a stabilitás kulcsát.
Tervek feletti teljesítés
Guttengéber Csaba, Atmedia Csoport, ügyvezető igazgató
Megőrzött pozíció
Jelentős növekedést értünk el, sikerült a terveink fölött teljesítenünk. A hazai bevételünk 53,6 milliárd forint volt – ebben nincsenek benne a külföldi leányvállalataink –, a profitunk pedig meghaladta az 1 milliárdot. Ez számunkra különösen fontos visszajelzés, hiszen azt mutatja, hogy a piaci kihívások ellenére is stabilan tudtunk teljesíteni, és megőriztük a pozíciónkat a hazai médiapiacon.
Változó szezonalitás
Szolid, egy számjegyű növekedéssel számolunk. Ugyanakkor van némi bizonytalanság a piacon, elsősorban a szezonalitás változása miatt. Úgy tűnik, hogy az idén ismét megborult ez a ritmus: az első negyedév kifejezetten erős volt, akkor növekedtünk, a második pedig stagnálást hozott. Egyelőre a harmadik negyedév sem tűnik kiemelkedőnek, de az év végi időszaktól ismét erősebb teljesítményt várunk, illetve az előrejelzések is ezt támasztják alá. A célunk az, hogy a változó környezetben is stabilan növekedjünk, és alkalmazkodjunk a piac ritmusához.
Nagy erőkkel dolgozunk
Kovács Tibor, Ringier, ügyvezető igazgató
Keressük az új üzleti formákat
Továbbra is két idősíkban gondolkodunk és dolgozunk: miközben a maximumot igyekszünk kihozni a meglévő portfóliónk napi, heti, havi teljesítményéből és aktívan keressük az új üzleti formákat, partnerségeket, mindezekkel párhuzamosan legalább ugyanennyi energiát fektetünk a jövőnk megalapozásába. Többek között nagy erőkkel dolgozunk azon, hogy a márkáink online jelen léte kellően erős legyen a search generated experience szempontjából, tehát a keresőmotorok és a beépített MI-eszközök minőségi és megbízható forrásként kezeljék a tartalmainkat, amikor kiemelt válaszokat, összefoglalókat, ajánlásokat generálnak a felhasználók kereséseire.
Hipergyorsulásra számítunk
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a Ringier nemzetközi cégcsoportján belül egy év leforgása alatt olyan MI-fejlesztések állnak rendelkezésünkre, amelyek már most is megkönnyítik, felgyorsítják a szerkesztőségi munkavégzést, sőt a hirdetői kampányok adatvezérelt, testreszabott célzását és kiértékelését is. Ezen a téren (hiper)gyorsulásra számítunk, és nagy kihívás lesz, hogy a fókuszt jól kiválasztva megtartsuk az early adopter pozíciót a médiát támogató MI lehetőségek szempontjából.
Hiperlokális és tematikus portfólió, integrált hirdetési megoldások
Bihari Zsuzsanna, Village Media, ügyvezető igazgató
Elértük a tervezett növekedési rátát
Tavaly a korábbi évekhez hasonlóan is bővelkedtünk váratlan fordulatokban, hiszen 504 médiafelület, az attribútumaikat tekintve igen különböző erények mentén pozicionálható médiatermék értékesítési képviseletét látjuk el az országos hirdetési piacon. Év végére a tervezett növekedési rátát viszont elértük, kiadói partnereink is elégedetten nyilatkozhatnak a reklámbevételeik volumenéről, ennek köszönhetően vállvetve folytathatjuk a közös munkát.
Új kollégákkal és felületekkel kiegészülve
A negyedévről negyedévre hektikusan változó körülmények, a gyorsan módosuló kampánytervek és az egyre rövidebb távú hirdetői döntések az idén is okoztak kihívásokat, ennek köszönhetően a problémamegoldó készségeink tovább fejlődtek és színesítették a megoldási mechanizmusainkat. A sajtó- és rádióportfóliónkat figyelemre méltó, régóta vágyott felületekkel bővíthettük, és külön öröm számunkra, hogy a terveinket pályakezdő kollégákkal is kiegészülve valósíthattuk meg, akik aktívan járultak hozzá az üzleti sikereinkhez, és friss szemléletükkel tovább erősítik a csapatmunkát.
Elengedhetetlen a működésünk stabilitása
Az idén a reklámzaj tovább fokozódik, és a politikai közbeszéd is egyre erősebben törekszik magára vonni a nagyközönség figyelmét. Ebben az összetett környezetben elengedhetetlen a működésünk stabilitása, a kiadók és a Village munkatársainak összehangolt, precíz munkavégzése. Ez biztosíthatja, hogy hirdetőink üzenetei pontosan célba érjenek – releváns tartalommal, megfelelő időzítéssel, jól definiált célcsoportokra fókuszálva. Küldetésünk, hogy ebben a változó térben továbbra is átlátható, hatékony, integrált megoldásokat nyújthassunk hirdetőknek, erősítve védjegyünket, a pontos elérést és az országos lefedettséget.